Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg gjøre med laksefilet?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 11:05   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg gjøre med laksefilet?

Gjerne noe rett i ovnen greie..

Gammel 12-01-09, 11:13   #2
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med laksefilet?

Hiv i langpanne med salt, pepper, dill, sitron og god olivenolje, gjerne med tomater og bønner, ca 200 grader i ca 25 min (så koker du noe karbohydrater ved siden av), og vips, deilig, sunn middag og minimalt med oppvask.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:15   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ildfast form, med godt med flytende honning og sesamfrø over (og salt og pepper). Honning og sesamfrø er orgasmisk på laks! Stikk gjerne inn sitronskiver og skiver av rødløk mellom filetene.

Gammel 12-01-09, 11:16   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...laks+rosa+saus

Ellers hørtes det deilig ut med honning og sesamfrø...

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:18   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Legg hver skive i folie. Legg en kladd margaring oppå og ta på sitronpepper.
Pakk igjen hver skive. Putt i ovnen, på 225 grader mener jeg å huske.

Veldig godt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:20   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Legg hver skive i folie. Legg en kladd margaring oppå og ta på sitronpepper.
Pakk igjen hver skive. Putt i ovnen, på 225 grader mener jeg å huske.

Veldig godt.

Nam, nam! Og ha gjerne litt oppskårne grønnsaker oppi pakkene.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:24   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smør, menneske. DA kan man snakke om godt.

Gammel 12-01-09, 11:26   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er da en smakssak, din smørmisjonær.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:28   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kaller alt margarin.
Men jeg bruker Tine meierismør.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:30   #10
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Smør den inn med snøfrisk blandet med MYE dill og hvitløk, pakk den i folie og sleng den i ovnen. Server med salat og poteter.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:31   #11
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Du kan smøre den inn med pesto, pakke inn i folie, bake i ovnen. Serveres med kokte poteter, rømme og salat.

Gammel 12-01-09, 11:31   #12
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Iset: hva er "godt med" honning? Har du noe ca mål på det? Det hørtes veldig godt ut..

Alt høres egentlig veldig godt ut, for jeg er kanonsulten

Gammel 12-01-09, 11:44   #13
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er lettvint og innmari godt:

Laksefiletene krydres med salt og pepper og steikes i steikepanna (ev. legges i ildfastform i ovnen).

Serveres med:

Salat:
* ruccolasalat (eller annen salat du liker
* en boks røde kidneybønner (skylles)
* et par vårløk i skiver, ev. purreløk
* en real neve småtomater (deles)
(heller gjerne over litt salt og pepper)

Saus (kald):
1/2 beger yoghurt naturell
presset sitron
salt
pepper

Og det er det. Med bønnene føler i alle fall ikke jeg behov for poteter.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:23   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg kaller alt margarin.
Men jeg bruker Tine meierismør.

Smør fortjener ikke det mobbenavnet der, det må du legge av deg! :kjefte: (Men det er bedre det enn å kalle ALT for smør, slik de fleste gjør. Margarin er ikke smør!).

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Iset: hva er "godt med" honning? Har du noe ca mål på det? Det hørtes veldig godt ut..

Jeg ringler honningen over filetene, så det dekker ca. halvparten av hver filet. Gjerne mer. Kjempesnadder.

Sist redigert av Dixie Diner : 13-01-09 kl 13:33.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:26   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

favoritten her i huset er å ha en del pesto på den (mye) og så noen dæsjer med rømme, pakkes inn i folie og stekes i ovnen. Kjempegodt!
Rømmen kan byttes ut med Kesam i disse januardager.

Gammel 13-01-09, 13:26   #16
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har litt margarin i bunnen av en ildfast form. Rømme under hver filet, legger filetene i forma, har litt margarin på toppen + en "klatt" rømme på hver filet. Krydrer med salt og pepper (+ sitronpepper) og koker grønnsaker og poteter ved siden av. Forma inn i ovnen på 200 grader til den er ferdig. (Før rømmen svir seg...)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:29   #17
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Jeg har holdt meg lenge - og svart seriøst i tråden også, men nå bare må jeg fjase den til littegrann: Hver gang jeg ser "Hva kan jeg gjøre med laksefilet?" tenker jeg og neineinei, du bør ganske enkelt bare holde deg til å spise den.

Gammel 13-01-09, 13:50   #18
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg skivene i folie, ha på chillisaus, salt, pepper, en dæsj smør og litt hvitløk. Legg fersk spinat på toppen. Ha poteter og rømme som tilbehør (evt du kan også bake grønnsaker i folie, ved siden av).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:19   #19
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Lag fiskepakker, kan ha i hva som helst av grønnsaker.
Her er et forslag:

En bit folie
En laksefilet
Smørklatt og/eller rømmeklatt
Sitronskive
Løkringer
Purreringer
Og ellers hva du måtte ønske av grønnsaker. Jeg pleier å ha poteter, sellerirot, kålrot og gulrot i små terninger inni pakkene.

Stek i ovnen til det er ferdig!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 14:21   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

I ildfast form, med godt med flytende honning og sesamfrø over (og salt og pepper). Honning og sesamfrø er orgasmisk på laks! Stikk gjerne inn sitronskiver og skiver av rødløk mellom filetene.

Åh - det hørtes godt ut! Jeg elsker honning!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.