Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kule liftgardiner til kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 12:14   #1
tarante
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2008
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kule liftgardiner til kjøkken

Er på utkikk etter noen kule, spreke liftgardiner til å ha på kjøkkenet. Er dårlig til å lete andre steder enn Kid og Princess, men der har de ofte ikke noe som faller helt i smak, og dessuten vil jeg ha noe som ikke "alle andre" har! Noen tips?
Bor i Vestfold, men trenger gjerne en "unskyldning" for å reise til Oslo....

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:51   #2
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Kule liftgardiner til kjøkken

I et interiørblad for litt siden, så jeg noen som hadde sydd fast et Marimekko stoff på en helt enkel hvit liftgardin fra Ikea. Kjempe stilig og enkelt Er bare å tilpasse stoffet til den allerede ferdige liftgardinen, folde kantene og sy fast slik at stoffet dekker hele liftgardinen.
Trenger ikke være "supersyer" for å få det til heller

Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 12:27   #3
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

I et interiørblad for litt siden, så jeg noen som hadde sydd fast et Marimekko stoff på en helt enkel hvit liftgardin fra Ikea. Kjempe stilig og enkelt Er bare å tilpasse stoffet til den allerede ferdige liftgardinen, folde kantene og sy fast slik at stoffet dekker hele liftgardinen.

Genialt! Dette må prøves, kanskje en elendig syer som meg også kan få det til.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 14:08   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Princess har systue som syr liftgardiner av ditt stoff

Gammel 19-10-09, 14:35   #5
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Princess har systue som syr liftgardiner av ditt stoff

Du vet ikke om jeg trenger å kjøpe et stoff som princess forhandler eller om jeg kan bruke stoff som er kjøpt andre steder? Jeg skulle gjerne hatt liftgardin i Marimekko stoff.

Gammel 19-10-09, 14:43   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg ikke sikker på, men ring og hør med de.
Når jeg jobbet med stoffer tok vi 10% ekstra for sømmen når stoffet ikke var fra oss.

Gammel 19-10-09, 21:21   #7
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Ja, dette har jeg også tenkt på å gjøre. Kan da ikke være så vanskelig....!

Gammel 19-10-09, 21:23   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes jo flere typer liftgardinsett man kan kjøpe og så sy gardiner selv. Det er velidg enkelt. Jeg har sydd Marimekkoliftgardiner til kjøkkenet mitt selv. Enkle rette sømmer, ikke noe dill.

Gammel 22-10-09, 14:31   #9
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Da har jeg fått svar av Princess, de syr kun liftgardiner av stoffer som de forhandler selv. Da får jeg finne på noe annet når det gjelder min drøm om marimekko liftgardiner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.