|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker dere av sparepengene til barna? | |||
| Ja, uten å nøle |
|
36 | 21,18% |
| Ja, men bare hvis det kniper skikkelig |
|
77 | 45,29% |
| Nei, da må det omtrent stå om liv |
|
32 | 18,82% |
| Nei, ikke aktuelt under noen omstendigheter |
|
15 | 8,82% |
| Ungene har ikke sparepenger |
|
10 | 5,88% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?De har ikke allverden sparepenger å ta av. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer et par lapper til kontoen hans i mnd. Vi har tatt ut litt penger fra kontoen hans ved veldig harde økonomiske kniper. Vi kommer til å spare mer enn 200 kroner i mnd. når vi er ferdig med å være studenter, så sånn sett er det ikke så "farlig". Men terskelen er veldig høy for å ta ut penger fra sparekontoen hans.
|
|
|
#44 |
|
Einsam
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Har aldri gjort det, og tror ikke jeg ville brukt av dem uansett. Ungene har to sparekonti i ulike banker, ene sparer besteforeldre et lite beløp på hver mnd som er beregnet til å bli konfirmasjonsgaven deres, disse har jo vi foreldre tilgang på, men vi har aldri tenkt på å røre dem.. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg krysset av for at det omtrent skulle stå om liv, jeg er generelt sær når det kommer til sparepenger. De er hellige, eller skal brukes til tiltenkt formål. Men jeg hadde selvsagt ikke latt ungene sulte om vi ikke hadde penger på kontoen og mat i kjøleskapet dersom vi hadde sparepenger tilgjengelig. Poden har 1200,- på sin sparekonto, så det er ikke akkurat voldsomme summer vi disponerer for ham.
|
|
|
#46 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer ikke til barna. De har egen konto der de har bursdagpenger, julegavepenger, feriepenger fra besteforeldre osv, og vi har mang en gang lånt av disse. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ekvilist
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Nå skal det sies at Poden har fått disse pengene av besteforeldrene altså. Dersom vi f.eks sparte barnetrygden på egen konto, ville nok ikke terskelen vært like høy. Vi bruker alle penger på nedbetaling av lån, sparing og hushold, også barnetrygden. På den måten håper jeg at vi er godt økonomisk stilt den dagen barna trenger sikkerhet til leilighet, bidrag til lappen eller noe slikt, og at vi allikevel kan hjelpe til.
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Barna har penger på bok, men de er sperret fram til de er 18. Derfor er det ikke aktuelt å bruke dem. Men i en akutt krise hadde jeg helt klart brukt av barnas sparepenger!
|
|
|
#49 |
|
Tåler regn
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg hadde helt klart lånt penger hvis det knep skikkelig. Men pr i dag har det ikke vært nødvendig. Og oppi mitt hode, så "eksisterer" ikke disse pengene. Vi sparer fast beløp til henne hver mnd. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, helt klart. Men bare hvis det virkelig var knipe.
|
|
|
#51 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ungene har ikke sparepenger. Da vi hadde god råd i it-gullalderen sparte vi barnetrygden,men senere måtte pengene brukes så vi kunne kjøpe større og tryggere bil.
|
|
|
#52 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Helst ikke, vi har egen sparekonto som vi bruker av når det er ille (sånn som i høst når huslånet gikk i taket, tven røk osv, osv - alt på en gang). Men må man, så må man, og da hadde vi nok lånt av ungene. Ungene har hver sin konto hvor vi setter inn det de får i pengegaver, også har vi en konto der vi sparer til dem begge to (i vårt navn), men det er ikke snakk om store beløp på noen av kontoene. Det vi gjør relativt ofte, er å låne penger fra sparebøssene deres når vi trenger cash også overfører vi beløpet til kontoen deres etterpå.
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07) Sist redigert av Noba : 13-01-09 kl 20:49. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg har lånt av pungen hennes også jeg...., om hun var den med kontanter. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Nei. |
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg hadde helt klart lånt av kontoen til en av barna, hvis det ikke var noe annet alternativ.
|
|
|
#59 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg ville ikke brukt dem, men jeg ville ikke hatt noe problemer med å låne de.
|
|
|
#60 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg hadde lånt av LilleVenns sparepenger om det var krise. Sparekontoen hennes er i mitt navn og det stort sett barnetrygden som spares. |
|
|
|
![]() |
|
|