Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklamere på fadderbarn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 00:06   #41
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamere på fadderbarn?

Selvsagt kan de det, men var ikke spørsmålet her om de skulle reklamere fordi de fikk en gutt istedenfor en jente?

Mulig jeg uttrykker meg krøkkete, men poenget mitt er at jeg synes det viktigste her er at de velger å støtte en organisasjon uavhengig om de får en gutt eller jente som fadderbarn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:07   #42
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nei, det går ikkje til eitt enkelt barn. Men me får muligheten til å bli kjent med eit barn og dei kan bli kjent med oss om me velger å sende brev. Og det har me planar om å gjere.

Ok.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:07   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og de SKAL jo støtte organisasjonen uavhengig om det er en gutt eller jente. Hun sier jo ingenting om at støtten skal trekkes tilbake, ergo er poenget ditt null void.

Gammel 14-01-09, 00:13   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes godt dere kan gi tilbakemelding til Plan om at det er dumt at de har mulighet til å "velge kjønn" når man registrerer seg, dersom dette ikke kan gjennomføres. Men å "reklamere" i den betydning at dere ber om å få bytte, det synes jeg ikke helt passer seg. Siden du snakker om dette fadderbarnet som et slags "søsken", synes jeg det vil virke noe usmakelig (i forhold til storesøster) å bytte ham bort mot en jente. Ikke synes det nødvendig, heller - storesøster var skuffet, men sa det var greit, sa du jo, da synes jeg dere kan la det være med det, og eventuelt snakke om det som flere nevner her, om at ting blir ikke alltid som man vil, og at det er mange som trenger hjelp, og alt det der.

Gammel 14-01-09, 00:18   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er denne gutten blitt fortalt at han har fått fadderfamilie? Det er vel en gjensidig greie? Bytter man må vel han også fortelles at de ikke ville ha ham likevel?

Me har ikkje levert fra oss noko informasjon, så eg vil ikkje tru dei har noko forhold til oss eller fadderskapet. Prosjekta i landsbyen deira går jo som vanleg uavhengig av vårt bidrag. Eg vil tru at det er først når me skriver brev at dei får vite om oss. Dvs. eg reknar med at dei veit om Plan og Plan si fadderordning og kva det betyr for lokalsamfunnet, men dei veit ikkje om oss som familie enda.

Tvilar på om me kjem til å bytte, men eg synes ein telefon til Plan er på plass. Dei bør fjerne muligheten for å velge både verdensdel og kjønn så lenge det ikkje er eit reelt val.

Gammel 14-01-09, 00:21   #46
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker litt på om jeg skulle hatt fadder jeg.. sønnen min altså. Så skulle noen ikke ville ha han fordi han var gutt....

Men ja, det er greit å si i fra. Men står det at man kan "bestille" kjønn, eller at man kan fremme ønske? Hvordan har de formulert det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:24   #47
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Tvilar på om me kjem til å bytte, men eg synes ein telefon til Plan er på plass. Dei bør fjerne muligheten for å velge både verdensdel og kjønn så lenge det ikkje er eit reelt val.

Det er jeg enig i - det burde i alle fall opplyses om at det er avhengig av hva som er ledig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:29   #48
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ble litt forferdet med det samme jeg leste tråden og synes det var rart at man i det hele tatt kan ønske seg kjønn...
Poenget må jo være at man hjelper noen som trenger det , samme om det er jente eller gutt eller småbarn eller tenåringer og uansett fra hvor i verden?

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:34   #49
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men ja, det er greit å si i fra. Men står det at man kan "bestille" kjønn, eller at man kan fremme ønske? Hvordan har de formulert det?

Ja, på heimesidene er det to valg du må ta; kjønn og verdensdel.
Du _må_ velge det eine framfor det andre!

Gammel 14-01-09, 00:44   #50
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

På heimesida?

Da må eg dobbeltsjekke, for eg trur ikkje det er mulig når du melder deg inn via heimesida deira.

Gammel 14-01-09, 00:45   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://fadderskap.plan-norge.no/inde...de=FSPN-GO-ADW

Det står ikke noe om at man kan få noe annet enn man har ønsket seg nei... det er litt dumt, dere er vel ikke den eneste familien som har latt barna velge. Hvis jenta deres ikke hadde visst om tildelingen, ville jeg ikke sett noe galt i å ringe dem og spørre om det var mulig å bytte heller, men det er noe med signalene dere gir henne hvis dere bytter nå etter at hun vet hvem som er fadderbarnet. Jeg vil tro barn ser på støtte til fadderbarn mer konkret enn voksne gjør. Det blir nok bra uansett.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:49   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

På heimesida?

Da må eg dobbeltsjekke, for eg trur ikkje det er mulig når du melder deg inn via heimesida deira.

Ah, eg har oversett den første linja i rullegardina!

Eg tykte det var verre å velge verdensdel enn valget mellom jente og gut. Korleis skulle eg vite kvar behovet var størst? Pengane går til _alle_ barn i lokalsamfunnet uansett om det er ei jente eller gut me får brev frå.

Med den infoen eg sitter med i dag, ville eg nok latt Plan velge for oss,ja

Gammel 14-01-09, 00:50   #53
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

men det er noe med signalene dere gir henne hvis dere bytter nå etter at hun vet hvem som er fadderbarnet. Jeg vil tro barn ser på støtte til fadderbarn mer konkret enn voksne gjør.

Enig.

Gammel 14-01-09, 00:51   #54
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Men det står jo ingen steder at de kan tildele deg annet enn det du har valgt.
Da hadde det jo vært bedre å ikke gi folk muligheten til å velge da.

Gammel 14-01-09, 01:09   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Ville det vore verre eller betre om det var kontinentet som vart feil i forhold til valga som me fekk mulighet til å gjere? At me td. valgte Asia og fekk eit barn frå Afrika? "Vil ikkje ha barn frå Afrika, vil hjelpe dei søte eg såg på ferie i Thailand!" (for ordens skuld; me har fadderbarn frå Sør Amerika)

Dess meir eg tenker på det, dess rarare blir det at Plan i det heile gir oss mulighet til å velge det eine framfor det andre, både i forhold til kjønn og i forhold til verdensdel.

Gammel 14-01-09, 01:17   #56
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg er veldig i tvil her...

Min første tanke er at et bytte her blir for dumt, men på den annen side så har ikke Plan holdt hva de la opp til heller. Og med tanke på at den økonmiske støttet ikke går til dette ene barnet alene, men til samfunnet rundt, så kunne jo en telefon til Plan vært en ide...

Legge frem saken, både med at du faktisk krysset av på et valg av kjønn, samt din datters forventning og reaksjon på det hele.

Men, jeg ville også spurt om hvorvidt dere er presentert for gutten. Er han klar over dere, via bilder og visshet om at dere er hans faddere, så ville jeg stoppet og sagt at det hele er greit; vi bytter ikke.

Jeg antar at denne fadderordningen betyr mye for fadderbarna også, så det vil sikkert oppfattes sårt for han om det ble et bytte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 01:22   #57
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg antar at denne fadderordningen betyr mye for fadderbarna også, så det vil sikkert oppfattes sårt for han om det ble et bytte.

Ja, som sagt så tvilar eg på at me ber om eit bytte, men Plan skal få tilbakemelding. Men har barnet og familien og lokalsamfunnet for den del fått vite at nettopp me, familien Bergensis, skal støtte dei, så er det klart at me ikkje trekker oss! Sjølvsagt ikkje!

Gammel 14-01-09, 08:14   #58
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Men man trenger da ikke velge kjønn? Vi fikk fadderbarn for et år siden. Da var det tre alternativer. En for jente, en for gutt og en for plan bestemmer. Jeg krysset på Plan bestemmer, og vi fikk en kjempefin gutt fra Equador.

Gammel 14-01-09, 08:22   #59
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi krysset av for gutt fra Afrika og fikk jente fra Sør-Amerika, det spillte ingen rolle så vi har ikke klaget. Det ville jeg heller aldri ha gjort, men jeg stusset over valgmulighetene i skjemaet?
Jeg synes forresten det er dumt hvis de plutselig bytter fadderbarn for oss, vi har brevvekslet jevnlig siden tildelelsen, og jeg tror det hadde blitt veldig trist om den kontakten bare brytes tvert? Gjør de det altså?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 08:31   #60
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg blir kvalm av hele ordningen. Jeg er fadder via Misjonsalliansen og det har aldri slått meg at jeg skulle velge noe som helst. Land kunne jeg velge, men jeg sendte bare inn en generell søknad og fikk tildelt land og barn.

Jeg ville så absolutt ikke byttet, jeg ville nok prøvd å få storesøster vekk fra jentefokuseringen på en annet måte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.