|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Selvsagt kan de det, men var ikke spørsmålet her om de skulle reklamere fordi de fikk en gutt istedenfor en jente? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ferdig!
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?
Ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Og de SKAL jo støtte organisasjonen uavhengig om det er en gutt eller jente. Hun sier jo ingenting om at støtten skal trekkes tilbake, ergo er poenget ditt null void.
![]() |
#44 |
flisespikker
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg synes godt dere kan gi tilbakemelding til Plan om at det er dumt at de har mulighet til å "velge kjønn" når man registrerer seg, dersom dette ikke kan gjennomføres. Men å "reklamere" i den betydning at dere ber om å få bytte, det synes jeg ikke helt passer seg. Siden du snakker om dette fadderbarnet som et slags "søsken", synes jeg det vil virke noe usmakelig (i forhold til storesøster) å bytte ham bort mot en jente. Ikke synes det nødvendig, heller - storesøster var skuffet, men sa det var greit, sa du jo, da synes jeg dere kan la det være med det, og eventuelt snakke om det som flere nevner her, om at ting blir ikke alltid som man vil, og at det er mange som trenger hjelp, og alt det der.
![]() |
#45 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Me har ikkje levert fra oss noko informasjon, så eg vil ikkje tru dei har noko forhold til oss eller fadderskapet. Prosjekta i landsbyen deira går jo som vanleg uavhengig av vårt bidrag. Eg vil tru at det er først når me skriver brev at dei får vite om oss. Dvs. eg reknar med at dei veit om Plan og Plan si fadderordning og kva det betyr for lokalsamfunnet, men dei veit ikkje om oss som familie enda.
![]() |
#46 |
Pauset
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg tenker litt på om jeg skulle hatt fadder jeg.. sønnen min altså. Så skulle noen ikke ville ha han fordi han var gutt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Absolute Beginner
|
Det er jeg enig i - det burde i alle fall opplyses om at det er avhengig av hva som er ledig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
helt grønn
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
![]() |
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Ble litt forferdet med det samme jeg leste tråden og synes det var rart at man i det hele tatt kan ønske seg kjønn...
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Ventar stadig på vår
Ja, på heimesidene er det to valg du må ta; kjønn og verdensdel.
![]() |
#50 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?På heimesida?
![]() |
#51 |
maler
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?http://fadderskap.plan-norge.no/inde...de=FSPN-GO-ADW |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Ventar stadig på vår
Ah, eg har oversett den første linja i rullegardina!
![]() |
#53 |
Ventar stadig på vår
Enig.
![]() |
#54 |
Ventar stadig på vår
![]() |
#55 |
Ventar stadig på vår
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Ville det vore verre eller betre om det var kontinentet som vart feil i forhold til valga som me fekk mulighet til å gjere? At me td. valgte Asia og fekk eit barn frå Afrika? "Vil ikkje ha barn frå Afrika, vil hjelpe dei søte eg såg på ferie i Thailand!" (for ordens skuld; me har fadderbarn frå Sør Amerika)
![]() |
#56 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Kjenner jeg er veldig i tvil her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Ventar stadig på vår
Ja, som sagt så tvilar eg på at me ber om eit bytte, men Plan skal få tilbakemelding. Men har barnet og familien og lokalsamfunnet for den del fått vite at nettopp me, familien Bergensis, skal støtte dei, så er det klart at me ikkje trekker oss! Sjølvsagt ikkje!
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Men man trenger da ikke velge kjønn? Vi fikk fadderbarn for et år siden. Da var det tre alternativer. En for jente, en for gutt og en for plan bestemmer. Jeg krysset på Plan bestemmer, og vi fikk en kjempefin gutt fra Equador.
![]() |
#59 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Vi krysset av for gutt fra Afrika og fikk jente fra Sør-Amerika, det spillte ingen rolle så vi har ikke klaget. Det ville jeg heller aldri ha gjort, men jeg stusset over valgmulighetene i skjemaet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg må innrømme at jeg blir kvalm av hele ordningen. Jeg er fadder via Misjonsalliansen og det har aldri slått meg at jeg skulle velge noe som helst. Land kunne jeg velge, men jeg sendte bare inn en generell søknad og fikk tildelt land og barn.
![]() |
|
|