|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Pauset
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?
Om det er plan-fadder dere er, så stemmer ikke dette. Det er et alternativ for valg, og det er et for at de skal velge. Jeg sjekket nå. http://fadderskap.plan-norge.no/inde...de=FSPN-GO-ADW |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Hvis vi fikk velge kjønn ville jeg gjort som deg og valgt jente fordi storesøster gjerne ønsker seg det, men tilbakemeldingen til Plan Fadder ville ikke fått meg til å "klage" eller gi de en tilbakemelding, jeg regner med at de er opptatt med langt viktigere ting, så jeg ville forklart storesøster hvorfor man ikke kan velge kjønn akkurat nå. Jeg ville på ingen måte synes synd på storesøster av den grunn, heller alle guttene som nedprioriteres til fordel for alle jentene. Men uansett, jeg tror ikke jeg ville hatt storesøsters savn etter en lillesøster som utgangspunkt når jeg skulle involvere henne i noe så viktig og omfattende som det Plan-engasjement er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
flisespikker
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg synes mange i tråden er unødvendig krasse til det å i det hele tatt "forlange" noe som helst når man velger å bli fadder. Jeg kan skjønne at man ikke har noe til overs for hele fadderkonseptet, og synes det er unødvendig å late som om folk får et eget barn å forsørge, men som Polyanna sier, er dette veldig god markedsføring og dermed en metode som skaffer flere faste givere. Og jeg synes det å la folk få muligheten til å ønske seg verdensdel eller land høres ut som en forbedring av konseptet, markedsføringsmessig sett (fordi potensielle givere av ulike grunner kan føle tilknytning til bestemte land, og dette kan være med på å skaffe flere givere). Selv om det med kjønn virker mindre relevant å kunne velge, så skjønner jeg at mange bruker fadderordningen som en måte å involvere egne barn på, og som Bergensis' tilfelle viser, kan kjønn på fadderbarnet føles relevant for noen givere. Hvis ikke Plan kan love at man får det kjønnet man har krysset av for, burde de ikke tilby det valget (noe som selvsagt ville vært helt greit).
![]() |
#64 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Mye av poenget med dette konseptet er at det er en pedagogisk mulighet for oss som foreldre. For organisasjonen (og dermed barna) hadde det vært mye billigere og mer effektivt om vi bare opprettet en "fast giver"-avtale. Men den gir jo mye, mye lavere lojalitet - man kutter ikke et fadderbarn bare pga. finanskrisen, liksom.
![]() |
#65 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den her skjønte jeg ikke helt. Man støtter ikke barn?
Jente -96, gutt -04 Sist redigert av turi : 14-01-09 kl 11:29. Årsak: :må lese hele tråder : :mantra: |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Unnskyld, jeg mente "man støtter ikke enkeltbarn". Man gir til en organsisasjon, på en litt intrikat måte.
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Men Vimsen, hva da om du skulle falle fra eller gå bankerott - skulle dette barnet virkelig blitt sendt på gata eller mistet skoleplassen sin? En seriøs organisasjon kan selvsagt ikke leve fra hånd til munn på den måten!
![]() |
#69 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel egentlig en ganske grei måte å holde det jevnt sosialt? At ikke noen ikke har noe, og andre har masse.
![]() |
#70 |
"De"
|
![]() |
#73 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jo, det er jo ingen luring, dette. Men kommunikasjonen er jo veldig sentrert rundt fadderbarnet eller prosjektene.
![]() |
#74 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Eg føler eg gjentar meg sjølv ein heil del her, men me betalar med glede enten det er gut eller jente, frå Afrika eller Asia eller Sør Amerika. Men eg føler litt på at Storesøster kjem å trenge litt meir ekstra push for å engasjere seg til å skrive brev og sånt. Eg trur at hadde det vore jente, ville det vore lettare for ho å identifisere seg og engasjere seg i denne saken. Og muligheten for dette engasjementet var litt av årsaken til at me valgte Plan framfor andre alternativ.
![]() |
#75 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig nå, Bergensis, men gjør du noe med holdningene til storesøster når det gjelder dette? Klarer du å få frem budskapet som er viktigst - nettopp et annet menneskes mangel på alt, helt uavhengig av kjønn? Sist redigert av Skremmern : 14-01-09 kl 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Eg har ikkje formidla noko som helst til henne. Me opna konvolutten i hurten og sturten like før leggetid i går, for ho var så spent. Avtalen er at me skal sjå nærmare på det i dag. Det ho kommenterte var at han var veldig søt. Eg forklarte at akurat no var det ein gut, nett denne guten som trengte vår hjelp. Så eg har ingen dårleg samvittighet for signaleffekt ang. dette. At eg luftar dette på forum her betyr heller ikkje at eg kjem til å gjere noko med det. Eg synes det er dumt at Plan gir feilinformasjon på dette, at dei gir inntrykk av at me har eit val.
![]() |
#77 |
Live and let live
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg er enig med deg Bergensis. Det er dumt at de gir en et valg når det ikke er et valg alltid. I så fall burde de gjøre oppmerksom på at det ikke alltid blir innfridd. Og jeg skjønner at du føler det dumt på din datters vegne slik ting har vært for henne, og at du startet denne tråden for å lufte tankene dine. Men jeg tror ikke jeg hadde byttet. Det ville blitt et helt feil signal/lærdomt for datteren din.
![]() |
#79 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Jeg har ingen problem med å forstå at du gjerne skulle ha byttet fadderbarn. Man velger jo en slik fadderordning "på gøy", hvis ikke kan man like gjerne sette opp en kjedelig autogiro til en organisasjon, ferdig me det. Og med forhistorien, at din datter selv fikk velge, og at dette skulle bli lissomsøsteren - hvorfor ikke ... Man velger da veldedige prosjekt utfra egen interesse og for egen selvtilfredshet skyld.
![]() |
#80 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklamere på fadderbarn?Hva med å få ett fadderbarn til - og ta kontakt med Plan via e-post eller telefon i forkant av tildelingen og forklare og begrunne at dere ønsker en jente denne gangen?
![]() |
|
|