Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Opptøyene i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 11:28   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opptøyene i Oslo

De som bedrev opptøyer burde heller gjort det på egen tid og ikke under midtøsten demoen. På den måten hadde de fått fokus på hva problemet deres var. Frustrerte unge menn med minoritetsbakgrunn er også noe som fortjener å settes på agendaen, se bare hvordan dette problemet har vokst seg over hodet i Paris.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:16   #22
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det viktigste er å stoppe dette. Noen har blitt intervjuet i etterkant som var med - De syntes det var kult og var gjerne med igjen - det var jo ikke deres butikker som ble ødelagt. Sakser inn fra et intervju med en av de som deltok:

"- Jeg gjorde ikke så mye, rev ned noen søppelkasser og sånn. Jeg var med for å skape kaos egentlig, sier Tony Andrè Thorstensen. - Fordi vi plutselig fikk mulighet til å gjøre det vi ville, selvølgelig møter jeg opp da. Og litt for å støtte Palestina.
Femtenåringen var med på Gaza-demonstrasjonen på lørdag og deltok i kaoset og opptøyene som oppstod i etterkant av aksjonen. Politiet pågrep ikke Thorstensen som sier at han underveis ikke tenkte at det han gjorde var galt. Han sier han ikke angrer på sine handlinger og at han gjerne kunne gjort det samme en gang til. - Jeg bryr meg ikke egentlig. Det er jo ikke mine butikker som blir ødelagt. Folk velger selv hva de gjør.
Han var heller ikke bekymret for at folk kunne komme til skade. - Folk må passe på seg selv, sier han.

- Jeg var ikke redd mens det stod på, for vi var så mange som holdt på. Og vi klarte å løpe fra politiet. Thorstensen sier han tror det vil komme mer uro fra gjengen som drev på. - I alle fall dersom krigen på Gaza fortsetter. Og nå vet folk at det er mulig å gjøre dette uten å bli tatt. Politiet gjorde en bra jobb, men de klarte ikke å stanse dette. Stemningen underveis ble aggressiv, og da politiet kastet tåregass ble kaoset større.

-Det er nok ikke bare krigen i Palestina som er grunnen til at jeg ble med. Vi ble inspirert av bråket på torsdag, og dro derfor ned til byen på lørdag. Thorstensen sier han håper det blir flere demonstrasjoner fordi det var gøy å være med på."

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:17   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra snøballkastingen støttet jeg ikke opptøyene, nei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:18   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det viktigste er å stoppe dette. Noen har blitt intervjuet i etterkant som var med - De syntes det var kult og var gjerne med igjen - det var jo ikke deres butikker som ble ødelagt. Sakser inn fra et intervju med en av de som deltok:

"- Jeg gjorde ikke så mye, rev ned noen søppelkasser og sånn. Jeg var med for å skape kaos egentlig, sier Tony Andrè Thorstensen. - Fordi vi plutselig fikk mulighet til å gjøre det vi ville, selvølgelig møter jeg opp da. Og litt for å støtte Palestina.
Femtenåringen var med på Gaza-demonstrasjonen på lørdag og deltok i kaoset og opptøyene som oppstod i etterkant av aksjonen. Politiet pågrep ikke Thorstensen som sier at han underveis ikke tenkte at det han gjorde var galt. Han sier han ikke angrer på sine handlinger og at han gjerne kunne gjort det samme en gang til. - Jeg bryr meg ikke egentlig. Det er jo ikke mine butikker som blir ødelagt. Folk velger selv hva de gjør.
Han var heller ikke bekymret for at folk kunne komme til skade. - Folk må passe på seg selv, sier han.

- Jeg var ikke redd mens det stod på, for vi var så mange som holdt på. Og vi klarte å løpe fra politiet. Thorstensen sier han tror det vil komme mer uro fra gjengen som drev på. - I alle fall dersom krigen på Gaza fortsetter. Og nå vet folk at det er mulig å gjøre dette uten å bli tatt. Politiet gjorde en bra jobb, men de klarte ikke å stanse dette. Stemningen underveis ble aggressiv, og da politiet kastet tåregass ble kaoset større.

-Det er nok ikke bare krigen i Palestina som er grunnen til at jeg ble med. Vi ble inspirert av bråket på torsdag, og dro derfor ned til byen på lørdag. Thorstensen sier han håper det blir flere demonstrasjoner fordi det var gøy å være med på."

Og fordommene mine blir bekreftet på nytt.

Gammel 14-01-09, 14:20   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og fordommene mine blir bekreftet på nytt.

Jeg har ikke hørt makan på selvsentrerte, egoistiske, umodne, likegyldige, uintelligente, ignorante, uopplyste, uempatiske uttalelser.
Det er faktisk foreldre der ute som fostrer opp sånne typer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:23   #26
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Utrolig, for noen uttalelser! Og endog under fullt navn, tydelig at han ikke har vett til å skamme seg en gang.

Gammel 14-01-09, 14:26   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen burde ha kastet snøball på ham!

Han skryter av han ikke ble tatt av politiet. Hadde han blitt tatt hadde nok det vært "kult" og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:30   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Noen burde ha kastet snøball på ham!

Gammel 14-01-09, 17:55   #29
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror nok at hadde jeg, som denne typens mor, lest dette intervjuet, så hadde hans rom og ting vært rimelig ramponert når han kom hjem gitt. Det er jo ikke mitt rom som blir ødelagt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 20:25   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille

Det er jo ikke mitt rom som blir ødelagt.

Jo.

Gammel 14-01-09, 20:27   #31
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jo.

Pft, flisespikker.

Terry Pratchett
Gammel 14-01-09, 22:20   #32
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor i all verden oppgir avisa fullt navn på en mindreårig person? Skal ikke slik [idioter] beskyttes mot seg selv?

Gammel 15-01-09, 02:27   #33
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvorfor i all verden oppgir avisa fullt navn på en mindreårig person? Skal ikke slik [idioter] beskyttes mot seg selv?

Dét er et veldig godt spørsmål, men det forutsetter at "avisa" har en viss integritet kanskje?

Terry Pratchett
Gammel 16-01-09, 10:54   #34
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Har ikke hørt så mange latterlige uttalelser i en artikkel på lenge. Er det mulig å være så selvsentrert? Håper ikke dette majoriteten av denne generasjonen tenker slik, da er det jo ikke håp for oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.