Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 16:25   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?

Jeg glemte den i kjøleskapet i halvannen uke. Er den uspiselig, eller er det som med andre sukkervarer i butikken, at den varer i evigheter?

Gammel 15-01-09, 16:26   #2
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?

Glemt?????Smak på den,så finner du ut det.

Gammel 15-01-09, 16:28   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til glemt: Omgangssyken. Det frister ikke å ta sjanser som risikerer å fremkalle brekninger igjen heller, så da tenkte jeg at kanskje noen andre hadde glemt kaken så lenge og hadde erfaring. Men godt poeng. Alle spiser den selvfølgelig opp.

Gammel 15-01-09, 16:31   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm. Halvannen uke er jo litt lenge, kanskje. Men en uke hadde jeg nok ansett som trygt, den blir jo bedre av å stå litt. For fremtiden kan du få noen friske til å fryse den ned hvis du blir syk, kanskje... (med mindre alle ligger flate).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:34   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke farlig, det eneste er at fettet i den kan ha harsknet, men det har det neppe i kjøleskap.

Gammel 15-01-09, 16:46   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hmm. Halvannen uke er jo litt lenge, kanskje. Men en uke hadde jeg nok ansett som trygt, den blir jo bedre av å stå litt. For fremtiden kan du få noen friske til å fryse den ned hvis du blir syk, kanskje... (med mindre alle ligger flate).

Ja, det er jo fryse jeg pleier å gjøre. Og ja; den var fantastisk mye bedre på dag en og to enn dag en. Det har jeg faktisk aldri opplevd før.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er ikke farlig, det eneste er at fettet i den kan ha harsknet, men det har det neppe i kjøleskap.

Egget da? Det er vel det jeg er mest bekymret for ...

Gammel 15-01-09, 16:50   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Egget da? Det er vel det jeg er mest bekymret for ...

Ja, det var det jeg også bekymret meg for, siden den jo er nokså rå inni...?

Hvah? har browniesene dine aldri overlevd til dag 2 før?? Her i huset er det nesten bare meg som liker, og det skal godt gjøres at jeg klarer å fortære en hel langpanne på en kveld alene. Men hvis man har gjester eller har med i selskap blir det jo noe annet, ja.

Gammel 15-01-09, 17:08   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Det har gått helt fint her i huset. :datapunkt:

Gammel 15-01-09, 17:10   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egg koagulerer ved 70%, så selv om brownien er myk inni er eggene neppe rå. Og f.eks hardkokte egg holder nesten evig.

Gammel 15-01-09, 17:38   #10
Kneazle
Passiv

Standard

Sukker konserverer vel, såvidt jeg har forstått? Tenk på hjemmelaget marsipan og sånne risboller med sjokolade som man lager til jul: Det er egg i begge deler, og det varer da lenger enn halvannen uke.
Jeg tror du trygt kan spise den. Hvis den smaker godt, vel å merke.

Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:19   #11
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er vanligvis veldig hysterisk med å spise ting som har ligget lenge i kjøleskapet men jeg tror faktisk at browniesen din er safe å spise. Vet at det er flere som til og med har browniesen liggende i kakebokser ute i romtemperatur i evigheter uten at de blir dårlige.

Spis og nyt de du. Skulle ønske jeg plutselig oppdaget noen brownieser i kjøleskapet vårt.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:30   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Jeg får mensen i dag, så det hadde vært så deilig med litt lindrende varm brownies og is ... :vann i munnen:

Gammel 15-01-09, 18:39   #13
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hvor bor du sa du?

1,5 uke er nok helt greit i min verden hvertfall! Som om noe noensinne skulle vare så lenge her!

Gammel 15-01-09, 18:43   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Bergen, det er bare å komme på besøk om du vil ha halvannen uke gammel brownies og premenstruell dame, omgangssyk mann og trøtte unger til selskap.

Gammel 15-01-09, 18:45   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke spist den etter 1,5 uke. Jeg har i kjøleskapet nå, laget i forgårs og lurte på om den holdt til i morgen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:46   #16
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det eneste måtte kansje være at det har satt seg "kjøleskapsmak" i den.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:20   #17
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Bergen, det er bare å komme på besøk om du vil ha halvannen uke gammel brownies og premenstruell dame, omgangssyk mann og trøtte unger til selskap.

Nei, da frister det brått ikke så mye lenger! Litt langt også forøvrig!

Gammel 15-01-09, 19:26   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd at brownies har blitt så gamle her i huset, men jeg syns de taper seg ganske mye etter 4-5 dager. Etter halvannen uke ville jeg nok kastet dem, ikke fordi jeg tror de er farlige å spise, men fordi de ikke er like gode.
Kaker som man kjøper i butikken har jo lang holdbarhet fordi de er tilsatt all slags uhumske konserveringsmidler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 20:22   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg hadde ikke spist den etter 1,5 uke. Jeg har i kjøleskapet nå, laget i forgårs og lurte på om den holdt til i morgen.

De holder garantert til i morgen, ja!

Gammel 15-01-09, 21:58   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

De luktet ikke så mye. Ikke akkurat dårlig, men ikke innbydende heller. Jeg kunne forsøkt å varme dem, men ... Jeg tror jeg står over. Tar is med sjokoladesaus på istedet jeg.

Karamell: Du kan fint spise dem ja. Om du varmer dem litt i ovnen, så blir de veldig gode! (Hvertfall med min oppskrift, og jeg lager en gluten og melkefri variant av Maximilla sin. )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.