|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Jeg glemte den i kjøleskapet i halvannen uke. Er den uspiselig, eller er det som med andre sukkervarer i butikken, at den varer i evigheter?
|
|
|
#2 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Glemt?????Smak på den,så finner du ut det.
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Grunnen til glemt: Omgangssyken. Det frister ikke å ta sjanser som risikerer å fremkalle brekninger igjen heller, så da tenkte jeg at kanskje noen andre hadde glemt kaken så lenge og hadde erfaring. Men godt poeng. Alle spiser den selvfølgelig opp.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Hmm. Halvannen uke er jo litt lenge, kanskje. Men en uke hadde jeg nok ansett som trygt, den blir jo bedre av å stå litt. For fremtiden kan du få noen friske til å fryse den ned hvis du blir syk, kanskje... (med mindre alle ligger flate).
|
|
|
#6 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?
Ja, det er jo fryse jeg pleier å gjøre.
Egget da? Det er vel det jeg er mest bekymret for ...
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det var det jeg også bekymret meg for, siden den jo er nokså rå inni...?
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Egg koagulerer ved 70%, så selv om brownien er myk inni er eggene neppe rå. Og f.eks hardkokte egg holder nesten evig.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Sukker konserverer vel, såvidt jeg har forstått? Tenk på hjemmelaget marsipan og sånne risboller med sjokolade som man lager til jul: Det er egg i begge deler, og det varer da lenger enn halvannen uke. |
|
|
|
#11 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Jeg er vanligvis veldig hysterisk med å spise ting som har ligget lenge i kjøleskapet men jeg tror faktisk at browniesen din er safe å spise. Vet at det er flere som til og med har browniesen liggende i kakebokser ute i romtemperatur i evigheter uten at de blir dårlige. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Jeg får mensen i dag, så det hadde vært så deilig med litt lindrende varm brownies og is ... :vann i munnen:
|
|
|
#13 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Hvor bor du sa du?
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Bergen, det er bare å komme på besøk om du vil ha halvannen uke gammel brownies og premenstruell dame, omgangssyk mann og trøtte unger til selskap.
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Jeg hadde ikke spist den etter 1,5 uke. Jeg har i kjøleskapet nå, laget i forgårs og lurte på om den holdt til i morgen.
|
|
|
#16 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Det eneste måtte kansje være at det har satt seg "kjøleskapsmak" i den. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
En Som Trener
|
Nei, da frister det brått ikke så mye lenger!
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?Jeg har aldri opplevd at brownies har blitt så gamle her i huset, men jeg syns de taper seg ganske mye etter 4-5 dager. Etter halvannen uke ville jeg nok kastet dem, ikke fordi jeg tror de er farlige å spise, men fordi de ikke er like gode. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor lenge holder brownies seg i kjøleskap?De luktet ikke så mye. Ikke akkurat dårlig, men ikke innbydende heller. Jeg kunne forsøkt å varme dem, men ... Jeg tror jeg står over. Tar is med sjokoladesaus på istedet jeg.
|
![]() |
|
|