Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din favoritt-jule-cd?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 19:32   #21
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din favoritt-jule-cd?

Min favoritt er Jul i Betlehem med Carola.

Ingen stor favoritt av damen forøvrig, men denne cd er nydelig!!!

Gammel 02-12-06, 19:47   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er veldig glad i Carolas "Jul i Betlehem" (ikke helt politisk korrekt kanskje ), men denne førjulstiden har jeg helt dilla på en jazza jule-CD av Hjorth og Nysted.

Jeg MÅ høre Carola sin cd til jul
Synes den er nyydelig!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:54   #23
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i julemusikk, og har flere juleplater. Den absolutte favoritten er P4 sine julefavoritter. Min ser annerledes ut på coveret (har hatt den noen år), men ut fra innholdsfortegnelsen så må det være denne:

http://www.platekompaniet.no/cdprodu...ookie%5Ftest=1

Gammel 02-12-06, 19:55   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at det ikke er helt samme innhold, jeg har nok en eldre variant.

Gammel 02-12-06, 20:08   #25
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Jeg var ikke ironisk. Men jeg synes det er like morsomt hvert år.
"IIIII'll be home with bells on!(ring-ring-ring-ring-ring)"

Mente ikke at du var ironisk, men ville bare understreke at jeg virkelig liker det albumet.

Min favoritt må være den herlige 80-tallsproduksjonen på A Christmas to Remember. "Youuu made this a christmas to remember, springtime feelings in the middle of December".

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 22:18   #26
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Divine, det albumet er veldig bra.

Jeg må høre En stjerne skinner i natt og felle en tåre på julelunsj på jobben. When you wish upon a star på julaften og i mellomtiden har jeg dilla på alt fra Twelve days of christmas til White Christmas. Hører på det meste, men de to første jeg nevnte er sånne jeg må høre. dessuten er det alltid julestemning å høre Julekveldsvisa av Alf Prøysen og Vi tenner våre lykter når det mørkner sunget av barnesanger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:02   #27
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

I tillegg til klassiske favoritter som Handel- "Messias", Bach- "Juleoratoriet" og
Vivaldi- "Gloria" så vil jeg slå et slag for en fantastisk juleplate av Anne Sofie Von Otter. Den heter "Home for Christmas"

Jeg er begynt å bli litt lei av slike tradisjonelle juleplater, men denne er bare utrolig flott

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:11   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også veldig glad julealbumet til Dolly Parton og Kenny Rogers. Og Phil Spector. Har også et bluegrass-julealbum som er nydelig.

Allikevel er det Silent Night med Mahalia Jackson som er jul.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:13   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte kjøpe både Bremnes/ Wolff og Mahalia Jacksson etter å ha lest denne tråden.

Nå blir det jul her i stua også!

Gammel 08-12-06, 20:15   #30
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her i huset er det ikke hva jeg liker som teller. Her er det Malins Jul som gjelder.......

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 21:02   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Lillejulaften måtte jeg ha med meg "julekveld i skogen" for at det skulle bli ordentlig jul. Det er synd den ble forbudt.

Gammel 08-12-06, 21:13   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det blir skikkelig jul i huset natt til julaften når jeg rydder de siste eskene og drar over gulvet og lytter til Bugge Wesseltofts "It's snowing in my piano".

Det er den mest geniale julecden jeg vet om, alt julestress blir borte, freden senker seg i sjelen og skuldrene senker seg ned fra ørehøyde til der de skal befinne seg.

Er også svak for Barbara Straisands versjon av "A Christmas Song" (den som begynner: chesnuts roasting on an open fire...)

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 22:30   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker julesanger!

Jeg hadde en julecd med Moya Brennan, men den er bortevekke :bæljer: og den savner jeg sårt.
Ellers er;
-Det lyser i stille grender
-Himmel på jord
-Deilig er jorden
et must!

Gammel 08-12-06, 22:38   #34
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg vel ikke mange juleplater utenom ungene sine, men jeg ELSKER Desemberbarn med Kari Bremnes & Rikard Wolff. Den er passe melankolsk (som mørketida) og setter meg i perfekt førjulsstemning.
Jul blir ikke jul om ikke sølvguttene (med mammas fetter Harald) synger julen inn på julaften.

Gammel 09-12-06, 15:43   #35
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nå skal jeg ikke helt avskrive Juleoriatoriet av J. S. Bach og Händels Messias, men jeg mistenker at desember fra og med i år vil preges av Sufjan Stevens og hans boks med 5 CD-er: Songs for Christmas. Den inneholder tradisjonelle julesanger, både kristne og verdslige, og nye sanger han har skrevet. Han har laget EP-er til famile og venner til jul de siste årene og nå er de samlet og gitt ut i en boks. Den er helt fantastisk bra. (Platekompaniet har den også).

Ben "Get Behind Me, Santa!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 16:08   #36
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hjemme hos foreldrene mine setter pappa på en velbrukt og lettskrapet LP med Silent Night med Mahalia Jackson på julaften når alle har fått på seg pentøyet og bare rusler litt rundt i stuen og venter på middag. Det er det som er julestarten for meg.

Lettskrapet Mahalia skaper julestemning i min foreldreheim også

Gammel 09-12-06, 16:17   #37
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Favorittjulesangen min var "Fairytale in New York" med The Pogues,

Cash har også spilt inn en julecd jeg liker godt.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 16:19   #38
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Lillejulaften måtte jeg ha med meg "julekveld i skogen" for at det skulle bli ordentlig jul. Det er synd den ble forbudt.

Når og hvorfor ble den forbudt? Er det et forbud som gjelder kun i ditt hus eller?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 17:21   #39
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Når og hvorfor ble den forbudt? Er det et forbud som gjelder kun i ditt hus eller?

Julekveld i skogen er forbudt å sende på radio fordi han som skrev teksten ikke fikk den kredden han hadde krev på, så da nektet han å la sitt åndsverk bli spilt på nrk.

Det finnes forøvrig et ekstra vers som ble sensurert bort i orginalinspillingen med Rolf Just Nilsen da nrk mente det ble for grovt, i sin tid.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 17:32   #40
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Her i huset er det ikke hva jeg liker som teller. Her er det Malins Jul som gjelder.......

Sånn er det her i heimen også for tiden - den spilles både inne og i bilen....

Den Dolly parton-plata som flere refererer til her hadde jeg på kassett i gamle dager. Mon tro hvor det har lbitt av den?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.