|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sjekker du klokken når du hører flyalarmen for å se om det er en test? | |||
| Ja |
|
113 | 70,63% |
| Nei |
|
47 | 29,38% |
| Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Flyalarm? Er det seriøst hyppig testing av sånt rundtom?
|
|
|
#122 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?
Ja, som nevnt i tråden: Den 2. onsdagen i januar og den 2. onsdagen i juni. Klokka tolv. Hvert bidige år. Først kommer varslingen flyalarm og så kommer faren over fem over. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Våknet på sofaen i dag av alarmen. Lå i halvsvime og konkluderte med at det var onsdag og januar, men tok en titt på klokka for sikkerhetsskyld, og duppet av en liten stund igjen. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Jeg sjekker alltid klokka |
|
|
|
|
|
#129 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Om det var en i dag hørte ikke jeg den.
|
|
|
#130 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Altså; skal dette liksom skje overalt? Tenk om det blir krig og jeg ikke får det med meg!
|
|
|
#131 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Hvis jeg var en fiendemakt og skulle angripe Norge, ville jeg definitivt gjort det en onsdag kl 12
|
|
|
#132 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Jeg sjekker ikke klokken og ble ganske irritert i går når jeg var i ferd med å ta en lur og ble vekket av denne fæle lyden. Tenkte først at nå er det sprengningsarbeid et sted, men lurte på om det kunne være flyalarm siden de holdt på så lenge. Jeg telte tre ganger tre tut. Jeg husker at vi hadde slike øvelser når jeg gikk på grunnskolen, men har ikke fått det med meg siden den gang, og trodde egentlig de hadde sluttet med det.
|
|
|
#133 |
|
Ekvilist
|
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Jeg har opplevd å våkne til en flyalarm som var reell, jeg bodde i Lillestrøm den gangen toget med gass i vognene mistet bremsene. Det gjorde inntrykk. Jeg hørte meldingene om ulykken og den klare oppfordringen om å komme seg unna på radioen. Rasket med meg noen klær, ringte søstra mi og ba henne gjøre det samme - også "flyktet" vi til en venninne som bodde litt lenger unna. Vi var av de heldige som fikk lov til å reise hjem igjen. Det var noen nervepirrende dager.
|
|
|
#134 |
|
Textrovert
|
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Jeg har også opplevd en reell flyalarm. Det var da jeg studerte i Trondheim, og noen russ hadde tømt et eller annet ned i et kumlokk, slik at det utviklet seg gass. Vi bodde ganske nært sentrum, så jeg prøvde å ringe hjem til mannen min og si at han måtte lukke vinduene, for jeg var bekymret for babyen. Jeg husker jeg løp til bussen for å komme meg hjem før de sperret av hele byen. I ettertid viste det seg å ha vært mindre dramatisk enn det så ut til, men det føltes litt småskummelt der og da.
|
|
|
#136 |
|
Ekvilist
|
Det verste er at folk reagerer slik på brannalarm også. Det har iallefall jeg opplevd flere ganger. Til og med i et bygg hvor brannvesenet hadde sin base. (Kanskje nettopp derfor?
|
|
|
#137 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Trodde også det var sprengnigsarbeider da de holder på med dette ikke så langt unna, men det tok jo aldri slutt og da sjekket jeg klokka. Bor 2km fra en av luftforsvarets stasjoner, så det er kanskje greit å dra hjemme i fra disse to dagene rundt 12 i tilfelle noe skulle finne på å angripe akkurat da..
|
|
|
|
#138 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Den husker jeg ja... |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Flyalarm, sjekker du klokken?Her i Grenland er vi vant til stadige alarmer.
|
|
|
|
#140 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, de tester i Tromsø også, men jeg er ikke sikker på hvor sirenene er plassert. (Og som sagt tidligere: denne gangen hørte ikke jeg alarmen, fordi jeg ikke var på øya.) |
|
|
|