|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?At elg viser "farlig" adferd er vel ikke så rart når den befinner seg i et område den normalt ikke skulle vært ...?
|
|
|
#22 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Vi hadde disse to stadig innom på besøk i hagen en sommer. De forsvant da elgjakta begynte. ![]()
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?
Det har vel vært tilfeller her i byen at bedøvelse er prøvd, men det er jo en stor sjanse for at dyrene vender tilbake, og da er man jo like langt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Her har vi masse elg mellom husene. De er trygge her, fordi det ikke er noe vall her.
|
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Boligområdet hvor elgene var, ligger klin inn til marka. Det er liksom ikke rart at man finner elg der. Jeg synes likevel det var litt skummelt i og med at unger hadde klappet elgen f.eks. Om barna ikke har respekt for elgen og tirrer den, kan det jo gi et veldig stygt utfall.
|
|
|
#26 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Nei det er ikke ok.
|
|
|
#27 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Elg i boligområder kan være farlig ja, men det er ikke elgen sin skyld... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg skulle ha sagt det selv!!
|
|
|
#29 |
|
Ustabil
|
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Nei huff, elger er skumle rovdyr som jakter i flokk, og hovedretten er skremte byfolk. Det er dem eller oss - og da vet jeg hvem jeg stemmer for! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Elg er mat ja, og skytes, men da i spesielle tider på året, og kontrollert i henhold til bestand. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
This is normal!
|
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?En stresset og småsint elg i et tettbebygd strøk? Jeg tenker elgstek heller en bedøvelse og helikopter. :kynisk:
|
|
|
|
#32 |
|
Ustabil
|
Jeg syns det er teit å være redd for elgen. Ur-teit. Elgen er ikke et luskende rovdyr med mennesker på menyen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Pass deg, snart kommer mutant-elgen, den er nært beslektet med slag-bjørnen, og eelsker mennesker... |
|
|
|
|
|
#34 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg er ikke så begeistret for elg, og har liten lyst til å møte på noen her. Nå er jo sjansen ganske stor, siden det er mye elg her, og elg er til og med observert inne i vindfanget hos oss. (Vi var ikke hjemme da.) Jeg synes likevel ikke at det er greit å skyte elgen med mindre den er mannevond uten grunn, og kommer tilbake gjentatte ganger. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Å komme nær ei ku med kalv er ikke farlig. Det som kan være farlig, er om du kommer mellom ku og kalv. Da kan kua føle seg truet, med tanke på kalven, og hun kan gå til angrep. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Jeg støtter Sitron.
|
|
|
#38 |
|
Einsam
|
Sv: Elg i boligområder, OK at de skytes?Vi bor i elgland, og jeg har aldri opplevd aggressive elger, men jeg vet jeg fungerer bra som elgskremsel |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nattrangler
Da skulle du bodd her
|
![]() |
|
|