|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceJeg har vasket nøstebarnbodyen til lillebror med flekkfjerningssåpe fra Nøstebarn, noen som vet om det tar bort lanolinet?
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceJeg er ganske sikker på at den ikke gjør det. Hun ene som jeg har snakket mye med på nøstebarn her i Bergen bruker bare denne såpen. Både som flekkfjerner og vaskemiddel. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceOk. Med fare for å kuppe tråden lurer jeg også på om noen har erfaringer med lanolinkuren fra nøstebarn? Om den er lett å blande med vannet og slikt Jeg er tom for den gode Sonettkuren nå og må få meg ny.
|
|
|
#24 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceKan fortelle at jeg hadde stort hell med å vaske ullfleecen på 30 grader kun med Sonetts ullkur. Brukte lav frekvens på sentrifugeringen.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceJeg har hørt at Milo ikke bare fjerner lanolinet i ubehandlet ull, men "spiser opp" ullfibrene. Jeg opplevde å få hull i trollklær etter å ha brukt Milo noen ganger.
|
|
|
#26 |
|
I mål
|
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceOm det går an å vaske Nøstebarnklær i maskinen avhenger visstnok av hvordan ullprogrammet fungerer. Dette varierer rett og slett fra maskin til maskin. Noen kan oppleve at det går bra, andre opplever at det ikke går. Det er noe med hvordan ullprogrammet "gjør det" - noe med rekkefølgen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceJeg vasker ubehandlet ull for hånd. Jeg har en ribbestrikket bukse som er maskinvasket og en som aldri har vert det, jeg kjenner god forskjell på buksene. Den som har vert på ullprogram i maskinen er tettere og mer kompakt. Det samme gjelder ullundertøyet som fikk seg en runde, det er tettere og ikke like luftig. Jeg skyller ullplaggene mens jeg venter på at vesla skal sovne, da suller jeg på vaskerommet og skyller opp og sorterer. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceHer går alt i maskin på ullprogram på 30 grader, med Neutrals ull og silke-middel. Gjerne godt blandet med gallesåpe, siden Snorkfrøken er veldig flink til å tørke fingrene sine, fortrinnsvis på buksen.
|
|
|
#29 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av Nøstebarn ullfleeceUllFROTTÉ-buksene fra Nøstebarn klarer seg fint gjennom en vanlig 30 graders ullvask. Har brukt Ecover sitt ullvaskemiddel. Har ikke prøvd å vaske ullfleecen, men ser at jakken til lillebror hadde trengt en tur i maskinen. |
|
|
|
![]() |
|
|