Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lisa Williams

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 15:03   #61
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Williams

Det er da nok av pisspreikfora rundt omkring der du kan dyrke dette, Zöe.

Gammel 17-01-09, 15:18   #62
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har prøvd - men det blir altfor alternativt for meg, dessverre...
Jeg blir gal av alt tullet der.

Jeg vil aller helst diskutere det meste her inne.

Gammel 17-01-09, 15:21   #63
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da bør du gjerne ikke klage stort heller, med mindre du ønsker å sette munnkurv på brukerne her. Og det vet du aldri kommer til å skje.

Gammel 17-01-09, 15:22   #64
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da bør du gjerne ikke klage stort heller, med mindre du ønsker å sette munnkurv på brukerne her. Og det vet du aldri kommer til å skje.

En grei posjon sosiale antenner kan man godt kreve overalt, Sitron.

Gammel 17-01-09, 15:23   #65
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Da foreslår jeg at du tar dem i bruk.

Gammel 17-01-09, 15:56   #66
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Alt kan jo bortforklares for de som tror det er oppspinn og ikke tror på sånne ting ,skeptikere
jeg tror ikke blindt på alt jeg ser langt i fra men en mellomting.
Jeg har selv hatt en opplevelse,vet ikke om jeg skal fortelle det her inne...........
men kan kort si at det noen kom til meg og ga meg en kort beskjed om min morfar kom til å gå bort og den som kom var ikke i live....... han døde et par mnd etterpå

må vel inn å sjekke hue jeg da er vel mer eller mindre

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 16:41   #67
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

må vel inn å sjekke hue jeg da er vel mer eller mindre

Tja, om du driver og diskuterer med deg selv, så kanskje?

Gammel 17-01-09, 16:44   #68
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men av og til har jeg lyst til å bare snakke om spiritualitet. Jeg har lyst til å høre om andres erfaringer og jeg har lyst til å fortelle om mine egne. Du koser deg sikkert også med fagprat med kolleger, Esme. Eller litteraturprat med andre som liker de samme bøkene som deg. Hvilken verdi ville det hatt om noen brøt inn i en slik samtale og latterliggjorde deg og samtalepartener for at dere var opptatt av det siste innen forskning, fantasy novels eller what not?

There's a time for everything.

Selvfølgelig kunne missa og jeg hadde laget tråder hvor vi bitcher om pasienter. Men vi gjør det ikke i et forum. Det er mange ting som jeg kunne tenke meg å diskutere, men her er ikke stedet for det, fordi det er for mange som tenker annerledes enn meg, og da lar jeg være.

Men du, helt seriøst, hva med å ta det på bloggene eller en sosial gruppe? Jeg tror ikke man får motargumenter på gruppene. Men i trådene, det får man. Det er så mange fordeler med FP, man finner folk som kan hjelpe med nesten hva som helst. En av ulempene er at det er ikke sannsynlig at man får ha en tråd med kontroversielt tema bare ut fra den ene siden.

Gammel 17-01-09, 17:41   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg bryr meg ikke nevneverdig, men det kan være greit å advare nykommere og andre kommere mtp hvilke svar de kommer til å få. Det handler ikke om uenigheter dette, uenigheter er nemlig veldig velkomment på FP, men de troende blir nærmest latterliggjort, og da er det naturligvis ikke så fruktbart å delta i en sånn diskusjon.

Skjønner, men en slik ovenfra -og ned-holdning synes jeg man kan finne i mange diskusjoner på FP. (Mulig det er litt verre i tros- diskusjonene? )
Jeg har vel heller aldri framstått som spesielt "troende", men mer som en "åpen-skeptiker," mulig det er derfor jeg ikke har merket så mye til det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 17:44   #70
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tja, om du driver og diskuterer med deg selv, så kanskje?

nei jeg gjør ikke det så da er jeg vel ikke så gal avlikevel

Gammel 17-01-09, 17:47   #71
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og jeg syns det er helt fair å tro på noe, jeg respekterer at andre kommer frem til andre konklusjoner enn meg etter at de har satt seg inn i saken. Selv om jeg selvsagt kan synes det er rart, ufortståelig og feil.

Hvorfor det egentlig? Hvis noen hadde kommet med virkelig gode bevis for at det fantes en gud ville jeg selvsagt tatt med det i beregningen om jeg skulle begynne å tro eller ikke.

Må beviset baseres på forskning fra andre eller holder det at DU har en opplevelse som du kjenner kroppslig og som er så sterk at du ikke klarer å forklare det annet at det må være en gud eller noe annet som ga deg den "hjelpen" du trengte der og da?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:21   #72
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Har prøvd - men det blir altfor alternativt for meg, dessverre...
Jeg blir gal av alt tullet der.

Må bare presisere at ikke alle alternativforum er "tullete" altså. Vet om minst ett som har stort potensiale, men det er så lite aktivitet der.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Selvfølgelig kunne missa og jeg hadde laget tråder hvor vi bitcher om pasienter. Men vi gjør det ikke i et forum. Det er mange ting som jeg kunne tenke meg å diskutere, men her er ikke stedet for det, fordi det er for mange som tenker annerledes enn meg, og da lar jeg være.

Men du, helt seriøst, hva med å ta det på bloggene eller en sosial gruppe? Jeg tror ikke man får motargumenter på gruppene. Men i trådene, det får man. Det er så mange fordeler med FP, man finner folk som kan hjelpe med nesten hva som helst. En av ulempene er at det er ikke sannsynlig at man får ha en tråd med kontroversielt tema bare ut fra den ene siden.

Nå er det ikke sånn at jeg generelt vil slippe motargumenter, altså.
Det er likevel mange lugne tråder her hvor folk tenker høyt sammen - og det savner jeg å kunne ha om dette temaet også.
Det er såpass mange her inne som er opptatt av slikt (84 shiny FP'ere tror på Snåsamannen, f.eks) at det er da mer enn mange nok til at det skulle være av generell interesse.

Gammel 17-01-09, 20:33   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Må beviset baseres på forskning fra andre eller holder det at DU har en opplevelse som du kjenner kroppslig og som er så sterk at du ikke klarer å forklare det annet at det må være en gud eller noe annet som ga deg den "hjelpen" du trengte der og da?

For meg så holder ikke det, nei.

Jeg tror jeg tidligere ha nevnt at jeg er veldig glad i voodoo som religion, fordi det er en veldig "hands-on" religion med mange ritualer, fester, symboler o.l. Hvis man har et problem, så gjennomfører man et rituale som skal hedre en av gudene, og man spør om hjelp. Ved å gjøre alt dette så fokuserer man veldig på problemet over en lang, intens periode og jeg tror at det da er ganske naturlig at en selv greier å komme frem til en løsning. En som er mer troende enn meg vil selvfølgelig mene at svaret har blitt gitt til dem av den aktuelle guden, men jeg mener at man har gitt seg selv svaret.

Sist redigert av Tallulah : 18-01-09 kl 10:45.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:17   #74
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg bryr meg ikke nevneverdig, men det kan være greit å advare nykommere og andre kommere mtp hvilke svar de kommer til å få. Det handler ikke om uenigheter dette, uenigheter er nemlig veldig velkomment på FP, men de troende blir nærmest latterliggjort, og da er det naturligvis ikke så fruktbart å delta i en sånn diskusjon.

Problemet med alternative temaer, er at de er bortimot umulig å diskutere. I de fleste andre diskusjoner er begge parter enige om premissene for diskusjonen - det er argumentene man er uenige om. Når man diskuterer alternative temaer, vil skeptikerne kreve beviser, mens de alternative bruker antallet tilhengere for å underbygge troverdigheten. Når alt kommer til alt, dreier alternative temaer seg om tro / ikke tro - og det er meningsløst å diskutere.

Og når de alternative etterlyser åpenhet fra skeptikerne, etterlyser jeg som skeptiker en grunn til å stille meg åpen. Jeg ville stilt meg åpen til Snåsamannens evner, hvis han hadde vært villig til å undergå testing for å bevise sine evner. Når Snåsamannen ikke ønsker dette og anser det som en hån mot menneskene han angivelig skal ha hjulpet, krever han at min åpenhet innebærer at jeg må tro. Og det synes jeg er uredelig. Har han evnen til å hjelpe folk, som også paracet gjør, så har han ingenting å frykte at noen går ham nærmere etter i sømmene.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:04   #75
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Pisspreik? det syns nok du ja, glad ikke alle er like.

Gammel 18-01-09, 01:25   #76
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

For meg så holder ikke det, nei.

Jeg tror jeg tidligere ha nevnt at jeg er veldig glad i voodoo som religion, fordi det er litt veldig "hands-on" religion med mange ritualer, fester, symboler o.l. Hvis man har et problem, så gjennomfører man et rituale som skla hedre en av gudene, og man spør om hjelp. Ved å gjøre alt dette så fokuserer man veldig på problemet over en lang, intens periode og jeg tror at det da er ganske naturlig at en selv greier å komme frem til en løsning. En som er mer troende enn meg vil selvfølgelig mene at svaret har blitt gitt til dem av den aktuelle guden, men jeg mener at man har gitt seg selv svaret.

Å sammenligne dette med voodoo er respektløst og lavmål, men men..... det er ditt ståsted så for all del. Dette er å latterliggjøre andres opplevelser.... Trist...

Gammel 18-01-09, 01:29   #77
Jessica
Pauset

Standard

Må si meg enig med Zöe ang alternative forumer. De få jeg har vært inne på tar rett og slett helt av... det blir for voldsomt for meg. Jeg er nok mer jordnær i min åndelighet :enkel: Men det er et forum som er interessant, men som Zöe sier så er det ikke noe særlig aktivitet.

Gammel 18-01-09, 10:21   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sammenligne dette med voodoo er respektløst og lavmål, men men..... det er ditt ståsted så for all del. Dette er å latterliggjøre andres opplevelser.... Trist...

Du vet tydeligvis veldig lite om hva voodoo er, kanskje du bør sette deg inn i det før du reagerer. Svaret ditt ble nå nettopp et veldig godt argument for å sette seg inn i hva motparten mener før man diskuterer. Det var ikke et forsøk på latterliggjøring i det hele tatt, og det er synd at du leser det slik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:46   #79
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Voodoo er en religion på lik linje med NewAge. Om du ikke greier å ha mer respekt for andres religion enn dette, så kan du ikke forvente noe tilbake.

Gammel 18-01-09, 12:59   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Noen som trenger en liten innføring i voodoo, kanskje? Det er vel få religioner der det å TRO kan få så sterke reaksjoner som i voodoo.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.