|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ny iPhone-modell på trappene?Jeg ved å kjøpe en iPhone 3G, men vil unngå at det kommer et nytt og bedre modell 2 mnd etter at jeg skaffet min.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: ny iPhone-modell på trappene?Jeg er absolutt ikke en person som vet alt sånt, men jeg har nå fått med meg at det er snakk om en nano-versjon av iPhonen. Når en slik eventuelt skulle lanseres aner jeg ikke, og ville nok bare gått for 3G-en som er i butikkene nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Administrator
|
Sv: ny iPhone-modell på trappene?Jeg har ikke lest om noen ny modell. Den helt store oppgraderingen blir det vel ikke før ARM-prosessoren får flere kjerner, og det skal visst ikke skje før i 2010. Programvareoppdateringer får du etter hvert som de kommer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Det har gått rykter om en nano i evigheter, men det har nettopp vært apple-seanse hvor den var forventet å dukke opp og der kom den ikke. |
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?
Den er litt stor, men det er skjermen også, og det er jo helt nydelig når man skal på internett |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Drømmeprinsen har en, så jeg har brukt den en del. Skjermen er super når du bruker nett. Men det hjelper ikke - det er en telefon/mediamaskin, ikke primært en web-tilgang for meg, så jeg vil ha en jeg får med meg uten egen ryggsekk. |
|
|
|
#7 |
|
Administrator
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Jeg syns den er passe stor til mitt bruk. Internett, epost, spill, kart, kalender og andre program blir ganske knotete om skjermen skal være mindre. Hadde jeg bare brukt den som telefon ville jeg valg en annen telefon. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Administrator
|
Det stemmer. Jeg har ikke savnet det, epost er virkelig mye greiere og ikke minst så er det billigere (fri bruk inkludert i mitt abonnement). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?iPhone har ikke mms. Men til gjengjeld kan du ikke videresende sms heller. :erter: |
|
|
|
#10 |
|
Trapper opp igjen !
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Takk alle ! Da er iPhonen bestillt. Størrelsen er ikke noen problem - enklere å finne mobilen i håndvesken når den er litt stor !
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Kameraet er ikke mye å rope hurra for. Ellers blir det jo å se om du finner noen applikasjoner som gir den nytte av telefonen du per i dag ikke er klar over. Sett bort fra en del applikasjoner er egentlig iPhone ikke spesielt imponerende. Bemerker ellers at de flest jeg kjenner med iPhone vel har konstatert at den egner seg til mye fint, men egentlig ikke til å ringe med - har vært en del ustabilitet knyttet til selve telefondelen, der telefonen ikke ringer, ramler av nettverket, bryter forbindelse osv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Jeg er enig med mrc. |
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Kjenner mange som har iPhone, men ingen klager over telefon-delen, muligens utenom at den ikke tar imot og sender MMS. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Jeg synes det er skikkelig dårlig telefonlyd egentlig. Tenkte ikke så mye over det før jeg tok med min gamle SonyEricsson i skiløypene, og merket hvor mye bedre jeg hørte og hvor mye mindre "Hva sa du nå?" samtalene innehold.
|
|
|
|
#16 |
|
Peppy!
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Enig med Missa, telefonlyden er ikke bra. Og når jeg snakker med andre som også har iPhone blir det mange rare svar. Det er også et problem at den blir skrekkelig varm om man har pratet lenge. SMS-biten er imidlertid fantastisk. Og ikke minst å ha iPoden i samme dings som mobilen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Trapper opp igjen !
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Skal jeg nå tvinges til å tenke rasjonelt ? Jeg har veldig lav irritasjonsterskel når det kommer an på å finne ut av hvordan applikasjoner på dippeduttene mine virker (husker fortsatt jobbens PC-gutt "det virker hvis du trykker 1x i litt lang tid, men ikke hvis du trykker veldig fort 10x...), og både min iMac og min iPod holder meg stort sett i helt zen tilstand. Og så er de lekre å se på. Telefonfunksjonen skal jeg stort sett bare bruke til å ringe barnehagen for å si at jeg er på vei eller sånt. Kalenderfunksjonen for å slippe å ha papirkalender som jeg ustanselig mister. Som fremmedkulturell gysser jeg ved tanken på hytte og gåtur lengre enn 10 min. Hovedfunksjonen blir å klappe, æe og stryke den og fryde meg over hvor godt den ser ut.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Da høres det ut som om dette er dingsen for deg. |
|
|
|
#19 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ny iPhone-modell på trappene?Og den er så intuitiv... spesielt for Mac-brukere. Synkronisering går som en lek.
|
|
|
|
#20 |
|
Trapper opp igjen !
Men nå er Steve Jobs offisielt sykemeldt (alle vet han har hatt kreft før) og siste MacWorld var som et vådt håndkle, så kanskje vi burde hamstre Apple ting før merket forsvinner ?
|
![]() |
|
|