|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Syden for dummiesI og med at jeg ikke har vært på chartertur siden 1989, så er jeg helt grønn når det gjelder konseptet syden.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Syden for dummiesBulgaria, Kroatia og Tyrkia. Dere må regne med minst 25 -30 K i selve reisen. Velger dere et billig land, så trenger dere ikke stort mer enn en tusenlapp pr dag til mat og shopping.
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden for dummies
Anbefaler Kroatia. Flott land og som Sitron skriver, forholdsvis rimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syden for dummiesBulgaria, Kroatia og Tyrkia må være blant de billigste alternativene, ja. Jeg tror det vanskelig lar seg gjøre å få en sydentur like billig som å være hjemme. Ville dere virkelig brukt 1000 kr pr dag hjemme?
![]() |
![]() |
#6 |
I farta!!
|
![]() Sv: Syden for dummiesMe var på Kanariøyene i mars og totalt gjekk det nesten 50 000. 31 000 for turen (er nok litt billigare i middelhavet men juli er jo ikkje billig tid så veit ikkje heilt ang pris). Me brukte 1000 kr dagen + litt ekstra (18 000 i lommepeng). Heldigvis var første veka sponsa av mine foreldre pga bursdagsfeiring ellers hadde det ikkje blitt tur på oss, syns det er mega mykje peng for berre ein tur.
![]() |
#7 |
Textrovert
|
Nei, vi MÅ ikke. Men jeg trodde at charter som regel var billigst uansett. Jeg tar gjerne imot tips om andre måter å feriere på.
![]() |
#9 |
En som trener
|
![]() Sv: Syden for dummiesAt det blir billigere å reise med rutefly er min erfaring også. Dere er vel ikke så opptatt av bamseklubber og sånt. Billigfly til Italia og en uke eller to på en vingård kan gjøres billig og molto bene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Syden for dummiesTravellodge har hoteller i Spania. Det, pluss Norwegian, kan jo alltids sjekkes ut.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
18 000 i lommepenger? I syden? Trenger man det?
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
Jeg hørte på Maximillia, og bestilte med Ryan Air til Bologna i juli. Vi leier leilighet ved kysten, noen mil nord for Rimini. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Syden for dummiesHar dere noen linker til sider hvor man kan finne sommerhus? Vi vil helst et sted hvor det går an å bade.
![]() |
#14 |
I farta!!
|
No er ikkje kanariøyene så billig men me shoppa ikkje noko særlig nei, var aldri på shopping. Kun litt småtteri/juggel og tax free heim. 1000 kr dagen gikk det fort. Me var 5 stk, men minste var under 2 år så gjekk ikkje så mykje peng på ho. Frokost hadde me inkludert.
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Syden for dummiesDet går også an å få billige billetter med KLM (gikk ihvertfall for kort tid siden). Vi betaler ca 1500,- per person, tur-retur Roma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Syden for dummiesVi klarer aldri å holde oss under 1000 kr dagen med 3 barn. Da regner vi med alt av mat, drikke, is, snop, minigolf, biljard, små duppeditter på automater |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Syden for dummiesChartertur i juli blir ikke billig uansett. Kommer aldri til å dra med hele familien på det midt i juli. Bestill heller flybilletter sydover og lei sommerhus. Ikke prøvd det selv, men hvis vi skal reise i juli noen gang, så er vil det bli det. Jeg synes det er helt ville priser på charterturer i juli. Jeg synes det er dyrt i juni når vi har reist med hele familien, men når jeg begynte og sjekke juli skjønte jeg at det var det jo ikke i det hele tatt i forhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Syden for dummiestyrkia i fjor på charter: 33 000,-
![]() |
|
|