Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

California med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 00:35   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

California med barn?

Nærmere bestemt Los Angeles med en seksåring. Noen som har tips? Konkrete tips er flott, tips om gode nettsteder der man kan finne tips er også flott. Vi voksne har vært der et par ganger, og kjenner til f.eks. opplagte ting som Disneyland, Universal, La Brea og Santa Monica Pier, men vil gjerne ha flere tips. Gjerne helt enkle ting som hyggelige spisesteder og sånt også. Vi skal være der en ukes tid og kommer til å ha bil, så å kjøre et stykke går også bra (jeg tror vi må en tur ut i ørkenen, i alle fall).

Gammel 19-01-09, 00:45   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: California med barn?

Playboy Mansion?

:fjasefjasefjase:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:55   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

du har vel nevnt de plassene jeg var på når vi var der.

Men det skal finnes en tjærepark i sentrum en eller annen plass, med dinosaurusfigurer. Muligens noe som fenger og gir dere 20 min fred på en benk mens barnet studerer dinosaurer?

Gammel 19-01-09, 00:58   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Men det skal finnes en tjærepark i sentrum en eller annen plass, med dinosaurusfigurer. Muligens noe som fenger og gir dere 20 min fred på en benk mens barnet studerer dinosaurer?

Det er nok La Brea du tenker på. Vi tenker å ta med Poden dit, ja - det er morsomt for voksne også, det. (Men de har ikke dinosaurer; fossilene der er mye nyere, bare sånn 30 000 år gamle. De har et stort skilt ved inngangen om at de ikke har dinosaurer - de har sikkert hatt skuffede barn og sinte foreldre der før. )

Gammel 19-01-09, 01:00   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er nok La Brea du tenker på. Vi tenker å ta med Poden dit, ja - det er morsomt for voksne også, det. (Men de har ikke dinosaurer; fossilene der er mye nyere, bare sånn 30 000 år gamle. De har et stort skilt ved inngangen om at de ikke har dinosaurer - de har sikkert hatt skuffede barn og sinte foreldre der før. )

Ja nettopp. Tenkte da jeg leste øverste innlegget at det La Brea visste jeg ikke hva var.

Gammel 19-01-09, 12:10   #6
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hei,

Vi bodde her i juni 2007, med en ettåring og en sjuåring: http://www.calmarhotel.com/. Det ligger i Santa Monica, veldig sentralt, med gangavstand til shopping og strand/pir, og det beste av alt er at det er leiligheter og ikke typiske hotellrom, så det var veldig behagelig å bo her med barn.

Nå så jeg at du ikke spurte om overnatting, men jeg lar det stå likevel. Vi leide sykler på strandpromenaden - anbefales! Det er sykkelutleie langs hele stripa, med alt av rullende farkoster til leie. Vi syklet fra ca. Santa Monica Pier til Venice Beach (det er vel omtrent så langt det går), og det er mye å se på.

Vi var i Florida for fire år siden, og gjorde unna Disney der, følte vi, så vi gjorde andre ting mens vi var i California. Dette badelandet besøkte vi: http://www.ragingwaters.com/. Vi brukte ellers mye tid på å se oss rundt fra bilvinduet, for det tror jeg ikke man kommer utenom. Folk kjører bil, og det er køer hvor som helst og når som helst.

J Paul Getty Museum: http://www.getty.edu/museum/ anbefales! Fantastisk utsikt, fantastisk arkitektur og morsomt både for voksne og barn.

Gammel 19-01-09, 12:32   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan egentlig bare bidra med grenseløs 'unnelse og Send Kort!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:55   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i en Redwood-skog i nærheten av San Fransisco. Det var imponerende. Kanskje ikke som en dagsutflukt akkurat , men dersom dere kjører forbi er det verdt en halvtimes pausestopp. Ellers har jeg sikkert ikke tips som er nye for deg, dersom du har vært der før.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:02   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med en tur til Warner Bros. Studio?

Gammel 19-01-09, 13:35   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi har akkurat vært i California med en fjortis, og en seksåring. Vi kjørte dog fra San Francisco til San Diego, via Nevada.

Da vi var i L.A lå vi på et hotell nær LAX, og siden vi hadde leiebil var det lett å komme seg fra A-Å. Man må være ganske hardbarka som sjåfør for å henge med i trafikken, men er man det, så går alt greit. Et godt tips er forøvrig å prøve å unngå rushtrafikken. Og GPS er et must.

I L.A var vi i Disneyland. Vi valgte å legge turen dit på en torsdag for å slippe de helt store folkemengdene. I helgene er det stappa fullt der, og man kan risikere å stå i kø ved hver attraksjon i over en time.

Hva mat angår, så er man ganske trygg om man velger å innta frokost på Denny`s. Der har de alt en skapamerikaner kan ønske seg av mat.
Men om man søker de helt store kulinariske opplevelsene, så er ikke jeg den rette kvinne å få tips fra. Med en kresen seksåring, så måtte vi i hovedsak spise der vi visste at noe falt i smak hos ham. Det gikk mye i burgere og kinesisk for vår del.

California har MASSE å tilby barn i alle aldre.

Skal dere kun være i L.A?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:41   #11
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vi har akkurat vært i California med en fjortis, og en seksåring. Vi kjørte dog fra San Francisco til San Diego, via Nevada.

Da vi var i L.A lå vi på et hotell nær LAX, og siden vi hadde leiebil var det lett å komme seg fra A-Å. Man må være ganske hardbarka som sjåfør for å henge med i trafikken, men er man det, så går alt greit. Et godt tips er forøvrig å prøve å unngå rushtrafikken. Og GPS er et must.

I L.A var vi i Disneyland. Vi valgte å legge turen dit på en torsdag for å slippe de helt store folkemengdene. I helgene er det stappa fullt der, og man kan risikere å stå i kø ved hver attraksjon i over en time.

Hva mat angår, så er man ganske trygg om man velger å innta frokost på Denny`s. Der har de alt en skapamerikaner kan ønske seg av mat.
Men om man søker de helt store kulinariske opplevelsene, så er ikke jeg den rette kvinne å få tips fra. Med en kresen seksåring, så måtte vi i hovedsak spise der vi visste at noe falt i smak hos ham. Det gikk mye i burgere og kinesisk for vår del.

California har MASSE å tilby barn i alle aldre.

Jo! Dere må jo besøke Santa Monica Boardwalk. Der er et ganske stort "tivoli" (hvilket det jo er på alle de større boardwalkene) som jeg tipper faller i smak hos alle seksåringer.

Gammel 19-01-09, 13:43   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Den uken Poden skal være der blir vi nok stort sett i LA, ja. Eventuelt med dagsutflukter, kanskje til Joshua Tree for å se litt helt annerledes natur? Svigerinnen min bor i LA, og svigerforeldrene mine reiser over sammen med oss. (De skal ta med Poden hjem, og mannen og jeg blir igjen en uke; da drar vi nok på en langtur eller to.)

Jeg fant en webside med noen tips for barnefamilier, nemlig denne: http://www.travelforkids.com/Funtodo...os_angeles.htm Vi har vært inne på tanken om Getty, som HSJ73 også foreslo (jeg har vært der før), og så tenker jeg litt på Griffith Park, med observatoriet, dyrehage, Vill Vest-museum og ulike andre ting.

Gammel 19-01-09, 13:44   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jo! Dere må jo besøke Santa Monica Boardwalk. Der er et ganske stort "tivoli" (hvilket det jo er på alle de større boardwalkene) som jeg tipper faller i smak hos alle seksåringer.

Santa Monica Pier står på listen, ja. Vi bodde i Santa Monica første gang vi var i LA, og det er veldig hyggelig i det området og over mot Venice Beach, ja.

Gammel 19-01-09, 13:47   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville tatt en tur til Tijuana hvis vi hadde vært i området. Jeg hadde heller ikke klart å holde meg unna Vegas, men da må man nesten overnatte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:51   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror jeg ville tatt en tur til Tijuana hvis vi hadde vært i området. Jeg hadde heller ikke klart å holde meg unna Vegas, men da må man nesten overnatte.

Vi har vært i Las Vegas to ganger, og det er kjempekult, men jeg tror Poden er litt liten til å egentlig sette helt pris på det, særlig siden det er så langt å kjøre. Det får bli senere. Tijuana er også litt langt unna til en dagstur, synes jeg, men San Diego har forsåvidt blitt vurdert, så vi får se. Skulle vi vært lengre, hadde vi nok sikkert brukt et par dager på en tur sørover - den veien har vi ikke kjørt før, bare østover og nordover.

Gammel 19-01-09, 13:54   #16
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er en ganske drøy bit å kjøre fra L.A til Mexico. Vi droppa Tijuana da vi var i San Diego - rett og slett fordi det ikke er noen hyggelig plass.

Jo, vi kjørte gjennom Joshua Tree National Park på vei fra Nevada og tilbake til California. Vi stoppet i håp om at poden skulle få se skorpioner og rattlesnakes, men dengang ei. Men vi fikk knipset noen alldeles fantastiske panoramabilder i ørkenen.

California har en storslagen natur å tilby, og seksåringen var spesielt imponert (vi andre også) over fjellpassasjen vi måtte over for å komme oss fra Las Vegas til San Diego.
Apropos Las Vegas; En utrolig kul by for voksne, men små barn har ingenting der å gjøre. Ingenting i Vegas er lagt opp for barn på noe som helst måte.
Men jeg er fast bestemt på at det ikke er så altfor lenge til jeg skal ha meg en festeuke (på voksenvis) i Vegas.

Gammel 19-01-09, 13:55   #17
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har vært i Las Vegas to ganger, og det er kjempekult, men jeg tror Poden er litt liten til å egentlig sette helt pris på det, særlig siden det er så langt å kjøre. Det får bli senere. Tijuana er også litt langt unna til en dagstur, synes jeg, men San Diego har forsåvidt blitt vurdert, så vi får se. Skulle vi vært lengre, hadde vi nok sikkert brukt et par dager på en tur sørover - den veien har vi ikke kjørt før, bare østover og nordover.

Sea World og Gas Lamp District er verdt et besøk.

Gammel 19-01-09, 21:15   #18
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

San Diego Zoo og Legoland har de vel ikke alt for langt unna. Eller hva med å besøke en ranch? Denne er fantastisk flott www.magaliwine.com

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:21   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Sea World i San Diego var veldig bra, og bør definitivt passe en 6 åring!

Gammel 20-01-09, 00:23   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fruktflua.. Tijuana var virkelig hyggelig synes jeg og jeg hadde gjerne reist dit igjen. Jeg synes også det med at det er en grenseby med kontraster og alt det innebærer er noe for seg selv. Det blir også kontrast til det mer glatte San Diego.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.