Sv: Dødsulykker
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Går det ikke an å sette en fartssperre i biler og ha krav til at alle med førerkort type x KUN kan kjøre slike biler? Da spiller det jo ingen rolle hvem sin bil de kjører eller ikke, så lenge kravet er at for å kjøpe med førerkort type x, så må denne være innstallert.
Ja, det er utrolig mye gøy man kan gjøre med biler. Så mye kult!! Det at det eksisterer fartssperre er ikke noe nytt. Både mopeder og tungtransport har det. Det finnes biler i dag med programmerbare nøkler slik at hvis jeg og mannen hadde hatt en slik bil (dream on!! Bilen vår er 10 år gammel. ) Så hadde bilen stilt inn speil, stol etc etter meg når min nøkkel ble satt i låsen.
Problemet med slike teknologiske nyvinninger vil jeg tro er at de er avhengig av hva forbrukerene er villig til å betale. I Norge er det dyrt med bil.
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Eller en hurtig IQ-test du må bestå for å få lov til å vri om nøkkelen. 
Det finnes biler med alkolås (artikkelen er fra 2007). Problemet er jo at hvis man virkelig vil kan man jo få noen andre til å starte bilen ...