Sv: Pappa'r i perm?
Opprinnelig lagt inn av Mett, her.
Nei, det betyr at om du samler på ornamenter fra perioden, så ender du fort opp med en samlig som blir for kjedelig til at den lokker vilt fremmede til private visninger. Det betyr også at mønstermakere og/eller kundene i ornamentssegmentet* den gang gjennomgikk en noget fantasiløs periode. Heldigvis får de fleste perioder sin renessanse. Selv selveste Renessansen er sikkert noe som kommer og går. Da er det en trøst for mønstermakere at det som var typisk forrige gang ikke nødvendigvis er typisk neste gang, óg at det som likevel er typisk ikke nødvendigvis er stygt. Bare uinspirerende.
Jeg lurer på om det er mulig å lage noe som er både typisk og tidløst...? Typisk meg å lure på slikt høylytt, uten å følge opp med et mulig svar. På samme måte som det er typisk for meg å bruke ikke så rent få ord på å si langt mindre enn man ved første øyekast på postlengden skulle tro. Kan hende har det sammenheng med jeg ble pappa for første gang i dag (dvs den 16.), og at jeg burde vært i seng for lengst.
Kanskje dette er tiden for meg til å bytte mobilabonnement? (Slå den! Rodde meg inn on topic igjen! )
*) et oppkonstruert ord tvunget inn i sammenhengen med vold og vaselin, kun fordi jeg altfor sjelden får anledning til å skrive sammensatte ord med flere forekomster av stavelsen "ment". Godt "ment", men i grunnen kun for å more en avsidesliggende del av egen bevissthet. Ment-ment. He, he. Ment-ment! Ment-ment!
Og denne har jeg giftet meg med.