Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan ville du reagert på en "husvaskgave"?
Jeg ville blitt dypt fornærmet - huset mitt vasker jeg/partneren sjøl 11 4,98%
Jeg hadde blitt overlykkelig og elsket vedkommende for resten av livet 184 83,26%
Samma for meg, jeg vasker gjerne sjøl, men lar glatt andre gjøre det for meg 14 6,33%
Vaske? 12 5,43%
Deltakere: 221. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 17:13   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du blitt fornærmet om du fikk husvask i gave

Jeg er fullt klar over at det ser bomba ut hjemme, og hadde blitt lykkelig. Så lenge jeg fikk rydde først.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 17:20   #82
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt kjempeglad. Tar gjerne i mot gavekort på Peppe's også. :enkel å glede:

Gammel 20-01-09, 17:24   #83
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville blitt sjeleglad!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 17:40   #84
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde blitt overlykkelig! Eneste unntak måtte være hvis det ble gitt meg med en sur undertone.. Hadde svigermor sagt "Det er så møkkete her så jeg har bestemt meg for å gi DEG full husvask i gave" hadde jeg blitt litt sur, men mest fordi hun da hadde adressert gaven til MEG og ikke til OSS.

Sier meg enig med deg.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:00   #85
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med fnatten.

Svigermor har det med å snakke om "kjøkkenet ditt" (til meg).
Jeg har det med å drite i det. Men på en dårlig dag, rykker det i rødstrømpegenet.

Gammel 20-01-09, 19:07   #86
Liljaslykke
Nybegynner

Liljaslykke sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Liljaslykke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gammel 20-01-09, 19:23   #87
Cathrine78
Nybegynner

Cathrine78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Firmavask, ja takk...
Fam.vask, nei takk..

Cathrine78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 19:48   #88
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Litt usikker, jeg heller nok til den varianten at hadde det kommet et firma hit, hadde jeg jublet, men hadde nok takket høflig nei takk til familien.

Hører med til historien at når jeg hadde fått minstemor, var moren min på besøk her, og lurte på om hun skulle hjelpe meg med noe. Jo takk, jeg ville gjerne ha hjelp til hva som helst egentlig. Så satt hun en stund og så seg rundt: Jeg vasker vinduene dine jeg!

Vel, om jeg hadde satt opp liste, så tror jeg ikke vinduene hadde vært nevnt en gang, har var det et tonn med oppgaver å ta fatt på, og hun ville vaske vinduer!!!

Vel, bare man har rene vinduer, gjør det visst ikke noe om resten av leiligheten står i fare for å bli kondemnert!

Gammel 20-01-09, 19:57   #89
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Jeg hadde blitt glad både for vasking og Peppes jeg. :takknemlig sjel:

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:09   #90
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde blitt overlykkelig!!!!

Men hadde jeg vært hjemmeværende, så hadde jeg nok blitt fornærma..

Så lenge man er i full jobb er det jo en befrielse å få slippe å bruke dyrebar fritid på husvask.

Jeg ønsker meg det hvert år til jul..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:15   #91
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Det hadde vært den aller beste gaven noen kunne gitt meg

Gammel 20-01-09, 20:52   #92
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cathrine78, her.

Fam.vask, nei takk..

Det skal jeg huske på...

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:02   #93
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Nå har vi vaskehjelp, så det ville ikke vært så aktuelt.

Men hadde vi ikke hatt det, og gaven ble gitt som et gavekort på en vask hos et vaskebyrå, og jeg kunne bestemme selv når jeg ønsket å ta den ut - ja da ville jeg blitt veldig veldig glad! Hvis i tillegg det medfulgte et kort hvor det stod noe om at jeg fikk gaven fordi vi skulle slippe å styre med vasking etter fødselen, da kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe å bli fornærmet over. Man kan da ikke tolke det dithen til at det ikke er rent nok hjemme hos seg når det er meningen at man skal kunne ta det ut ved behov?

Gammel 20-01-09, 21:06   #94
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ja takk til husvask. Any time.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:11   #95
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg hadde blitt overlykkelig!!!!

Men hadde jeg vært hjemmeværende, så hadde jeg nok blitt fornærma..

Så lenge man er i full jobb er det jo en befrielse å få slippe å bruke dyrebar fritid på husvask.

Jeg ønsker meg det hvert år til jul..

Jeg hadde blitt glad selv om jeg var hjemmeværende, det er da dritkjedelig å vaske hus! Jeg er ikke spesielt full av tiltak på området om jeg jobber eller går hjemme…

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:16   #96
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Heikoheimen er det for øvrig er det fritt fram for å vaske for de som vil!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:18   #97
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trenger ikke å få gavekort på husvask for å vite at jeg suger når det gjelder husarbeid, så jeg hadde ikke blitt fornærma.
(kan nevne at sist vinduene mine ble vasket var til begravelsen til pappa i begynnelsen av juni i fjor. Halve slekta mi var her i huset og vasket, mens jeg var i Bergen og fikk en pust i bakken)

Sist redigert av Mams : 20-01-09 kl 21:36.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 21:35   #98
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt overlykkelig!!!
Kunne lett blitt vant til det ...

Gammel 20-01-09, 21:37   #99
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fam.vask, nei takk..[/quote]

Så du vil ikke at noen skal vaske familien din ...?

Gammel 20-01-09, 22:57   #100
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hvis noen seriøst hadde tilbydd seg å vasket hjemme hos oss hadde jeg tatt i mot med ett stort smil. Jeg hater vasking og husarbeid, så om noen vil "avlaste" meg på det området, sier jeg ikke nei

Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.