|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#23 |
superbruker
|
![]()
Hvor lenge den passer avgjør også. Av en eller annen grunn kan klær krympe eller vokse
![]() |
#24 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg kjøper klær som jeg liker og som helst er laget av bomull, lin eller ull. Sko er jeg særere på. De må være skinn og gode å gå i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Aktiv
![]() |
![]() Ja jeg er sikkert merkebevisst. Merker er en veldig fin og tidsbesbarende innretning for oss shopppere. Hvor mange forskjellige støvletter fins det å få kjøpt i Norge mon tro, kanskje 1000 forskjellige? Hvis du da vet at f.eks Marco Polo pleier å lage støvletter du liker, så er det utrolig tidsbesbarede å gå rett dit istedetfor å tråle alle butikkenene i byen for å finne de rette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
|
![]()
Som den evige studenten jeg er så er merkeklær noe jeg ikke har noe bevisst forhold til. Jeg har mang en gang priset kontoen på Ellos og Lindex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]()
![]() |
#28 |
Fru Jacobsen
![]() Jeg er absolutt ikke merkebevisst, men jeg er veldig bevisst på hva jeg liker, og hva jeg føler kler meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
...
![]() Jeg er merkebevisst, men kjøper ikke bare dyre merker. Jeg kjøper det jeg synes er fint, noen ganger er prisen viktigere enn andre ganger. Sko og vinterklær f.eks, der ser jeg ikke på pris men kjøper det jeg mener er best til min datter. Til meg selv så er nok pris litt viktigere.
![]() |
#30 |
Ute på tur
|
![]() Jeg er ikke så veldig merkebevisst for min egen del, men ganske for Junior sin del. Jeg handler gjerne klær til meg selv på HM eller andre kjedebutikker. Og inni mellom på litt dyrere kjedebutikker som Oasis og Massimo Dutti. Når jeg sier at jeg er merkebevisst for Juniors del, er at jeg liker å kjøpe kjente merker i sko og dresser for han, ellers har han mye forskjellige klær.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Jeg tror jeg er ganske merkebevisst, men ikke motebevisst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Fullverdig medlem
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
![]() |
![]() Nei jeg er ikke merkebevisst! Jeg kjøper det jeg liker uansett merke, men jeg har smertegrenser for hvor mye jeg orker å gi for klær så da utgår de aller fleste dyre merkene lell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kidding, right?
|
![]() Jeg kjøper det som passer til meg. Har alt fra HM og Zara til Luis Vuitton og Chanel i garderoben min - alt til sitt bruk. Designerklærne er alltid klassiske og kan brukes i flere sesonger (har feks en nydelig enkel svart selskapskåpe fra Calvin Klein, den kostet maaaasse, men er like nydelig om både 5 og 10 år), mens "tulleklær" (piratbukser, retroklær, dyremønster etc som jeg hverken egentlig kler eller liker kjempegodt) kjøper jeg glatt billige.
![]() |
![]() |
#34 |
Ad astra
|
![]() Anser ikke meg selv for å være særskilt merkevisst. "Vanlige" klær handler jeg gjerne uten å tenke spesielt på merke og slikt, og så legger jeg heller litt mer i uteklær, sko, turklær og slikt hvor forskjell i kvalitet ofte merkes godt.
![]() |
#37 |
Einsam
|
![]() Jeg er overhodet ikke merkebevisst, men jeg kjøper yttertøy og sko av god kvalitet, som oftest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Jeg er ganske jålete (tror jeg?!), men merkebevisst er jeg ikke.
![]() |
#39 |
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |