Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du julegardiner og juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 19:41   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Da var ungene de lykkelig eiere av hver sin snømann- og nissetallerken, kjøpt for en tier på Søstrene Grene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:49   #122
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julegardiner på kjøkkenet har jeg. Juleservise har jeg ikke.

Gammel 07-12-06, 20:54   #123
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det lurer jeg på ..

Har du egne gardiner du bruker til jul? Er de med julemotiv? Eller bare "riktig" julefarge

Og har du juleservise? (middag eller kaffe? Begge?)

Vil GJERNE se bilder!

Nei til begge.

Gammel 07-12-06, 21:08   #124
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har du julegardiner og juleservise?

Niks og nei. Vil ikke ha heller.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:22   #125
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sånn når noen kommer hjem til deg og rydder og vasker og setter opp juletre og pakker inn gaver og setter nye lys i alle lysestakene og tømmer gammel mat fra fryser og skap og fyller opp med den deiligste hjemmebakst og håndrullet lammerull og lekker konfekt.

DET ønsker jeg meg. VELDIG! :snillpike:

Gammel 07-12-06, 21:31   #126
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Har julegardine på kjøkkenet.

Ønsker meg juleservise, men har ikke kjøpt ennå. Denne jula skal vi bort på middag julaften.

Har sett på noen av de billige, men vil jo ha boller, serveringsfat og sausenebb også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:34   #127
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sånn når noen kommer hjem til deg og rydder og vasker og setter opp juletre og pakker inn gaver og setter nye lys i alle lysestakene og tømmer gammel mat fra fryser og skap og fyller opp med den deiligste hjemmebakst og håndrullet lammerull og lekker konfekt.

Gammel 09-12-06, 13:26   #128
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte hver vår julekopp i går, eller krus er det vel. Porsgrund Viktor, dekor julestjerne til meg og mannen, og et nissemotiv til Pip.
Var på Porsgrund i sommer, og kjøpte to Viktor kaffekrus med forskjellig dekor. De er gode å bruke, så fikk lyst å kjøpe juleutgaven.

Men noe mer tror jeg ikke det blir.

Skal forresten lete etter julegardinen til kjøkkenet i dag. Den ble kjøpt ifjor pga vi flyttet inn to dager før jul, og jeg raste innom en gardinbutikk for å finne kjøkkengardin (hadde ingen fra før). Der var det knall røde julegardiner på halv pris, så de ble det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:54   #129
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg har julegardiner på kjøkkenet.

Juleservise fikk vi i julegave av gubbens familie for noen år siden. Ikke noe jeg hadde noe brennende ønske om, men men....

Jeg har to fjøsnissekopper i Julestemningserien jeg MÅ drikke teen min av i desember da.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:36   #130
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Har ingen av delene. Jeg har derimot masse julepynt. Kan godt feste ting på mien nøytrale grå cordgardiner.

Jeg har forresten 6 gamle figgjoflintallerkner med nisser på. Som jeg fikk av svigermor. Kan bruke dem som skåler.

Mazungen har vist nisseservise til lekerommet (arvet).

Jeg dekker julebordet med sølv, krystall og det beste jeg har. Ser virkelig ikke poenget med eget servise når en kan ha nisser på bordet, serviettringer osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 14:39   #131
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Har ingen av delene. Jeg har derimot masse julepynt. Kan godt feste ting på mien nøytrale grå cordgardiner.

Jeg har forresten 6 gamle figgjoflintallerkner med nisser på. Som jeg fikk av svigermor. Kan bruke dem som skåler.

Mazungen har vist nisseservise til lekerommet (arvet).

Jeg dekker julebordet med sølv, krystall og det beste jeg har. Ser virkelig ikke poenget med eget servise når en kan ha nisser på bordet, serviettringer osv.

Skrekken er denne:
http://www.firkloveren.no/templates/PPage.aspx?id=8984

Og jeg har måttet være TYDELIG for svigermor for å unngå det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 23:12   #132
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har røde fine jule gardiner til stuen, samt PP nisseservise middag og kaffe til 12.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 09:40   #133
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg har ikke julegardiner.
Synes i det hele tatt at gardiner er mest pes! Masse styr med å henge opp og ta ned, vaske, stryke osv.
Det samme med duker og gulvtepper. Rengjøring blir så mye enklere uten alle disse støvsamlerne. Ja, jeg er egentlig ganske lat.

Har ikke juleservise heller.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 09:44   #134
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Nei, jeg har ikke julegardiner.
Synes i det hele tatt at gardiner er mest pes! Masse styr med å henge opp og ta ned, vaske, stryke osv.
Det samme med duker og gulvtepper. Rengjøring blir så mye enklere uten alle disse støvsamlerne. Ja, jeg er egentlig ganske lat.

Har ikke juleservise heller.

Stryker aldri gardinene jeg

Og mht duker.. når jeg vasker løperne jeg har (har kun det) - så blir de jo aldri så fine som de var
Så ofte ende det opp med at jeg kjøper nye

*også lat*

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 09:49   #135
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stryker aldri gardinene jeg

Og mht duker.. når jeg vasker løperne jeg har (har kun det) - så blir de jo aldri så fine som de var
Så ofte ende det opp med at jeg kjøper nye

*også lat*

Jeg har sluttet å stryke gardiner, har funnet ut at de kan henges på plass mens de fortsatt er våte. (for de må jo nødvendigvis i vaskemaskinen med ujevne mellomrom)

Har samme erfaring med duker/ løpere som deg.

Gammel 10-12-06, 09:52   #136
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg har sluttet å stryke gardiner, har funnet ut at de kan henges på plass mens de fortsatt er våte. (for de må jo nødvendigvis i vaskemaskinen med ujevne mellomrom)

Har samme erfaring med duker/ løpere som deg.

Og jeg HAR prøvd å stryke de mens de enda er våte (dukene altså) - men de blir jammen ikke helt glatt uansett

Hengte opp liftgardiner i høst, og da var de litt skrukkete, men etter noen uker glattet de seg ut selv

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 10:00   #137
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Standard

Og jeg HAR prøvd å stryke de mens de enda er våte (dukene altså) - men de blir jammen ikke helt glatt uansett

Hengte opp liftgardiner i høst, og da var de litt skrukkete, men etter noen uker glattet de seg ut selv

Helt nydelig. Alt ordner seg, det er det som er så bra.

Gammel 10-12-06, 10:12   #138
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Nei, jeg har ikke gardiner, men litt nisseservise fra PP.

Gammel 12-12-06, 16:29   #139
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Skrekken er denne:
http://www.firkloveren.no/templates/PPage.aspx?id=8984

Gammel 13-12-06, 08:40   #140
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emneord
juleservice

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.