Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit å amme mens man har sex?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 12:23   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å amme mens man har sex?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det kan jo være at noen mener det er umoralsk, men da må det i så fall være fordi de mener at noen tar skade av det. At noe er "ekkelt" betyr ikke at noe er hverken umoralsk eller uetisk.

Nemlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:29   #62
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

For å si det sånn, det skjer ikke her.

Gammel 23-01-09, 12:30   #63
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å amme mens man har sex går da ikke imot de flestes grunnverdier, det er derfor jeg måtte spørre oh hvite lakenrumpe om hun har noen moralsk grunnverdi på at man ikke skal gjøre noe annet når man ammer eller hva.

Å ha på dongeri i et bryllup er ikke sosialt akseptert, men det er vel i de fleste tilfellene neppe uetisk.

Å amme mens jeg har sex går hvertfall veldig mot min grunnverdi, jeg vil helst være alene med mannen min i slike situasjoner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:31   #64
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde jeg aldri gjort nei...

Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:34   #65
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Å amme mens jeg har sex går hvertfall veldig mot min grunnverdi, jeg vil helst være alene med mannen min i slike situasjoner.

Nå tror jeg du blander sammen hva som er moralske grunnverdier og hva man foretrekker.

Om du mener at en baby tar skade av å bli ammet dersom man har sex, så er det jo uetisk. Om man mener at babyen ikke tar skade av å bli ammet mens man har sex, men at man synes det er "ekkelt" så er det ikke av etiske grunner man ikke gjør det.

Gammel 23-01-09, 12:36   #66
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det hadde jeg aldrig orket, grøsser av tanken.

Gammel 23-01-09, 12:36   #67
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med meg da? Mitt hode har ikke godt av å være med på en slik aktivitet, og det mener jeg helt alvorlig.
Dette blir veldig beyond ekkelt for meg, men her stopper jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:36   #68
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nei, det kunne ikke falle meg inn.

Gammel 23-01-09, 12:44   #69
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kunne jeg virkelig ikke tenke meg.

Synes egentlig Sitron sa det greit.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:11   #70
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg ville aldri gjort det. Og det var for meg et veldig surrealistisk spørsmål. Har aldri falt meg inn.

Gammel 23-01-09, 13:49   #71
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Etikk er systematisk refleksjon over moralsk praksis, altså ein ”moralteori”.
Moral er oppfatninger av rett og gale, knytte til eigne eller andre sine handlinger.
Enkelt forklart: Etikk er teori, mens moral er praksis.

så jeg holder enda på min kommentar om at sex og amming er uetisk, eller kan kanskje forandre det til umoralsk siden det er praksis

Gammel 23-01-09, 13:51   #72
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det blir litt turnoff, tror jeg. Men jeg synes ikke det er ekkelt, umoralsk eller perverst.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:00   #73
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

så jeg holder enda på min kommentar om at sex og amming er uetisk, eller kan kanskje forandre det til umoralsk siden det er praksis

Men hvorfor mener du at det er umoralsk? Hvorfor mener du at det er galt å ha sex mens man ammer?

Gammel 23-01-09, 14:01   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er det minste umoralsk (eller uetisk, i den grad det er noe annet), men det høres upraktisk og lite tiltalende ut for meg.

Dersom noen synes en seksuell handling er ekkel og føles helt feil, er det selvsagt helt umoralsk å "tvinge" dem til å gjøre det likevel. Men å selv gjøre noe man egentlig synes er ekkelt, det synes jeg ikke kvalifiserer til uetisk. Eller kanskje det er litt innpå gråsonen. (Jeg synes jo ikke man skal ha sex på måter man føler er helt feil.)

Gammel 23-01-09, 14:04   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men å selv gjøre noe man egentlig synes er ekkelt, det synes jeg ikke kvalifiserer til uetisk. Eller kanskje det er litt innpå gråsonen. (Jeg synes jo ikke man skal ha sex på måter man føler er helt feil.)

Hvis det er det som er saken, så kan jeg mer skjønne at man går mot "umoralsk". Jeg har kanskje misforstått, for jeg trodde det var snakk om at selve handlingen i seg selv var uetisk. (Altså at det er uetisk at andre gjør det.)

Gammel 23-01-09, 14:06   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det er det som er saken, så kan jeg mer skjønne at man går mot "umoralsk". Jeg har kanskje misforstått, for jeg trodde det var snakk om at selve handlingen i seg selv var uetisk. (Altså at det er uetisk at andre gjør det.)

Jeg vet jo ikke hva de andre i diskusjonen egentlig mente, om de mente det ville være galt for egen del eller at det er galt, punktum. (Det er ikke uhørt at folks begrunnelser går langs "æsj, det synes jeg er ekkelt, så det er umoralsk!", og den synes jeg ikke holder.)

Gammel 23-01-09, 14:11   #77
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Det er ikke uhørt at folks begrunnelser går langs "æsj, det synes jeg er ekkelt, så det er umoralsk!", og den synes jeg ikke holder.)

Nei, det er det jeg også mener.

Gammel 23-01-09, 14:48   #78
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Nei, nei!

Gammel 23-01-09, 15:09   #79
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvorfor mener du at det er umoralsk? Hvorfor mener du at det er galt å ha sex mens man ammer?

Fordi puppene mine er ei erogen sone når vi har sex, så tanken på å ha barnet mitt inntil brystet når jeg er kåt er rett og slett å utnytte barnet med på en trekant.

Gammel 23-01-09, 15:26   #80
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Fordi puppene mine er ei erogen sone når vi har sex, så tanken på å ha barnet mitt inntil brystet når jeg er kåt er rett og slett å utnytte barnet med på en trekant.

OK, jeg ser hvordan det kan føles som en umoralsk handling da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.