|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Hos oss er det mannen som leverer og henter hver dag. Barnehagen er rett ved arbeidsplassen hans og en time unna min, han kjører bil og jeg tar buss, så det sier seg selv at det er mest praktisk slik.
![]() |
#82 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Det har stort sett vært jeg som har levert og hentet, men det har vært mest praktisk fordi mannen ikke har hatt sertifikat og jeg jo jobber i samme barnehage. Nå har han kjørt opp, jeg er i permisjon så nå er det litt hipp som happ hvem som henter og leverer. Når lillebror begynner i barnehage så blir det mannens jobb og hente og levere siden han i starten skal gå i en annen barnehage, så tar jeg storebror med meg.
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Når begge starter i jobb kommer jeg til å levere og Frank til å hente. Han drar da rundt 06 hjemmefra, og er ferdig rundt 15. Kan da få hentet de i 1530 tiden som regel. Jeg begynner 8-8.30 og leverer i 7.30-8 tiden.
![]() |
#84 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg skjønner meg ikke på en person som ikke vil hente barnet sitt i bhg. Jeg skulle ønske jeg fikk til å både levere og hente, men jeg har nå vært lite mobil i laang tid. Det er trist både for lillebror og for meg. De få gangene jeg har greid å komme meg til bhg, så er det jo julaften for han. Hvorfor man ønsker å gå glipp av sånne ting er for meg helt uforståelig. Man mister jo også muligheten for kontakt med de ansatte og andre foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.
Mannen henter og leverer her også, av praktiske årsaker. Barnehagen ligger på vei til hans kontor, og i motsatt retning av mitt. Dessuten kan han flekse på tiden mer enn jeg kan.
![]() |
#86 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Sv: ang henting og levering i bhg o.l
Slik er det hos oss også
![]() |
#88 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Mannen leverer, og jeg henter. Jeg savner gutten min masse om ettermiddagen, så helt uaktuelt for meg å jobbe til etter 1530. Jobber fra 0730-1530. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Hvor ofte hører dere at en kvinne ikke gidder å hente ungene sine i barnehagen? Jeg er for øvrig helt enig med dere i at det ikke er noe man kan velge bort.
![]() |
#90 |
Stadig underveis
Er ikke det viktig for mannen din også at ungene får kortest mulig tid i barnehagen?
![]() |
#91 |
Tankefull
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Mannen pendler med tog. 3 timer hver dag. Toget om morningen går akkurat i det barnehagen åpner og han er hjemme igjen en time etter stengetid. Det er jeg som henter og leverer ja. Tror ikke jeg ville byttet med mannen for å si det slik.
![]() |
#92 |
Mother of Dragons
|
Gjennom jobben har jeg vært borti kvinner som ikke henter ungene sine i barnehagen ja. Fordi de er fulle. Eller de ikke gidder å vaske barnet, pusse tennene på det eller stimulere det.
![]() |
#94 |
Stiv
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi bytter på å levere og hente. Begge to har fleksitid, og så tilpasser vi det ut fra hvem det passer best for å gå tidlig på jobb, hvem som har seine møter, osv.
Jeg har også hatt en fase der jeg har prioritert ganske høyt å jobbe. :tårnfrid: Alikevel kunne det aldri falle meg inn at jeg skulle slippe unna henting eller levering. Når jeg jobber seine ettermiddager og kvelder, så blir det min oppgave å levere ungene om morgenen.
![]() |
![]() |
#95 |
Ringskrømt
|
Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Tissebleiene tar han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Bedreviter
|
Nei, det er ganske fascinerende at noen slike fortsatt er gift når ungen passerer året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Men først, kaffe!
Hjelpes, så slitsomt å ha et slikt forhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Glamorøs
|
Jeg har en sånn i familien. Han kunne ikke skifte bleier på sønnen hvis han ikke var hjemme på deres eget stellebord hvor alt sto der det pleide. Så kona måtte avbryte måltidet sitt for å skifte på barnet. Han var ferdig med å spise.
![]() |
#100 |
Ringskrømt
|
Jepp. Fra mamma til kona, lixom. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|