Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. henting og levering i bhg o.l.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 09:32   #81
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.

Hos oss er det mannen som leverer og henter hver dag. Barnehagen er rett ved arbeidsplassen hans og en time unna min, han kjører bil og jeg tar buss, så det sier seg selv at det er mest praktisk slik.

Gammel 23-01-09, 09:45   #82
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det har stort sett vært jeg som har levert og hentet, men det har vært mest praktisk fordi mannen ikke har hatt sertifikat og jeg jo jobber i samme barnehage. Nå har han kjørt opp, jeg er i permisjon så nå er det litt hipp som happ hvem som henter og leverer. Når lillebror begynner i barnehage så blir det mannens jobb og hente og levere siden han i starten skal gå i en annen barnehage, så tar jeg storebror med meg.

Gammel 23-01-09, 09:48   #83
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når begge starter i jobb kommer jeg til å levere og Frank til å hente. Han drar da rundt 06 hjemmefra, og er ferdig rundt 15. Kan da få hentet de i 1530 tiden som regel. Jeg begynner 8-8.30 og leverer i 7.30-8 tiden.

Jeg hadde ikke helt godtatt at mannen skal slippe begge deler pga at han vil drikke kaffe med "gjengen" før jobben starter..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:01   #84
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg skjønner meg ikke på en person som ikke vil hente barnet sitt i bhg. Jeg skulle ønske jeg fikk til å både levere og hente, men jeg har nå vært lite mobil i laang tid. Det er trist både for lillebror og for meg. De få gangene jeg har greid å komme meg til bhg, så er det jo julaften for han. Hvorfor man ønsker å gå glipp av sånne ting er for meg helt uforståelig. Man mister jo også muligheten for kontakt med de ansatte og andre foreldre.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:50   #85
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Hos oss er det mannen som leverer og henter hver dag. Barnehagen er rett ved arbeidsplassen hans og en time unna min, han kjører bil og jeg tar buss, så det sier seg selv at det er mest praktisk slik.

Mannen henter og leverer her også, av praktiske årsaker. Barnehagen ligger på vei til hans kontor, og i motsatt retning av mitt. Dessuten kan han flekse på tiden mer enn jeg kan.

Når jeg en sjelden gang har hjemmekontor (som i dag ), tar jeg meg av begge deler. Jeg skulle gjerne hentet og levert mer, men det hadde vært temmelig upraktisk.

Gammel 23-01-09, 12:48   #86
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: ang henting og levering i bhg o.l

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg leverer og henter. Av den enkle grunn at min mann pendler, og drar før sju og kommer hjem etter stengetid. I deres tilfelle kan jeg ikke forstå at dere ikke kan dele på oggaven; den ene leverer og den andre henter?

Slik er det hos oss også

Gammel 23-01-09, 12:54   #87
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bytter på, jeg leverer de fleste dager og sambo henter de fleste dager. Også tilpasser vi de dagene en av oss har tidlige eller sene møter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 12:59   #88
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Mannen leverer, og jeg henter. Jeg savner gutten min masse om ettermiddagen, så helt uaktuelt for meg å jobbe til etter 1530. Jobber fra 0730-1530.

Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:16   #89
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sludder.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Teofelia-uttrykk i farta.

Vissvass!

Hvor ofte hører dere at en kvinne ikke gidder å hente ungene sine i barnehagen? Jeg er for øvrig helt enig med dere i at det ikke er noe man kan velge bort.

Gammel 23-01-09, 13:26   #90
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

og når mannens tankegang går i JOBB og overtid.. så faller det seg bare for at jeg må hente og levere.. har jo ikke noe i mot det, men...

kanskje jeg skal gjøre som gubben.. ringe 5min før kl15 og si; nei jeg kan ikke hente, for det er overtid (men det blir jo også teit, for jeg vil jo at ungene skal ha kortest tid i bhg)

Er ikke det viktig for mannen din også at ungene får kortest mulig tid i barnehagen?

Det blir lettere for han å "sluntre unna" når du er så samvittigetsfull. Kanskje gjør du deg selv, mannen, forholdet deres og barna en bjørnetjenteste? Jeg regner ikke med at dette akkurat gir et løft til dine følelser for han, han er ikke nødvendigvis et godt forbilde for barna når han er fraværende på noe så viktig... og til syvende og sist kan dette gå ut over han selv.

Jeg må lege til at mine kommentarer her gjelder HI og hennes situasjon (hun gir uttrykk for å ikke være superfornøyd med siutasjonen). Jeg skjønner at en del par gjør valg som begge er enige om feks i forhold til pendeling eller annet.

Gammel 23-01-09, 13:29   #91
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mannen pendler med tog. 3 timer hver dag. Toget om morningen går akkurat i det barnehagen åpner og han er hjemme igjen en time etter stengetid. Det er jeg som henter og leverer ja. Tror ikke jeg ville byttet med mannen for å si det slik.

Gammel 23-01-09, 13:35   #92
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvor ofte hører dere at en kvinne ikke gidder å hente ungene sine i barnehagen?

Gjennom jobben har jeg vært borti kvinner som ikke henter ungene sine i barnehagen ja. Fordi de er fulle. Eller de ikke gidder å vaske barnet, pusse tennene på det eller stimulere det.

På fritiden, blant mine venner og bekjente, har jeg aldri hørt en mann si at han ikke gidder å hente barn i barnehage, alle kan synes det er pes i trassalder, men jeg har ikke vært borti noen som er så umodne at de mener at de ikke skal ta sin del av jobben.

Min personlige oppfatning er at gode og dårlige foreldre er likt fordelt mellom kjønnene.

Gammel 23-01-09, 13:49   #93
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Min personlige oppfatning er at gode og dårlige foreldre er likt fordelt mellom kjønnene.

Nettopp!

Gammel 23-01-09, 13:55   #94
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi bytter på å levere og hente. Begge to har fleksitid, og så tilpasser vi det ut fra hvem det passer best for å gå tidlig på jobb, hvem som har seine møter, osv.

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

og det med at han ikke vil, henger jo sammen med at han prioriterer jobb. for de dagene han ikke jobber overtid (så og si aldri ) så kan han hente

Jeg har også hatt en fase der jeg har prioritert ganske høyt å jobbe. :tårnfrid: Alikevel kunne det aldri falle meg inn at jeg skulle slippe unna henting eller levering. Når jeg jobber seine ettermiddager og kvelder, så blir det min oppgave å levere ungene om morgenen.

Gammel 23-01-09, 13:57   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Jeg synes nesten det er litt komisk og barnslig når voksne mennesker ikke vil noe som krever litt i forhold til det å ha barn.

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Tissebleiene tar han.

Jeg hadde ikke valgt eller klart å holde ut med en sånn partner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 13:59   #96
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Jeg hadde ikke valgt eller klart å holde ut med en sånn partner.

Nei, det er ganske fascinerende at noen slike fortsatt er gift når ungen passerer året.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:00   #97
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Tissebleiene tar han.

Hjelpes, så slitsomt å ha et slikt forhold.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:01   #98
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Barnehagen er 100 meter unna, og han går lengre når han skal besøke kompisene sine. Jeg ringer og sier i fra om han kommer alene, og de møter han i gangen.

Jeg skjønner at jeg er preget av å bo i byen når jeg syns det der høres helt antikvarisk ut.

Enig. En bekjent har en mann som nekter å ta skittbleiene. Hver gang jenta deres bæsjer roper han på samboeren. Jeg hadde ikke valgt eller klart å holde ut med en sånn partner.

Jeg har en sånn i familien. Han kunne ikke skifte bleier på sønnen hvis han ikke var hjemme på deres eget stellebord hvor alt sto der det pleide. Så kona måtte avbryte måltidet sitt for å skifte på barnet. Han var ferdig med å spise. Charming.

Har man fått barn, så har man fått barn. Med alt det medfører. Så man kan faktisk ikke la være å hente i barnehagen fordi man ikke vil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 14:02   #99
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønner at jeg er preget av å bo i byen når jeg syns det der høres helt antikvarisk ut.

Jeg bor ikke i en storby, men reagerte også på den.

Gammel 23-01-09, 14:15   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har en sånn i familien. Han kunne ikke skifte bleier på sønnen hvis han ikke var hjemme på deres eget stellebord hvor alt sto der det pleide. Så kona måtte avbryte måltidet sitt for å skifte på barnet. Han var ferdig med å spise. Charming.

Har man fått barn, så har man fått barn. Med alt det medfører. Så man kan faktisk ikke la være å hente i barnehagen fordi man ikke vil.

Jepp. Fra mamma til kona, lixom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.