|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Ekvilist
|
Sv: Enig med han her?
Haarklou må gjerne stå fram med sine synspunkter, men dette må jeg si var rimelig nedlatende og lite gjennomtenkt. Det har så vidt meg bekjent vært en god del forskning på dette området, og selv om resultatene av forskningen ikke alltid støtter denne mannens synspunkter, behøver det ikke å bety at den ikke har barnet i fokus.
|
|
|
#23 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enig med han her?Jeg har ikke så sterke meninger om emnet, men tviler vel på at barn som hverken kan gå eller spise noe selv, har så veldig stort behov for sosialisering utover samvær med foreldre, evt. søsken og andre de møter i naturlige settinger. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes man bør ta seg litt tid til å være sammen med babyen sin, i det minste det første året. Hvis ikke, bør man kanskje vente med å få barn til man har tid.
Triksing og mixing; med tall, kvadratmeter og div. annet: Vips så kan man putte inn noen ettåringer til. Det er min (dårlige) erfaring. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Absolut ateist
|
Det er jo forskjeller her, som med alt annet. Iben har elsket mennesker fra hun var liten. Hun har aldri vært redd eller ikke ønsket å gå til noen, hun har utforsket fra hun kunne bevege seg og alltid strukket seg mot det som er nytt. Hun hadde et soleklart behov for å utvide grensene sine. Jeg ser jo at ikke alle barn er slik. Så hvorfor skulle ikke hun kunne være slik når andre ikke er det?
|
|
|
#26 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Enig med han her?Føler ofte barnebygg driver butikk og ikke omsorg ja. Mens de som driver barnehagene er blitt veldig rike. Barnebygg er privat barnehage. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Har fått viljen sin
|
Dette stemte ikke for storebror. Virkelig ikke. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Enig med han her?Jeg er til dels enig med ham, og jeg personlig hadde ikke vært komfortabel med å levere en ettåring i barnehage.
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Sv: Enig med han her?Syntes dette var litt vittig jeg da.. siterer: |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, jeg stusset litt på det. Et barn som da kommer hit som treåring vil jo slite med skolestarten...
|
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Leste ikke hele artikkelen jeg da, men 6 års-aldreren var vel litt drøyt. Likevel, har man oppegående foreldre som sørger for at man får jevnlig omgang med andre barn, er det vel ingen regel som sier at man må gå i barnehage. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Absolut ateist
|
Det gjorde adoptivbarnet til noen naboer. Foreldrene er særdeles oppegående. Nå vet jo ikke jeg dyptliggende årsaker i det hele tatt og vil ikke spekulere i det, men han hadde det veldig vanskelig i relasjoner med andre.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
|
Det er vel strengt tatt litt for sent å sende en seksåring i barnehagen uansett.... |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Teller ned
Selvfølgelig er det store forskjeller, men i det store og hele, tror i hvert fall jeg at foreldre klarer å dekke den sosiale biten frem til de har passert året og vel så det. At barn tar stor skade av det, tror jeg imidlertid ikke. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nattrangler
Sv: Enig med han her?Jeg er veldig glad for at vi har hatt muligheten til å velge for våres barn, ville ikke ha de i barnehagen som 1 åringer, så ikke noe behov for det for ungene sin del eller, de har begynt i barnehagen da de har vært mellom 2 og 3 år.
|
|
|
#36 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Enig med han her?I alle disse debattene er det en ting som jeg føler blir forbigått i stillhet:
|
|
|
|
#37 |
|
Nattrangler
Jeg vil nå tro at de fleste 1 åringer som har barnehageplass har det fordi foreldrene trenger det for å få det til å gå rundt og ikke fordi de mener at et åringen bør gå i barnehagen for å sosialiseres.
|
|
|
#38 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Enig med han her?Jeg er ikke i tvil om at Poden hadde hatt best av å vente til han var 2 år med å begynne i barnehagen, men det hadde vi ikke råd til. Og jeg hadde nok blitt sprø = ikke en god mamma, om jeg skulle gått hjemme i to år.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er veldig glad for at vi hadde kontantstøtten da jeg var hjemme et år ekstra i ulønnet permisjon. Året var godt planlagt, og det gikk greit økonomisk selv om mannen min ikke har noen kjempeinntekt.
|
|
|
|
#40 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Enig med han her?Vel, er man aleneforelder og får OS, så kan man i realiteten være hjemme i 3 år. Hvor rettferdig er det, liksom.
|
![]() |
|
|