|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheSynes ikke det er noen plikt å gi like mye nei, men at de skal huske på svigerbarna på merkedager bør være en grei regel.
![]() |
#23 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheBåde mine og hans foreldre behandler oss likt. Mine foreldre gir omtrent like dyre bursdagsgaver og julegaver, svigerforeldrene mine gir bursdagsgaver kun til barnebarna og julegaver til oss som par.
![]() |
![]() |
#24 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheTenker tilbake til da vi var 16-17 år, mine foreldre gjorde ikke forskjell på meg og mannen den gangen eller.
![]() |
#26 |
Einsam
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheIngen i svigerfamilien husker min bursdag, ikke engang svigermor, og det er omtrent som forventet. Jeg får knapt gaver (noe som forsåvidt kunne blitt en morsom tråd), mannen får ok gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheTil jul får vi fellesgave fra svigers, og fellesgave + en til hver av oss fra foreldrene mine. Gavene til hver av oss ligger på omtrent det samme.
![]() |
#28 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheTror mannen får mer enn meg av sine foreldre, mens mine foreldre gir likt tror jeg.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheVi får lite "egne" gaver fra slekt, og jeg tror nok at over tid så kommer det mer fra ens egne enn fra svigers. Det virker naturlig, syns jeg.
![]() |
#31 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheHer får vi enten felles, eller så får vi lik sum. Svigerforelrene mine har to sønner og to svigerdøttre. Og alle får likt. Også til bursdager. Men hadde vel ikke forventet noe. Jeg har fått helt siden jeg blei sammen med mannen min. Så ikke tenkt over det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheDer kjenner jeg at jeg er strålende fornøyd med svigermor, hun har alltid gitt eldste småsaker og ting, også før minsten ble født.(Det er bare minsten som er hennes barnebarn).
![]() |
#33 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheVi får alltid ca likt, de dyre tingene vi har fått har gjerne vært til huset og oss sammen. Jeg synes ikke det er en plikt å gi like store gaver til oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheDet tror jeg de er, jeg har aldri tenkt over om vi får like mye. Vet vi får det til jul, men til bursdager er jeg ikke sikker. Spiller egentlig ingen rolle. Vi har et godt forhold og det teller mye mer for meg. Og jeg syns ingen har plikt til å gi hverandre gave(bare sånn for å svare på spørsmålet |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomhe
Hva jeg forventer og regner med har vel mer med hva vi har fått tidligere å gjøre. Etter snart 13 år sammen så vet vi hva som kommer. Vi får "ca. lik-verdi-ting" eller fellesting til jul fra mine foreldre, min mormor, hans mor og hans mormor, og felles penger fra hans far og besteforeldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheNei, det synes jeg så absolutt ikke. Det avhenger vel av hva man føler er rett, jeg synes ikke det handler om plikt når man gir gaver i det hele tatt. Mannen får betydelig større gaver enn meg av sin familie, men det synes jeg da bare er rett og rimelig. Det er han som er sønnen deres.
![]() |
#38 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff: Har svigerfamilien plikt til å gi svigerbarn like mye gaver/oppmerksomheDette har jeg aldri reflektert noe særlig over, men nei, jeg syns ikke svigerfamilien har noen plikter overhodet når det gjelder gaver/oppmerksomhet. Jeg tror dog at vi får temmelig likt og gir temmelig likt tilbake. Og hvis noen ikke viser meg glede og oppmerksomhet på bursdagen min så... pilutta dem!
![]() |
|
|