Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mail om muslimsk åtteåring ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 20:25   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mail om muslimsk åtteåring ...

... som har fått i straff å få armen overkjørt fordi han har stjålet et brød.
Noen her som har fått den? (Den inneholder bla bilder).

Er det ikke et merkelig virkemiddel å sende sånt på mail? Å si at dette er muslimsk kultur?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:27   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Mail om muslimsk åtteåring...

Det blir vel omtrent like smart som å sende mail av et incestoffer og si at det er norsk kultur tror jeg. Jeg er ganske så sikker på at det slettes ikke er uvanlig at muslimer er glade i barna sine de og. :grubler:

Jeg har heldigvis ikke fått mailen.

Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:28   #3
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes mailen var grusom, men at det blir merkelig fordommsfullt å påstå at relgionen er det som gjør dette til en synd..

Gammel 26-01-09, 20:30   #4
Left
Passiv

Standard

Det tror jeg i såfall hadde virket mot sin hensikt om det hadde vært jeg som hadde fått en slik mail.
Det hadde sagt aller mest om iq-nivået til den som hadde sendt den, heller enn muslimsk kultur.

Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:45   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mail om muslimsk åtteåring ...

Overkjørt, som av en bil?

Gammel 26-01-09, 20:49   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å ha hørt at det er en hoax.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:56   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det sikkert, jeg trodde nemlig de pleide å hogge armen av.

Gammel 26-01-09, 20:57   #8
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Overkjørt, som av en bil?

Jepp. Bildene viser det steg for steg.

Gammel 26-01-09, 20:58   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er det sikkert, jeg trodde nemlig de pleide å hogge armen av.

Kanskje guttungen brukte bil da han stjal brødet? Da blir det på sett og vis øye for øye, tann for tann.

Gammel 26-01-09, 21:05   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tull. Jeg googlet da jeg fikk den fra min svigermor, og her er kopi av svarmailen jeg sendte henne:

Sitat:

8-Year-Old Iranian Child Caught Stealing Bread

Comments: The preceding images are apparently authentic -- they were published as such in 2005 on the Iranian news Web site Peyke Iran, at any rate -- but the accompanying caption doesn't jibe with the original report and was clearly fabricated after the fact.

According to a Peyke Iran spokesperson who corrected the record last November in a note posted on Little Green Footballs, the young boy whose arm was run over was not being punished for a crime.

He was part of a "Maareke giry" or street magic act and allegedly performed the stunt for money (note the gentleman speaking into a microphone in image #1). The seventh and eighth pictures in the series, which appear to show the child shaken but otherwise unharmed after the ordeal, were omitted from the email flier but can still be viewed on Peykeiran.com (where all the images are attributed to photographer Siamak Yari).

Hentet herfra: http://urbanlegends.about.com/librar...ing_bread3.htm

Selvsagt ikke bra, for utnyttelse er det jo uansett, men det er altså for å tjene penger.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:11   #11
Joika
Pauset

Standard

Jaja.. se der ja. Ikke veldig overrasket egentlig. Syntes det var spes å vite så lite og samtidig skylde på relgion...

Gammel 27-01-09, 09:32   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva slags bil var det forresten? :bilinteressert:

Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:43   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det blir vel omtrent like smart som å sende mail av et incestoffer og si at det er norsk kultur tror jeg. Jeg er ganske så sikker på at det slettes ikke er uvanlig at muslimer er glade i barna sine de og. :grubler:

Jeg har heldigvis ikke fått mailen.

Det blir jo ikke helt det samme, i og med at incest er ulovlig, mens dette tilsynelatende ble brukt som lovlig avstraffelse for en kriminell handling. Nå er ikke den mailen sann, men jeg kunne faktisk trodd på det. Ikke pga. at det handler om muslimer, selvsagt, men fordi Iran henger og steiner folk over en lav sko, og det med loven i hånd.

Gammel 27-01-09, 09:45   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ser mer ut som det skal forestille en lovlig form for underholdning isteden. :matt:

Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:50   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Iflg min muslimske kollega kapper man av en hånd dersom man stjeler, neste gang neste hånd.
For håpe tyven er kurert etter det ...
Det er iflg han slik man praktisrer i muslimske land.
Han er norsk, og han mener dette er helt greit og riktig.

Jeg leste eller hørte at årsaken til at de kjørte over armen var at han var så ung, men dette hørte jeg for et par-tre uker siden og jeg mente at gutten det dreide seg om var 5 år??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.