Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kommer du til avtalt tid?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Kommer du til avtalt tid?
Ja! 101 80,80%
Nei.. 10 8,00%
Annet: spesifiser 14 11,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 21:57   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer du til avtalt tid?

Jeg prøver å være presis, men klarer det slett ikke alltid når ungene skal være med. Jeg forventer heller ikke at andre folk er helt presise hvis jeg vet at de skal ha med seg små barn, da synes jeg det er veldig naturlig å operere med omtrentlige tider. Det kunne for eksempel ikke falle meg inn å bli snurt over at vennene våre ankommer skøytebanen kl. 12:20 hvis avtalen var kl. 12.

Jeg er som oftest ganske presis hvis det bare er meg som skal møte opp.

Og jeg anser ikke at jeg er for sen til en avtale hvis jeg kommer to minutter over tiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:02   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg prøver å være presis, men klarer det slett ikke alltid når ungene skal være med. Jeg forventer heller ikke at andre folk er helt presise hvis jeg vet at de skal ha med seg små barn, da synes jeg det er veldig naturlig å operere med omtrentlige tider. Det kunne for eksempel ikke falle meg inn å bli snurt over at vennene våre ankommer skøytebanen kl. 12:20 hvis avtalen var kl. 12.

Jeg har selvsagt forståelse for at folk med barn kan være forsinket, men selv har jeg(enn så lenge) aldri kommet for sent selv om jeg skal ha barna med.

Gammel 26-01-09, 22:03   #3
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har selvsagt forståelse for at folk med barn kan være forsinket, men selv har jeg(enn så lenge) aldri kommet for sent selv om jeg skal ha barna med.

Ikke jeg heller.

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:06   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Da har du enten 1) en annen type barn enn min seksåring, 2) en annen type mann enn min mann, 3) er villig til å starte forberedelsene så tidlig at dere ofte kommer en halvtime før tiden eller 4) noen aldeles vidunderlige organisatorevner som jeg misunner deg stort. Eller en god kombinasjon av alle sammen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:09   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Da har du enten 1) en annen type barn enn min seksåring, 2) en annen type mann enn min mann, 3) er villig til å starte forberedelsene så tidlig at dere ofte kommer en halvtime før tiden eller 4) noen aldeles vidunderlige organisatorevner som jeg misunner deg stort. Eller en god kombinasjon av alle sammen.

Vi kommer sjelden en halvtime før tiden, men vi starter i relativt god tid. Nå har jeg ingen 6åring så ting kan sikkert endre seg. Om mannen din er en somlekopp så har vi like menn, men når jeg skal ha han med meg så avtaler jeg alltid catid for med han vet man aldri. Men ja, jeg er ganske god til å organisere også

Gammel 27-01-09, 14:50   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte "nei..." da jeg ofte er 5-10 minutter forsinket. Er jeg over 5 min forsinket, gir jeg beskjed.

Er igrunnen overrasket over hvor få som har stemt at de av og til er forsinket, med tanke på hvor mange her inne som mener at et slingringsmonn på 10-15 minutter til en middagsavtale er helt akseptabelt.

Gammel 26-01-09, 22:28   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Skal vi møte venner med barn er avtalen som oftest: "Halv ett-ett-tida". Da klarer de fleste å være "presise".

Det er forresten spesielt i jobbsammenheng jeg virkelig irriterer meg over folk som kaster bort andres tid eller skufter unna. La oss si at 4 av oss på jobb har avtalt å møtes kl. 13.30 for å lempe stoler og rigge scene til en forestilling. 3 av oss møter 13.30, lemper, bærer, rigger og svetter, og så kommer nummer fire slentrende kl. 14, blid og fornøyd og tydeligvis uten noen formening om at hun er sein. Eller om jeg innkaller til et møte, får bekreftet at tidspunktet passer, og så må vente 20 minutter før vedkommende innfinner seg. Det er 20 minutter der jeg ikke kan begynne med noe annet, siden vedkommende dukker opp når som helst. Det er irriterende det!

At noen med liten baby kan komme skeivt ut og ikke rekke en avtale er forståelig, men de fleste har folkeskikk nok til å sende en sms når de ser at det skjærer seg, heldigvis.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.