Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kommer du til avtalt tid?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Kommer du til avtalt tid?
Ja! 101 80,80%
Nei.. 10 8,00%
Annet: spesifiser 14 11,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 22:39   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer du til avtalt tid?

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Beskjeden skal jo komme før tiden har "gått" ut

Jeg sender ikke beskjed om at jeg blir <5 minutter forsinket. Jeg synes rett og slett ikke jeg er forsinket om jeg kommer 12:04 når avtalen var 12. Ærlig talt: så lenge klarer folk å vente.

Og jeg vet jo heller ikke om jeg kommer til å rekke det eller ikke før etter fem minutter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:51   #42
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Det er som regel jeg som venter på den jeg skal treffe, ja.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:52   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten kan jeg da alltids håpe at de andre også er noen minutter forsinket. Og jeg kan jo ikke ødelegge det perfekte unntaket der JEG sitter kul og rolig og venter på den andre som kom forsinket, med å røpe meg med en sms.

(Teo: Dette skjedde sist jeg traff deg. )

Gammel 26-01-09, 22:55   #44
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ei svime, og må tilstå at jeg kan være skikkelig dårlig på å beregne tida. Særlig når jeg skal få en seks- og ettåring. Jeg gir vanligvis beskjed, da.
På jobb er de fleste forsinka, så der er jeg av de bedre. :glorie: Dessuten har vi en del møter der vi går til og fra underveis i møtene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:55   #45
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Hhe... her var det mange "flinke" folk, i motsetning til meg, som er født 5 minutter for seint.

Jeg er veldig glad jeg har flexi tid, sånn at jeg ikke kommer for seint på jobb vertfall.
Altså, jeg kan komme tidsnok også da, det handler litt om organiseringen, dessuten har vi ikke bil, men er avhengig av buss og bane, så da har jeg jo noe å skylde på.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:56   #46
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dessuten kan jeg da alltids håpe at de andre også er noen minutter forsinket. Og jeg kan jo ikke ødelegge det perfekte unntaket der JEG sitter kul og rolig og venter på den andre som kom forsinket, med å røpe meg med en sms.

(Teo: Dette skjedde sist jeg traff deg. )

Busted! Også jeg som var SÅ imponert over at du var først.

Gammel 26-01-09, 23:02   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg sender ikke beskjed om at jeg blir <5 minutter forsinket. Jeg synes rett og slett ikke jeg er forsinket om jeg kommer 12:04 når avtalen var 12. Ærlig talt: så lenge klarer folk å vente.

Og jeg vet jo heller ikke om jeg kommer til å rekke det eller ikke før etter fem minutter.

Jeg syns ikke heller 5 minutter er noe å snakke om, jeg syns når det begynner å bli 10-15 minutter at det er noe å snakke om

Jeg har forresten en venninne som alltid kommer forsent, og ikke bare litt, men gjerne en time etter avtalt tid. En gang sa vi til henne at vi skulle møtes sånn ca kl 18, men egentlig var det kl 19. Gjett hvem som var presis akkurat den gangen

Gammel 27-01-09, 01:30   #48
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Jeg prøver å komme til avtalt tid, men det hender det skjærer seg litt, det må jeg innrømme. To unger og soving, mating o.l som skal organiseres. Og plutselig dukker det opp en bæsjebleie som ikke var helt etter skjema. Jeg sier i fra om jeg blir forsinket.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 01:37   #49
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Polyanna, jeg blir skremt over svarene dine. Vi er visst ganske så identiske på dette området.

Jeg prøver å skjerpe meg, men det er ikke så lett. Er vitterlig ikke min feil at det er et bratt og uforutsigbart stup mellom "veeeldig god tid", og "krisestemning".

Har dog alltid sagt ifra, og stressa verre med en gang det går opp for meg at jeg er sen ( igjen ). Det er heller ikke ofte jeg er veldig sen, pleier å være en 5-10 min.
Er veldig påpasselig om det er i jobbsammenheng, det er en alene som skal møte meg eller om noen må Vente på meg . Har respekt for andres tid, selv om det ikke alltid er de signalene jeg sender ut.

Jeg er veldig klar over problemet mitt, og jobber med å snu mønsteret. Det er ikke lett, men jeg tror det kommer seg ...

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 04:58   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var flink før jeg fikk barn og er oppdratt med det at å komme for seint er å ikke ha respekt for andre folks tid. Barna mine har ødelagt meg og jeg kommer ofte 5 min for seint. Jeg sender mld om jeg ser jeg ikke rekker det.

Gammel 27-01-09, 07:36   #51
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer alltid tidsnok, helst litt tidlig. Hater å komme for sent til avtaler. OM det skulle hende noen utenfor min kontroll slik at jeg blir forsinket, så gir jeg beskjed så sant det er mulig. (Litt vanskelig hvis bussen blir sittende fast i trafikken, og mobilen er tom for batteri, lizzm. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 07:41   #52
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, stort sett.
Utrolig nok!
Tilstandene hjemme, før jeg kommer meg ut døra, kan være lett kaotiske og preget av "Herreguderklokkasåmyealt!?", men jeg klarer stort sett å være der jeg skal til rett tid likevel.

Gammel 27-01-09, 07:56   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil understreke at jeg ikke syns det er GREIT altså. Og hvis jeg ikke hadde prøvd så hardt å rekke ting så hadde jeg vært MYE mer forsinket.

Gammel 27-01-09, 08:23   #54
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

5-10 min er greit, såfremt det ikke er en vane.
Men synes det er utrolig irriterende å vente på de som alltid er "litt" forsinket.

(Når jeg var barn, og når klokka tikket 1 min over den tiden jeg skulle være hjemme, låste mamma døra! Så ble jeg forsen, så ble jeg låst ute..)

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:04   #55
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Annet. Jeg timer i forhold til hvem jeg skal møte. Gikk lei av å komme tidsnok til avtaler med forseintkommere.

Gammel 27-01-09, 09:06   #56
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener for øvrig at det å komme for tidlig også er et brudd på avtalen (når folk kommer hjem til meg altså. Om de sitter og kjeder seg et kvarter på kafe eller hva det nå er blir jo deres problem).

Gammel 27-01-09, 09:34   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

(Når jeg var barn, og når klokka tikket 1 min over den tiden jeg skulle være hjemme, låste mamma døra! Så ble jeg forsen, så ble jeg låst ute..)

Gammel 27-01-09, 09:37   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg mener for øvrig at det å komme for tidlig også er et brudd på avtalen (når folk kommer hjem til meg altså. Om de sitter og kjeder seg et kvarter på kafe eller hva det nå er blir jo deres problem).

Jeg vil 100 ganger heller at gjestene skal komme 15 minutter for sent enn at de skal komme 15 minutter for tidlig! Det å komme 15 minutter for sent er helt ok når man er invitert til oss. Det å komme 15 minutter for tidlig er virkelig ikke greit, med mindre du er moren min eller en veldig god venn som jeg kan sette i arbeid mens jeg er på badet.

Gammel 27-01-09, 09:46   #59
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er stort sett presis. Jeg liker ikke at folk må vente på meg.

Jeg fikk vondt av barnet Anneg, som ble utlåst.

Gammel 27-01-09, 10:01   #60
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg fikk vondt av barnet Anneg, som ble utlåst.

Jeg lærte jo bare å komme tidsnok

(og mamma kom jo å låste opp igjen, når jeg hadde skjønnt poenget. Så det skjedde jo ikke mer en 1 gang eller 2)

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.