|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Favoritt tøybleie? | |||
| BumGenius AIO |
|
0 | 0% |
| BumGenius Onsize V3 |
|
3 | 25,00% |
| Fuzzi Bunz lommebleie |
|
3 | 25,00% |
| Bitti D'lish Snap-in One |
|
0 | 0% |
| Bitti D'lish AIO |
|
0 | 0% |
| Happy Heiny's Onesize |
|
1 | 8,33% |
| Annet |
|
8 | 66,67% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 12. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Favoritt tøybleie?Vi kommer mest sannsynlig til å satse på lommebleier og evt AIO bleier. Mannen er egentlig litt negativ til tøybleier så vi må derfor ha et enkelt og greit system.
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013... Sist redigert av Blåklokke : 26-01-09 kl 13:53. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Favoritt tøybleie?Av de som står på listen har jeg lommebleiene Fuzzy Bunz, BumGenius og Happy Heiny's one size. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Favoritt tøybleie?Jeg har vel lengre fartstid med tøybleier enn de fleste, men har ikke prøvd allverdens av de "nymotens" typene. Jeg foretrekker brettebleier med brillebukse til nyfødt, og foretrekker så å gå over til formsydde Sandy/Motherease når ungen blir 4-6 måneder gammel. Som sperrelag foretrekker jeg ullbukser. Brettebleier til nyfødt er en veldig billig løsning, og det er greit i starten når man har mange bleieskift i døgnet. Dersom man skal ha formsydde, AIO, eller annet også til nyfødt trenger man vel å kjøpe bleier i to størrelser etter hvert? (Jeg vet ikke, jeg spør.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Favoritt tøybleie?Jeg er egentlig tilhenger av ull som sperrelag, siden det var det eneste som holdt vesla unna å bli rød og sår. Men av lommebleier / aio likte jeg best swaddlebees sin med velour innerst mot huden. Jeg likte ikke fleesen mot huden, den var tett og hun ble rød. Swb kunne hun bruke lenger uten å bli rød. Denne bleia satt også bedre enn andre lommebleier fordi vesla var liten og smal. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Favoritt tøybleie?Min første tanke avr og, som elin at du sikkert må ha mange bleier og flere størrelser. Men jeg vet heller ikke sikkert. Vi brukte brettebleier i begynnelsen, og gikk over til FB med brettebleiene som innlegg når hun ble større, og formsydd på natten. Du kan jo også evetuelt kombinere, ha noen brettebleier med ullbukse og noen lommebleier, slik at mannen kan ta på de...
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Favoritt tøybleie?Jeg holder også en knapp på brettebleier til små babyer, det er det jeg har brukt til begge mine. (Og i 2001 var det ikke så mye kule tøybleier å få kjøpt...
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Favoritt tøybleie?:abbonerer:
|
|
|
#8 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Favoritt tøybleie?
Det bruker vi primært som nattbleie (med litt ekstra innlegg holder de hele natta). Så bruker vi lommebleiene fra BumGenius om dagen, de bygger ikke ut rompa så mye som nattbleiene, og er derfor lettere å sprelle rundt i.
|
|
|
#9 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Favoritt tøybleie?Jeg stemte på BumGenius OneSize V3 og Annet.
|
|
|
#10 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Favoritt tøybleie?Setter veldig pris på svarene deres. Ikke så lett å orientere seg i denne bleie-jungelen. Tusen takk!
|
|
|
#11 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Favoritt tøybleie?Berry plush og brettebleier
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Favoritt tøybleie?Har ikke prøvd noen av bleiene i pollen, men jeg synes Popolinobleiene vi bruker fungerer helt fint. Og brettiser til nyfødt. Vi bruker bare ull ytterst. Fortrinnsvis fra HH, men har også noen fra Nøstebarn og hjemmestrikkede.
|
|
|
#14 |
|
geskjeftig
|
Sv: Favoritt tøybleie?
|
|
|
#15 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Favoritt tøybleie?Åja, og så er det uansett lurt å ha noen brettebleier og/eller prefolds. Selv om man ikke ender opp med å bruke dem som bleier er de helt geniale til en million andre anvendelser (tørke opp alt mulig rart, legge under hodet til ungen så han ikke skal gulpe ned sofatrekket, osv).
|
|
|
#16 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Favoritt tøybleie?Jeg har to favoritter: Formsydde med knapper, f.eks. Mother Ease / Sandys, med ullbukse samt Wonderoos lommebleier. De siste er dessverre for små for vesla nå, så jeg har 10 stk. til salgs. |
|
|
|
![]() |
|
|