Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 14:31   #10
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevernet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Der gikk du over streken spørru meg.

Jeg mener meg berettiget i egenskap av å være løvetannbarn til å kunne uttale meg om dette.

Jeg er et av de barna som klarte seg gjennom en oppvekst hvor alt lå til rette for at jeg skulle ende rett i dass for å utrykke meg usminket. Det er for ordens skyld fagfolkene som har erklært meg løvetannbarn, ikke jeg selv.

Jeg ville ha sloss for å få bli hjemme. I et hjem jeg i dag vet at jeg ikke skulle vært i. Det skulle ikke ha gått bra med meg. Det er bare flaks at det gikk bra. Enda ville jeg ha sloss for å bli der for jeg kjente jo ikke alternativene. Man søker seg mot det som er trygt og trygt er det man kjenner - ikke nødvendigvis det som faktisk er trygt.

Noen burde tatt ansvar og fått meg vekk derfra. Det hadde antagelig spart meg et ekteskap jeg kunne hatt godt av å ha sluppet også.

Ikke meningen å støte deg på noen måte. Det er fint å høre flere sider av saken. Tro meg, jeg er ikke ute etter å provosere. Dette engasjerer meg veldig nettopp fordi det er så mannge sjebner som rammes.

Samtidig har jeg hørt om barn som mener barnevernet har ødelagt livene deres.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.