|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/14/482870.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Jeg er sjokkert!!
2003-2008 Sist redigert av DM : 14-11-06 kl 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Svarene på dagbladet sine sider er nok enten svært ironiske eller skrevet av svært inkompetente mennesker.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Det er virkelig på tide å bytte ut dommerpanelet med yngre, tenkende menn og kvinner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)
Er det virkelig mulig?
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Alvorlig talt, dette holder ikke vann. Denne saken MÅ omgjøres. Det er snakk om systematisk misshandling av gutten jo. Han gjorde dette en gang i uken etter eget utsagn. En ting er noe som skjer en gang, men når det skjer flere ganger systematisk over tid, så er det ganske psykisk nedbrytende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Er dette virkelig sant!?!
![]() |
#9 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Jeg er flau over at dommen er fra mitt distrikt.
![]() |
#10 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Håper virkelig at denne dommen ankes og at meddommerne får smekk på fingrene. Jeg melder meg frivillig til å vaske munnene deres med såpe. Sist redigert av Fluke : 14-11-06 kl 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Ble litt satt ut jeg... får liksom ikke ut av hodet at barn knapt har rettssikkerhet her i landet...
![]() |
#13 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)Fy søren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Forledre får lov til å klapse barna (dagbladet)synes faktisk ikke et lite klaps på rompa er så ille, hvis ungen har gjort noe veldig galt, fikk det en gang når jeg var ca 6 år å det holdt med den ene gangen for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Så du syns det er greit hvis barnet ditt som en konsekvens av dette lærer at det er lov å slå andre når de ikke gjør som h*n liker? Så lenge det ikke gjør så veldig vondt er det greit?
![]() |
#16 |
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)Jeg kjenner at jeg koker her jeg sitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Foreldre får lov til å klapse barna (Dagbladet)Ja dette er et signal å sende ut til dagens foreldre...... slå i vei folkens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
-
Du kan da virkelig ikke mene at det skal være lov til å slå folk bare fordi de er mye mindre enn deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hvor: Akershus
I følge artikkelen var det meddommerne som ikke fant grunn til å dømme drittsekken. Meddommere er et s.k. gjennomsnitt av befolkningen, valgt av kommunen/bydelen de bor i, og er mer eller mindre 50/50 kvinner og menn i alle aldre og fra alle lag i samfunnet.
![]() |
#20 |
-
I denne saken må de jo ha vært noe under middels "Barnelova"Dette er ikke veldig uklart er det vel? Jeg regner med det fins forarbeider som kan bidra til å forklare hva det betyr for de ekstra tungnemme også. Ben "lettere provosert" Murphy |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|