|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevernet
Han er advokat ja. Tar bare saker han føler han moralsk kan forsvare. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner at jeg elsker faren din akkurat nå. |
|
|
|
#203 |
|
Helt konge
|
Sv: BarnevernetDet at en advokat går ut og kritiserer barnevernet er ikke det samme som at h*n er objektiv og har stor kunskap. Jeg har møtt både advokater, leger og sosionomer (for å nevne noen) som har mistet omsorgen for barna sine. Et fin tittel eller utdanning er ikke det samme som at man kan noe vettugt om barn eller hvordan man skal gi god omsorg til barna sine. (Men statistisk sett er det en fordel med foreldre med høyere utdanning, bare for å ha det sagt.) |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Nå også i farger
Det tror jeg også. Men jeg tror ikke det er fordi barnevernet vil være et foreldrevern. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Epikur
|
Sv: BarnevernetSmilefjes: Ja, det er et viktig poeng. De jeg har jobbet med er voksne folk som har hatt en jævlig barndom. Alle kjenner de folk med samme bakgrunn som er døde, og de har dødd av selvmord, risikoadferd eller rus.
|
|
|
#206 |
|
Epikur
|
Sv: BarnevernetJeg har møtt mange sosionomer, barnevernskonsulenter og advokater mens jeg jobbet i barnevernet, og de var like forskjellige og hadde like stor eller liten innsikt som de fleste andre. Jeg har hatt noen herlige diskusjoner rundt klaps vs holding for å hindre skade på selv eller andre med erfarne kommuneadvokater, altså.
|
|
|
#208 |
|
Passiv
|
Såvidt jeg har skjønt det så er det eneste barnevernet har av mulighet når foreldrene nekter å gå til omsorgsovertagelse hvis det er grunnlag for det. Andre midler til tvang har de ikke. |
|
|
|
#211 |
|
Personlig pessimist
|
Barnehageplass, f eks.
|
|
|
|
#213 |
|
Passiv
|
Skikkelige klær til barnet. |
|
|
|
#214 |
|
Ferdig!
Sv: Re: Sv: Barnevernet
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Re: Sv: Barnevernet
Ved å lirke av seg en sånn setning tenker jeg at du bør sette deg inn i ting litt på forhånd før du begynner å diskutere. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Passiv
|
Det finnes sikkert. Jeg tror ikke det er grenser for hva enkelte mennesker kan få seg til å gjøre. Men ihvertfall noen barn ville fått skikkelig tøy. |
|
|
|
#218 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg må bare få signere denne. Som flere nevner så står foredrene rettigheter i mange tilfeller alt for sterkt. Når barna endelig får hjelp er de blitt store og sårene dypere.
|
|
|
#219 |
|
© All rights reserved
|
Sv: BarnevernetMim: Det finnes mye grusomheter, men jeg synes du nevner det eksreme (fysisk- og seksuell mishandling.) |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: BarnevernetJeg er selv utdannet barnevernspedagog og har jobbet litt i ulike institusjoner etc. (jeg er 27 år, så har jo ikke hatt tid til så mage erfaringer ennå, men,litt har jeg sett og har erfaringer med) |
|
|
|
![]() |
|
|