Sv: Helse-Hansen og Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Men da er man avhengig av at den som blir lest for tror, akkurat slik som hva som er en god kulturopplevelse er individuelt. Ergo er man tilbake på placeboeffekt.
Neisj, jeg trodde ikke noe på dette, men noen har stoppet blod på meg. Jeg hørte ikke noen bønn, for hun mumlet det inni seg. Det er ikke meningen at man skal høre det, heller, trur eg.
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Healing var også noe som ble brukt for noen hundre år siden. Det ble bare ikke snakket om og de som gjorde det ønsket ikke oppmerksomhet rundt det. De gjorde det også gratis.
De gjorde det "gratis". Men folk ga dem gaver, altså kjøtt og fisk og bær og sånt. Dagens healere får også mat, pluss en masse andre gaver som de kanskje ikke har bruk for. Forskjellen på da og nå, er at vi har gått over til et pengesamfunn, men folk forventer fremdeles at healere skal gjøre det "gratis", altså uten å motta betaling i penger. What's the difference?
Skattemyndighetene regner med at de har inntekt av dette, og kan finne på å etterlikne dem. Så hvorfor ikke bare ta betaling da...
|