|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
A friend with benefits
|
![]() Lage fruktmos selv - noe spesielt jeg bør tenke på?Holder det f.eks at glassene er vasket i oppvaskemaskin, eller bør de kokes? Hvor lenge holder hjemmelaget fruktmos seg? Kan det fryses?
![]() |
#2 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage fruktmos selv - noe spesielt jeg bør tenke på?Oppvaskmaskin holder i massevis. Jeg koker ingenting til vesla lenger, så lenge hun krabber rundt på gulvet og sleiker på alt hun kommer over, virker det nokså meningsløst.
![]() |
#4 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage fruktmos selv - noe spesielt jeg bør tenke på?De holder seg flere måneder i frys!
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Lage fruktmos selv - noe spesielt jeg bør tenke på?Glassene bør vel være sterile hvis du skal oppbevare fruktmos på de, men det holder vel ikke så lenge. Jeg lager opp for et par dager i slengen, blir det for mye fryser jeg det i isterningsbrett og putter de videre oppi bokser.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Lage fruktmos selv - noe spesielt jeg bør tenke på?Jeg fryser det ned i små "shotglass" i plast som jeg har i større bokser. Så kan jeg ta opp x-antall etter behov. I det siste har jeg begynt å fryse ned i begerene fra Hipp sin fruktmos som vi bruker når vi er på farten osv. De er jo helt geniale, siden de er akkurat passe mengde. Vasker de i maskin før jeg fyller de og fryser ned.
![]() |
|
|