Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)
Uff, det hørtes ut som en litt stressende førjulstid.
Jeg skjønner godt at du gjerne vil på kirkegården til pappan din og Sigurd, men kanskje det er mulig å gjøre det på lille julaften?
For meg er det viktigste på kirkegården å ha litt tid til ettertanke og ikke være nødt til å tenke på tusen andre ting mens jeg er der. Lille julaften kan være en minst like fin dag og gjøre slike ting på.
Er det noe av julematen du kan lage klart på forhånd? Gjør alt klart på morgenen slik at du kan varme opp på ettermiddagen?
Barna vil helt klart få den fineste julemorgenen med en avslappet mamma, og mamman vil vel få det best om det er minst mulig å stresse med også vil jeg tro.
(Nå vet jeg ikke hva dere skal ha på julaften, men om det er noe kjøtt, så tror jeg faktisk ikke gjestene merker om maten er laget noen timer i forveien.
Ting som skal steke eller koke i flere timer kan jo gjøre det mens dere er i kirken også kanskje?)
For meg så var det ikke noe stort offer å gi slipp på det å gå i kirka på julaften, men jeg skjønner at det er det for veldig mange, så jeg vil ikke foreslå en gang at du kan droppe det... (Men egentlig så var det vel det jeg gjorde her da )
Ellers så er det bare en ting å si: om maten er ferdig klokken 17 eller klokken 19, om man glemmer poteten, om man svir sausen; det er faktisk ikke viktig.
Det er viktigst å puste dypt og rolig, kjenne på julehyggen, og kjenne at man er glad i hverandre.
Julaften er en deilig aften, og om man ikke rekker alt man gjerne skulle gjort, så går det helt greit hvis man bare er innstillt på det.
Sitat:
Kan noen skaffe meg noen kloninger av meg selv?
Og angående dette, siden det blir så vanskelig å pakke inn og sende tror jeg jeg lar det vær.
Du skulle helt klart ha fått det i gave av meg om vi bodde litt nærmere hverandre