Sv: Har dere ofte barnevakt?
Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.
Jeg synes ikke det å ha barnevakt er ansvarsløst i utgangspunktet. Men om man skulle rangere det i forhold til andre ting, så blir man mer avhengig av sine foreldre i en slik situasjon enn f.eks. om man skal på fest en sjelden gang. Da tenker jeg på å "klare seg selv", som noen påpekte tidligere i tråden. Hva som er viktig i livet blir jo en annen sak, og livssituasjon en tredje.
Er man alene og jobber nattevakt så må man jo støtte seg til noen andre, men da blir det vel mer i ordnede forhold vil jeg anta. Man pålegger jo ikke foreldrene en slik varig oppgave om de i utgangspunktet ikke har kapasitet til det.
Noen har heller ikke foreldre eller foreldre nært. De må også organisere livet sitt på en måte.
Det er definitivt ikke ordnede forhold. Jeg er alene og må noen ganger jobbe utenom barnehageåpningstider, og noen ganger kommer det ganske brått på. Hadde jeg ikke hatt et familienettverk som stiller opp (og som ønsker å stille opp) hadde jeg ikke kunnet hatt den jobben jeg har.
Jeg synes kanskje du uttaler deg litt bastant uten å se at det er like mange livssituasjoner der ute som det er liv.
|