Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor dreper menn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 09:33   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvorfor dreper menn?

him - en ting til. Jeg greier ikke helt å forholde meg til begreper som ond. Jeg mener ikke at en mann som dreper kona si er ond. Han er en drittsekk i det han gjør, han er ikke helt patent osv, men ond blir vanskelig for meg for i ond bor det at man ikke har gode egenskaper. Det tror jeg de fleste mennesker har. Det er nettopp det som er greia. Hun som utsettes for trusler ser jo ikke trusselen isolert. Hun ser hele mannen og situasjonen samlet. Hun vet at han ikke er ond. At han er godt likt på jobben. At han er morsom og at han kjøper blomster på fredag og lager de nydeligste middager. Derfor klarer hun ikke å skjønne hva som skjer når alt dette rotes til med at han i tillegg truer henne.

Og han ser heller ikke seg selv som ond. Han ser seg selv som en god far, kollega, venn osv.

Men hvis ingen stopper tankekarusellen når en mann med liten respekt for andre er frustrert og i samlivsbruddssituasjon så kan han ende med å begå den ultimate onde handlingen. Men selv ikke etter det er han ond. Ihvertfall ikke slik jeg tenker at ond beskriver noe.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.