Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 17:33   #10
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vil det si at du mener at absolutt alt av alternativ behandling i dag kommer til å bli dokumentert og brukt av alle om 10 år?

Hva er dette for et spørsmål da? Mener du at man fant ut om all ny vitenskap på samme tid? Kan man med sikkerhet si at man vil finne liv på en annen planet om 10 år, og funnet medisin for all verdens sykdommer på samme tid?

Og blødningene det har vært snakk om her, har ikke vært små blødninger. Det har vært til dels store blødninger, også i den artikkelen det var vist til i Nordlys.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick

Tja, jeg kan levende forestille meg at det kan gjøre stor skade hvis man stoler på bønnevers som blødningstopper hvis man blør veldig mye.

Hvis alt annet er prøvd, og legene har forsøkt å stoppe en blødning, men ikke lykkes, så kan jeg ikke se noen skade i at en blødningsstopper forsøker seg.

Jeg har aldri sagt at jeg VET at alternativ medisin av alle slag hjelper. Like lite som andre kan vite at det IKKE hjelper før det er testet ut og bevist, så langt det går an å bevise. Jeg er jo ikke en som kan bevise noe slikt, men jeg kan tro på det. Og jeg kom med min "ungdomsskole-/barneskoleregle" som dere kaller det, fordi jeg er litt lei av harseleringen med dem som tror på slikt. Mange av dere vet ikke dere heller. Og barneskoleregla bør man kanskje huske på noen ganger, for det er dumt å bli harselert med når det gjelder tro. La folk få ha sin tro i fred da, den skader i så fall kun den som prøver seg på dette. Jeg syns det handler om respekt for andres syn.

Men igjen kan jeg ikke se noen skade i å prøve alternativ medisin når man kanskje i lang tid har prøvd å gå til skolemedisinere uten å ha blitt bedre? Det finnes mange behandlingsmåter ja, og jeg vet at det ligger store muligheter der for å bli lurt. Som jeg har sagt i et annet innlegg, så bør man ha skepsis og ikke tro naivt på alt og alle. Men jeg for min del velger å ha et åpent sinn til behandlingsformen generelt, og så får man heller avveie. Men syns det er merkelig at noen føler at de må le av andre som har en annen overbevisning enn en selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.