Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 09:21   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelder

Slike ting er jeg egneltig ikke redd for i det hele tatt. Det skal gå an å lage klare avtaler i forhold til hvor lenge man skal bo, og når man skal selge, om én har forkjøpsrett, osv.

Så den biten bekymrer meg ikke så veldig.

Gammel 02-02-09, 10:04   #42
Left
Passiv

Standard

Jeg tror heller jeg ville kjøpt en leilighet som var litt større enn jeg hadde behov for, og leid ut et par rom selv. Men det var om man fikk kjøpe større da - det avhenger jo litt av det. Dessuten er det ikke sikkert man får leid ut hele tiden heller, så man bør jo være sikker på at man ikke går konk om man ikke har leieboer kontinuerlig.
Jeg ville leid et rekkehus eller en stor leilighet - da er det ikke så låst om den ene vil ut i en fart.

Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 21:02   #43
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne helt klar gått til det skritt å leid noe sammen med andre om jeg var singel med barn. Det er dyrt, og da jeg var det var det tøft å få endene til å møtes.

Og det var fryktelig kjedelig å stå med alt alene hele tiden. Jeg kan helt klart se fordeler for alle parter, også barna ved en slik ordning.
Men jeg ville enten kjøpt selv og leid ut en del, eller leid sammen med noen andre.
Tror ikke det er mulig å få til et smertefritt "brudd" selv om man har laget aldri så mye avtaler på forhånd.

Om du tenker leilighet, bør den jo være stor da. Siden du også påpeker at det må være rom for å være litt alene også. Ikke sitte i samme sofahjørnet om kvelden liksom. Men det er klart, om det holder med ditt eget soverom, så trenger dere en fire rom + kjøkken. Da har barna og voksne ett soverom er. Prisen på det delt på 2. Er det så mye rimeligere enn en større leilighet enn dendu har da??

Men om det ikke er bare det økonomiske, men også det sosiale det står på... Så kjør på! Lag deg en annonse og se om du finner noen potensielle samboere.

Gammel 02-02-09, 21:47   #44
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Jeg synes ikke det høres så dumt ut, så lenge man er klar over risikoen for at den andre flytter ut. Men, ett alternativ da er jo å selge seg ut, og få inn en ny. Om det står klart at man må finne en ny "andelseier" som du trives med, bør det gå.. Men, det kan nå by på problemer ja...

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:02   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men om det ikke er bare det økonomiske, men også det sosiale det står på... Så kjør på! Lag deg en annonse og se om du finner noen potensielle samboere.

Det er vel like mye det sosiale, og det å ha noen i umiddelbar nærhet om det skulle skje noe. Og jeg ser at Poden hadde hatt godt av å forholde seg til flere personer i hjemmet sitt. Hos pappan er det også stort sett bare han og pappan. (Stesnuppa er der bare annenhver helg nå, og hun er bare opptatt med venner, så hun har ikkke så mye med poden å gjøre).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.