Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilke språk kan dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 22:36   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke språk kan dere?

Hvor langt går de rammeverk-standardene egentlig, Gremli? Jeg var på tyskkurs på Goethe-instituttet i høst og fant at jeg er på nivå C2 der, sånn omtrent, men engelskkunnskapene mine er vesentlig bedre enn tyskkunnskapene, og norsk et stykke over der igjen. Jeg kan en anelse fransk også, kanskje A2 hvis jeg får litt oppfriskning først. Og så kan jeg bestille øl på finsk, tyrkisk og spansk.

Gammel 01-02-09, 22:55   #62
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Norsk og Engelsk. Også kan jeg litt Tysk og litt Fransk fra skolen, men det er lite.

Gammel 01-02-09, 23:07   #63
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

C2 er høyeste nivå. Også kan man jo ha ett nivå i lesing, og et helt annet i f.eks. samtale. Det klassiske eksempelet er de som har lært et fremmedspråk muntlig og som aldri har lært å skrive det og ikke mestrer visse språkstiler.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:21   #64
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan norsk, selvsagt, og er veldig god i engelsk.
Jeg forstår tysk, men tør ikke snakke det.
Jeg sulter ikke i hjel om jeg må klare meg på fransk i Frankrike.

Ellers kan jeg noen gloser spansk, har ikke problem med svensk og har fått skryt for dansken min, og jeg har vært i den bisarre situasjon at jeg fikk i oppdrag å lære ei engelsk jente å prate dansk.

Ellers kan jeg en del rare ord på finsk og kunne i sin tid telle til 100 på finsk, men nå skal jeg være fornøyd om jeg kommer meg til 20.

Gammel 01-02-09, 23:38   #65
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Norsk fra østlandet som morsmål,
Engelsk som er temmelig flytende sriftlig men litt dodgy på uttalen,
Pidgin-Russisk, dvs akkurat nok til å forårsake interessante misforståelser,
Fransk nok til å forstå enkle setninger som sies sakte, og skjønne hva artikler fra eget fagområde dreier seg om, men jeg kunne ikke uttale et eneste ord om det så sto om livet,
Ymse fraser og småord på tysk, finsk, serbokroatisk

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:44   #66
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg regner meg som C1 i spansk og engelsk, i de fleste ferdighetene. Mangler nok litt i engelsk muntlig.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:45   #67
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan norsk og engelsk flytende.
Tysk klarer jeg grovt sett å gjøre meg forstått og forstå.
Fransk kan jeg litt av, men da må vedkommede snakke saaaakte.
Klarer enkle ord/fraser på fransk.
Noen ord på spansk, alla trabajo, vacacion, en noruega, dias.
Kan telle til ti på polsk, pluss takk og egg (!).
Kan noen ord på litauisk.
Litt mer på russisk enn litauisk, men ytterst lite matnyttig.

Ønsker å lære meg alle overnevnte språk ordentlig.

Gammel 02-02-09, 01:19   #68
Sunniv@
Fullverdig medlem

Sunniv@ sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sunniv@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Norsk, engelsk og tysk.

Sunniv@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 03:43   #69
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan Norsk, var en gang god i Engelsk, men bør nok friske opp litt kunnskaper der for å kunne si at jeg snakker det veldig godt. Forstår litt Tysk, og kan kanskje klare å gjøre meg sånn noenlunde forstått i en nødsituasjon.
Kan noen få ord på Tyrkisk, og jeg kan litt tegnspråk.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 08:04   #70
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Norsk,

før var jeg bedre i tysk enn i engelsk, mens nå er det motsatt siden det er så lenge siden jeg brukte tysken. Dvs begge språk hangler, selv om jeg selvsagt skjønner alt, skriver det ok, mens å snakke selv kan falle seg litt vanskelig til å begynne med. Men særlig tysken tror jeg at jeg hadde kommet fort inn i igjen om jeg hadde f.eks. flyttet til Tyskland.

Gammel 02-02-09, 16:27   #71
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Norsk, engelsk og tysk. Litt fransk.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 16:33   #72
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Norsk morsmål, engelsk godt og spansk nokså godt (litt rustent ordforråd selv og sliter med å forstå enkelte varianter).

Hadde fransk på skolen, og forstår en del, men når jeg prøver å snakke, kommer det bare spansk ut av munnen.

Gammel 02-02-09, 17:46   #73
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Jeg prater norsk, danske og engelsk
kan litt tysk og jeg kunne litt spansk før, men det tror jeg har blitt trykket ut topplokket

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 01:50   #74
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Norsk og engelsk, omtrentlig like bra, fransk kan jeg forstå en del av (men det blir mer og mer rustent), jeg kan noen gloser på gaelisk

Hva slags språk er det? Hvor brukes det?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 02:07   #75
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Hva slags språk er det? Hvor brukes det?

Er ikke det en del av Skottland som snakker det språket mon tro? Akkurat som et område i Frankrike som heter Bretagne, der det snakkes bretonsk - som er et språk helt ulikt fransk.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:20   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Norsk og engelsk, omtrentlig like bra, fransk kan jeg forstå en del av (men det blir mer og mer rustent), jeg kan noen gloser på gaelisk

@ Lita: Det brukes i Irland, det er det opprinnelige irske språket. Vakkert om jeg får legge til.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:24   #77
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Norsk og engelsk.
Hadde sikkert klart å gjøre meg forstått på tysk hvis jeg måtte, men tysken er rusten blitt altså.

Kunne veldig gjerne tenkt meg å lært gresk og italiensk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:24   #78
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Norsk, engelsk, polsk, noe fransk, litt tysk. Også forstår jeg svensk da og litt slovakisk, kan lese dansk, men ikke forstå.

Gammel 03-02-09, 10:27   #79
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg snakker norsk og engelsk flytende - benytter en del engelsk til daglig. Ellers kan jeg stotre frem noen setninger på spansk og fransk (hadde begge språkene på videregående, men har ikke vedlikeholdt de). Jeg og mannen planlegger å ta et spanskkurs sammen. Han tok et sammen med jobben sin for noen år siden, men vil lære mer.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:10   #80
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flytende: Norsk og engelsk.
Kan gjøre meg brukbart forstått: Fransk og tsjekkisk.
Forstår/snakker enkelte ord og setninger: Russisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.