Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hundebæsj og -tiss

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-09, 15:54   #1
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Hundebæsj og -tiss

Jeg legger merke til, nå som det ikke har kommet snø på en stund, så er det hundetiss overalt. Dette blandet med litt hundeskit her og der. Mange har blitt flink til å ta opp etter hunden sin, men slettes ikke alle. Jeg synes det er serdeles udelikat med hundepiss langt inn i gårdsplassen min. Synes i det minste man kan la hunden pisse i sin egen gårdsplass, i steden for å spyle ned andres. Etter veiene er snøen mer gul enn hvit, æsj, så ekkelt

Gammel 03-02-09, 16:03   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundebæsj og tiss

Helt enig. Jeg har selv hund og er oppgitt over late hundeiere som ikke gidder plukke opp hunde bæsjen etter seg. Vi bor i et grenda lag med hus tett i tett og noen slipper til og med hunden løs for at den skal gjøre fra seg.
Dette er nå blitt bedre da vi tok dette opp med de det gjelder og det ble sendt ut e-post til alle hundeeiere.
Hunder tisser ofte på samme sted og noen naboer er omringet av tisseflekker utenfor sin tomt. Ikke koselig i det hele tatt.
Det går fint ann her vi bor å gå noen ekstra skritt utenfor feltet for å la hunden gjøre fra seg.
Å ha hund medfører et ansvar og ikke minst at en tar hensyn ovenfor andre naboer.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:03   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Vet du, jeg har lagt merke til det jeg og, kan ikke huske å ha sett det så mye før, men jeg gikk på en sti med handleposer i går, og absolutt hele brøytekanten, langs hele stien var helt gul. Jeg måtte gå og holde posene opp for ikke å subbe med meg gul snø. Jeg skjønner at det ikke er noe å gjøre med akkurat, men det slo meg at jeg ikke syns det var så koselig akkurat.

Gammel 03-02-09, 16:08   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At hundene tisser må man vel bare regne med, men ikke i andres hage. Og folk som ikke plukker opp hundebæsjen etter hunden sin burde ikke ha hund.

Gammel 03-02-09, 16:08   #5
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Dette slo meg også, nå nettopp, da jeg var ute og trillet. Ufyselig og ekkelt. Får man ikke bøter hvis man blir tatt i å ikke plukke opp etterlatenskapene til hunden sin?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:17   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mannen pratet om det senest i går. Det er mange hunder her vi bor, og jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at 75 % aldri plukker opp etter hunden sin. Vi er blant de som plukker opp, men føler det ubehagelig når andre ikke gjør det.
Hundetiss er vanskeligere å gjøre noe med, men noen grep kan man gjøre. Jeg lar aldri hunden tisse inne i boligfeltet, for her leker det unger og ingen vil vel ha nedpisset innkjørsel. Har ham ved fot til vi kommer ned til gang- og sykkelstien der får han tisse i grøfta. Som hannhund vil han jo gjerne markere 100 ganger i løpet av en tur, men det får han ikke lov til. Han får ganske enkelt beskjed om at det er nok.

Nabobikkja bæsjer daglig i vår oppkjørsel, og det er et irritasjonsmoment for å si det slik. :muggen:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:23   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hundetiss er vanskeligere å gjøre noe med, men noen grep kan man gjøre. Jeg lar aldri hunden tisse inne i boligfeltet, for her leker det unger og ingen vil vel ha nedpisset innkjørsel. Har ham ved fot til vi kommer ned til gang- og sykkelstien der får han tisse i grøfta. Som hannhund vil han jo gjerne markere 100 ganger i løpet av en tur, men det får han ikke lov til. Han får ganske enkelt beskjed om at det er nok.:

Vi tar/styrer han fort utenfor feltet her vi bor og går til et sted hvor han fritt kan tisse slik at det ikke sjenerer så mye. Er det løs snø så kan en fint dekke over med litt sne. Det er så ille nå at vi som hundeeierer synes det er nesten ekkelt å gå med hunden. Flere og flere sure blikk. Og jeg kan godt skjønne dem.

Gammel 03-02-09, 16:27   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Vi tar/styrer han fort utenfor feltet her vi bor og går til et sted hvor han fritt kan tisse slik at det ikke sjenerer så mye. Er det løs snø så kan en fint dekke over med litt sne. Det er så ille nå at vi som hundeeierer synes det er nesten ekkelt å gå med hunden. Flere og flere sure blikk. Og jeg kan godt skjønne dem.

Ikke sant?
Jeg har sluttet å gå i lysløypa med ham, for jeg takler dårlig å bli skjelt ut av andre turgåere ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:28   #9
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må innrømme at jeg har ligget på lur og 'tatt' dem som lar bikkjene sine spyle ned gårdsplassen med det ene eller andre!

Er hundemenneske selv, så jeg får ikke så dårlig samvittighet.

Gammel 03-02-09, 16:31   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har hund selv og jeg går mest i skogen med henne og hun får ikke gjøre fra seg inne på feltet og ja hun blir det plukket opp etter og vi har bæsjeposer festet på alle lenkene hennes.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 16:38   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Sånn nå¨har jeg skrevet et innlegg i avisen. Spørs om det kommer med. Jeg har ruget på dette lenge nå.

Gammel 03-02-09, 17:21   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg skjønner det er vanskelig å gjøre noe med tisset, men det hadde vært fint om de ikke spylte ned hver snøflekk. Tenker på når det snør over dette igjen, og ungene begynner å leke seg i snøkantene og i hagen. Husker det var en diskusjon her inne om hvor nøye mange var med at ungene ikke fikk tisse hvor hen som helst, pga. hygienen(om sommeren ved stranda o.l.), men jeg synes faktisk dette er hakket verre.

Gammel 04-02-09, 09:12   #13
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow.

Gammel 04-02-09, 09:19   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebrors barnehage har sett seg nødt til å låse det inngjerdede lekeområdet for 1-åringene og henge opp plakater på portene. De har nemlig måttet jage ut enkelte hundeeiere som har gått inn i barnehagen for å lufte hundene sine! Det ene ekteparet som ble jaget ut på dagtid skjønte ikke hvorfor de ikke kunne lufte hunden sin oppi der hvor barn leker ...

Barnehagen er et nybygg, men det har ikke vært et turområde der før. Området var inngjerdet så ingen har kunne bruke det som turområde.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:22   #15
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:30   #16
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

At hundene tisser må man vel bare regne med, men ikke i andres hage. Og folk som ikke plukker opp hundebæsjen etter hunden sin burde ikke ha hund.

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv!!

Lufte hunden i barnehage?? Folk er virkelig ikke sanne!

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 17:02   #17
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye tiss langs en av stiene vi går på også, men det er hovedstien inn i marka, så det er kanskje ikke så rart. Generelt er folk ganske flinke til å plukke opp etter seg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:35   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke mye pent nei.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 22:44   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundebæsj og -tiss

Gul snø er vel noe man må regne med, men folk burde vært såpass at de ikke lar bikkjene tisse hvorsomhelst.

Men, når det er sagt...jeg vet hvor ivrig en hund kan være, og de er kjappe, så det er ikke alltid man klarer å stoppe dem... Spesielt hannhunder som skal markere overalt.

Mamma har hund, og han er av den ivrige typen, men heldigvis så er han avhengig av en kant, busk eller noe å tisse på, så når vi går ut gata hos dem, så er det bare å holde han unna kantene. Noen ganger er han så tissetrengt at han omtrent går med beina i kryss, men han holder ut

En nabo av dem har også hunder, og denne naboen er på kant med alt og alle i nabolaget. Hans store hevn over naboene er at han lar bikkjene tisse på samtlige postkassestativ og snøkanter i innkjørslene i nabolaget. Den eneste innkjørselen som er ren, er hans... Nå er forresten mamma sin også ren for dette, for pappa tok han for seg og viste han hvor skapet skulle stå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 11:54   #20
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hundebæsj og -tiss

Det kan bøtelegges dersom hundeeieren ikke plukker opp etter bikkja si.

Selv deler jeg ut poser til hundeeiere som velger å la det ligge. Som ansvarlig hundeier blir jeg provosert for grisene ødelegger så mye for alle oss andre.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.