Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bygningsarbeiderne ødela stueteppet vårt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 22:59   #1
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Spørsmål

Bygningsarbeiderne ødela stueteppet vårt

Burde vi stå på kravet og be om rensing / erstatnig?
Vi hadde ett flott stueteppe til rundt 2500 kr, dette renset vi hjemme og la så på fellesloftet for å tørke. Vi la teppet på gulvet der vi har vår tildelte plass til å henge opp klesvask. Etter 3 dager kommer vi opp og får sjokk. Fine hvite teppet er kraftig tilgriset, spor etter sko og shitt. I 3 måneder har vi hatt bygningsarbeidere som har skiftet hele taket samt alle vinduer i blokken vår. Det som har skjedd er at bygningsarbeiderne skulle skifte et lite vindu i taket på loftet. Byggeansvarlig sa at arbeiderne må ha trodd at teppet var deres, de har egne tepper som de bruker som underlag for nettopp slikt arbeid. Jeg har sett teppene og det er visst rester som de får gratis av ett teppefirma. Disse ser IKKE i nærheten ut som vårt teppe. De er ensfargete, kjedelige, billigtepper.

Vi har fått tildelt ett skjema der vi skal kommentere evt. skader, mangler osv. etter bygningsarbeidet. Vi skrev ned at vi ønsker rensing evt. erstatning for teppet. Det jeg lurer på er om vi burde ha tenkt på å ikke la teppet ligge under vinduet på loftet. Jeg mener at arbeiderne må ha vært utrolig tette hvis de trodde at dette var ett arbeidsteppe. Dessuten så kunne vi jo ikke vite at vinduet skulle bli skiftet akkurat i løpet av de få dagene vi hadde tenkt å ha teppet liggende. Burde vi stå på kravene eller er det vi som har vært uansvarlige? Jeg tror at teppet er så skadet at det ikke nytter å få det renset, og skal vi da kreve det erstattet med en gang? Det virket på på meg som om byggeansvarlig mente at vi var uansvarlige.

Gammel 02-02-09, 23:31   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygningsarbeiderne ødela stueteppet vårt

Stå på krava. Kanskje det er en misforståelse, men dere har lagt teppet til tørk på deres plass, og arbeidsfolkene er selv ansvarlige for å ikke grise/ødelegge noe på stedet. Om de hadde knust en rute hadde vel alle skjønt at det måtte erstattes? Jeg ser ikke så veldig mye annerledes på dette.

Men det er opp til dem om de vil prøve å rense det før en evt erstatning. Du har ikke krav på nytt produkt så lenge de klarer å få det gamle pent igjen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:37   #3
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Standard

Vi vil ikke ha nytt teppe, vi synes det vi har var fint. Så rensing er det vi vil gå for først.

Gammel 02-02-09, 23:39   #4
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Stå på krava, uten tvil.
Lykke til.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:08   #5
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Bygningsarbeiderene burde jo absolutt kunne tenke såpass mye selv at de hadde rullet sammen teppet og flyttet det når de jobbet. Alle ser vel forskjell på en avskåret tepperest og et skikkelig stueteppe. Nei dette synes jeg absolutt at de bør ordne opp i og at dere har retten på deres side

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:32   #6
Lita
Passiv

Standard

Åh.. Ja, stå på krava! Lykke til!

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:35   #7
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Standard

takk, jeg er veldige spent på hvordan det går.

Gammel 04-02-09, 16:38   #8
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

takk, jeg er veldige spent på hvordan det går.

Ja, du får holde oss oppdaterte her da!!

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 16:39   #9
Tonjemor
Forvirret

Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Problemet er jo at bygningsarbeidere ikke tenker i det hele tatt.. Når vi fikk badet vårt pusset opp så brukte de vår støvsuger til å støvsuge opp FUGEMASSE og resten av møkka si. Dere kan tenke dere hva slags belegg som var inne i støvsugerslangen og munnstykket.
Du kan tro jeg var blid..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.