Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sende innbydelse kun for å ha gjort det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 09:45   #21
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende innbydelse kun for å ha gjort det?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Selv om farfaren ikke får lov av nykona si å ha kontakt med familien han hadde før henne, kan det godt hende at han ville bli glad for en invitasjon i det minste (bruker dette som et alternativt scenario, vi har en slik situasjon i slekta mi).

Jeg ville sendt en invitasjon.

Det går faktisk ikke på at den nye kona ikke vil at han tar kontakt, det er han selv som ikke vil.
Til vårt bryllup ville gjerne hun komme, men han mente det ble så ubehagelig for moren til min eks.
Det var da snakk om at det var over 10 år siden de ble skilt.

Gammel 04-02-09, 09:51   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pleid å invitere folk vi vet ikke kommer. Men så har vi ikke noe imot dem heller.

Hvis dere egentlig ikke vil at han skal komme, så skal dere ikke invitere.

Gammel 04-02-09, 09:56   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville latt konfirmanten bestemme om han skulle inviteres eller ikke.

Gammel 04-02-09, 16:12   #24
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde det vært for 1 år siden hadde jeg vel vært bare glad for at han driter i ungene, men nå har han plutselig blitt den eneste bestafaren ungene mine har.
Jeg hadde gjerne sett at han hadde kontakt med de jeg.

Tror jeg får finne ut omnoen av søsknene til eksen har adressen deres og sende innbydelsen.
(den er langt i fra laget og jeg har god tid)

Gammel 04-02-09, 16:19   #25
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser, til en viss grad, Sitronens poeng her. Jeg har selv kuttet all kontakt med min far, og jeg blir virkelig irritert de få gangene han ikke respekterer dette. På den annen side sett har jeg hatt anstendighet og baller nok til å faktisk snakke med ham om dette, og fortelle ham rett ut at jeg ikke vil ha mer med ham å gjøre. Så lenge denne personen bare forsøker å la sin tilknytning til dere "koke bort i kålen" fortjener ikke hans valg noen respekt fra deres side, synes nå moi.

Gjør som dere vil, eller enda bedre; ta tyren ved hornene, ring ham eller møt opp og spør rett ut om han er interessert i å motta en innbydelse, eller om dere kan spare dere jobben, tiden og portoen.

Lykke til.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 02:13   #26
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Han har vel ikke akkurat avskrevet barn og barnebarn, men all kontakt skal skje ed at barna tar kontakt med han. Så lenge de gjør det kan de ha en god kontakt med han, men eksen og søsknene har gått lei, og gidder ikke mer den.
Eller tidis har brødrene til eksen litt kontakt med faren, sist jul ar den ene broren og den ene stebroren hos de i Spania og feiret jul.
(de bor i Spania, men er i Norge med ujene mellomrom og har leilighet her i Norge)

Gammel 05-02-09, 08:42   #27
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg personlig ville vel sendt en innbydelse for syns skyld. Sånn for å vise at det ikke var JEG som avskrev han liksom.

Slik tenker jeg og.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:53   #28
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Når man hadde kommet så langt som til konfirmasjon, så hadde jeg nok ikke sendt. Nok er nok. Dvs. jeg hadde vel latt mannen ta beslutningen ved nærmere ettertanke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:17   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sendte invitasjon til faren til gubben når yngstemann skulle døpes. Vi visste at han ikke kom til å komme. Men da hadde vi i allefall bedt han... Og lever faren når gutta skal komfirmeres så kommer vi til å sende invitasjon da og. Selv om de aldri ser han.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:22   #30
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Takker for mange innspill.
Jeg har bestemt meg for at dette får eksen bestemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.