|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
superbruker
|
Posten
|
|
|
#2 |
|
Går videre
|
Sv: PostenDet er i alle fall viktig å gi beskjed til posten om dette. Jeg var postbud i ungdoms- og studietiden, den gang var det helt helt utenkelig at posten ikke kom frem dagen etter avsendelse. Etter x-antall omstillinger og omstruktureringer så er dette mer ett unntak enn regel. Arbeidsmiljøet ble dårligere, kravene større og sykefraværet økte. Tror heller ikke at postbudene har samme arbeidsmoral i dag som for bare noen år siden. Farlig å si, men jeg begynte å se utviklingen allerede for 10 år siden.
|
|
|
#3 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: PostenVi fikk stadig vekk post til tidligere eiere av huset, selv om navnet deres ikke sto på postkassen. (Posten ble bare lagt i kassen, det ble ikke klistret opp den lille hvite lappen hvor de spørres om personen har flyttet el.) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Sv: PostenJeg må stadig vekk ta meg en liten gåtur bort til naboen, fordi postbudet legger vår post i deres postkasse. Og det er ikke akkurat sjelden at naboen tar seg en tur bort til vår postkasse i løpet av kvelden, med vår post. Jeg har klaget, men det hjelper lite gitt.
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: PostenJeg prata med postbudet vårt her om dagen, og nevnte at vi fremdeles fikk post til de som bodde her før. Åja, det måtte være lørdagshjelpa som tullet det til, for han visste utmerket godt at de hadde flyttet. De bodde der og der nå, ikke sant? Og han XXXX har visst fått kreft? Og bla bla bla.
|
|
|
#6 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PostenDet samme skjer hos oss også rett som det er. To helt forskjellige gatenavn men samme gatenr. Det skjer ihvertfall hvis det er vikarer på posten og sånn. Som f.eks. på sommern.
|
|
|
#7 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PostenDet skjer hos oss stadig vekk. Har slevsagt klaget til Posten, men selv nå 9 år etter første klage, så får vi posten til en annen (og motsatt).
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: PostenMan pleier å få reklame hver dag, gjør man ikke det? Denne uken har vi fått post 2 ganger. De andre 3 dagene har ikke posten vært her. Det er irriterende. Tror jeg skal sende et brav om dagen bare for å se om det stemmer. Da skal jeg se hvor lang tid det tar og om de kommer hver dag.
|
|
|
#9 |
|
superbruker
|
Sv: Posten
Vi har fått det samme brevet 3 ganger. Putta det i posten igjen idag. Vi har understreket adressen og skrevet OBS på gatenavenet. Det har ikke hjulpet. Tro vi får det levert enda en gang?
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: PostenBor dere i Sarpsborg eller? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
superbruker
|
Sv: PostenFor en gangs skyld holdt posten det de lover.
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: PostenDet er lenge siden jeg har opplevd noe tull med posten nå, men da jeg var ung og ennå bodde hos mor og far var det mye rot fordi jeg hadde ei nesten-navnesøster litt lenger opp i bygda. Jeg heter "Inagh Hansen." Dama heter "Inga Hansen." Gjett om jeg fikk mye brev til henne, til tross for to ulike adresser, jeg bodde på "Skaret" hun bodde på "Bakken".
|
![]() |
|
|