Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?
Blir ikke S-Max litt i mindre laget? Jeg ser på dette som en 5+2-seter der bakerste seter er mer sånn "en gang i blant". Blir ikke så praktisk med barnevogn og et sete ved siden av, samt hvordan man kommer seg til dette setet uten å fjerne barnestoler og evt. måtte ha ut ting som ligger ved siden av setet. Man har jo også det sikkerhetsmessige med å ha bagasje liggende oppå det nedslåtte setet samtidig som det skal sitte en unge "i bagasjerommet".
Mao: Personlig ser jeg på S-Max og andre biler i det segmentet mer som 5-setere der man en sjeldent gang har brukt for flere seter, og kan virke som en upraktisk og nødvendigvis ikke så sikker løsning for noen som ofte trenger å være seks i bilen.
Man snakker ellers her om å kjøre en veldig lang tur* med en noen få måneders gammel baby. Det anbefales ikke at såpass små sitter spesielt lenge i barnesete i bil avgangen.
* Nå er det vel kanskje aktuelt at dere tar båten over, og jeg vet dog ikke hvor langt det er fra der dere bor til båt, samt fra båt til der dere skal være... men ut i fra hvordan problemene framstilles virker det jo som det er et stykke.
|