|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 70 år - fikk barn!Min høyst subjektive og personlige mening: Har du kommet i overgangsalder uten å ha fått barn, bør man innse at toget har gått fra deg. Hvis du likevel så inderlig gjerne ønsker deg barn, hva med kanskje å tenke på å adoptere et eller fler av de barna som så inderlig vel trenger et godt hjem?
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 70 år - fikk barn!
Klart det er egoisme fra de vordende foreldrene. Men så lenge ungen ikke er skadelidende (og det trenger den ikke å være, det kommer helt an på familiesituasjonen ellers) hverken sosialt eller fysisk så ser jeg ikke at det er noe annet enn sært. Jeg kjenner i hvert fall ikke de sterke reaksjonene jeg leser i tråden. Men det er meg.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Klarer bare ikke å fri meg fra tanken på at barnet mest sansynlig bir morløs i ung alder og at det er traumatisk. |
|
|
|
#24 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, jeg tror det er det de fleste reagerer på. Men hva slags argument er det? Enten bør "naturen bestemmer" være et gyldig argument og da gjelder det kvinner som kommer i overgangsalderen i 30-årsalderen. Eller så gjelder hva som er totalsituasjonen for barnet når det kommer, om den er tilfredsstillende.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Både og, men da er det om ikke annet sanynlig at en av foreldrene er i live litt lengre da. Alikevel er det på kanten sett fra barnets ståsted, det klarer jeg ikke helt å fri meg fra. |
|
|
|
#26 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 70 år - fikk barn!Nå er jo det å velge å få barn ganske egoistisk i utgangspunktet. Vi har heller ingen garanti for at en ung, sprek mamma på 25 i morgen møter en buss med lite hyggelig utfall. Barnet bør nødvendigvis ikke være garantert å ha et langt og lykkelig liv med foreldrene sine uansett alder.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Jeg er litt på samme tanken som deg, men så slites jeg mellom en regulering og individets selvbestemmelsesrett. |
|
|
|
#29 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: 70 år - fikk barn!Syns det er forferdelig egoistisk. Trist at disse damene ikke selv ser det
|
|
|
|
#30 |
|
nygift
|
Sv: 70 år - fikk barn!Utrolig egoistisk, men for noen leger da, de er jo ikke helt ved sine fulle fem, som hjelper et par i 70 åra med å få barn.
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
|