Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mange penger i gave?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 23:52   #21
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange penger i gave?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg vet ikke hva som var vanlig andre steder, men det var 50 kr som var vanlig hos oss. Har til og med bilder av meg når jeg åpner gaver og der kan jeg se at jeg får 50 kr.

:hadde blitt rik og lykkelig: Gjerrig som f som barn:

Gammel 04-02-09, 23:58   #22
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forrige klassen hadde vi 50,- som kontantstøtte, 100,- som maxpris på leker mens bøker var ubegrenset. Vi prøvde å oppmuntre til bokinteresse, og det funket.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:04   #23
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg tenker 60,- til ei i klassen hennes og 100,- til besteveninnen hennes (hun er også datter av ei veninne av meg).

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:19   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes 100 er ok. Jeg syntes det er vanskelig å få tak i litt skikkelige gaver til under denne prisen, så ville ikke gitt noe mindre fordi det er penger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:35   #25
TBM
Passiv

Standard

Avtalen for 2-klassingen er 50 i cash eller gave for ml 70 - 100. Synes det fungerer fint!

Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:47   #26
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her i huset gir de 100 kroner da de gir penger.

Gammel 05-02-09, 08:54   #27
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes 100 kr er for mye. Det er jo trossalt 24 stk i klassen. Og de fleste pleier å feire bursdagen sin. Det er 2400 kr hvis man gir 100 kr pr person. Og siden vi har 3 barn her i huset så er det ca 5000 kr bare til slike bursdagselskaper i året hvis vi hadde gitt 100 kr pr pers.

Prøver heller å gi mer til venner 100-150 kr. Og mye mindre til klasse/barnehagekamerater.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:42   #28
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gir 100 kr

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:12   #29
viola
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
viola har et hav av muligheter foran seg
Standard

100 kr

viola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:09   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer an på hvor nær barnet er mitt eget barn. Vi gir vanligvis for rundt (under) 100 kr. Litt mer (100-150) til bestevenninner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:48   #31
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Vi har avtale i klassen om 50 kroner og synes det er helt greit. Synes 100 kroner er mye jeg.

samme her og. Her er det vært vanlig med 2 og 3 som feirer sammen. Slik har de ofte større mulighet til å be alle i klassa (ca 25 jenter), men da blir det enda mer penger i bursdager...

Hadde "avtalt" 50 kr på foreldremøte i 1. eller 2. klassa, men det følges ikke helt lenger. I går fikk eldste 50 kr av ei, og 100 av ei anna ei.
Vi gir sjelden penger, men gjør det litt oftere når flere feirer sammen.
Gavene pleier å være til 50-70 kr. (kanskje 100 til bestevenninna)

Gammel 09-02-09, 12:58   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Skjønner at jeg er alt for "gavmild"....

Min sønn var i bursdag i helga, en god kompis blei 6år, han hadde sammen med ei som vi ikke kjenner så godt, men vet hvem er fordi hun gikk under sønnen min(som nå er 7år) i bhg!
Kompis fikk for 200kr, hun vi ikke kjenner så godt fikk for 100kr og klassekompisen som han skal i til onsdag får 150kr!!

Så har brukt 450kr på 2,5bursdag.
Ja ja, lærer så lenge man lever sies det!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 13:53   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde 7-årsbursdag i helgen, og jeg må justere opp gavenivået mitt skjønner jeg. Alle kom med gaver fra 100-150 kr, jeg har tenkt 50-100 tidligere. Jeg trodde 50 kr var vanlig som pengegave, men 100 er visst mer greia. *lærer*.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 13:57   #34
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi hadde 7-årsbursdag i helgen, og jeg må justere opp gavenivået mitt skjønner jeg. Alle kom med gaver fra 100-150 kr, jeg har tenkt 50-100 tidligere. Jeg trodde 50 kr var vanlig som pengegave, men 100 er visst mer greia. *lærer*.

Da er det kanskje ikke så galt det nivået jeg har lagt meg på da!
Ikke at det bør være så høyt altså, for all del! Man har da nok å bruke penger på!!
Men har fått inntrykk av at gavene har gått over 100lappen for dem fleste i dem bursdagene vi har vært i!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:57   #35
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har stadig vekk gitt petshop'er i bursdagspresanger, en sånn pakke koster feks 79,50. Hvis vi gir cash gir vi 100. Barn til venner får større gaver. Min erfaring er at det ofte er billigst å kjøpe en gave enn å gi penger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.