Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kjærlighetssanger?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 19:01   #1
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Kjærlighetssanger?

Min mamma skal gifte seg i mars, og har bedt meg så tynt synge i bryllupet. Jeg har i et svakt og hormonelt øyeblikk sagt "ja", og nå trenger jeg hjelp.
Jeg blir akkompagnert (for et ord!) på gitar, men han er ikke noen kløpper på instrumentet, så jeg trenger noe som er passe enkelt.

Jeg har lett og søkt, men finner bare sånne syngedamesanger, og jeg synger bra, men jeg er ingen Sissel Kyrkjebø, og jeg bedriver ikke vokalonani a lá Mariah og co.

Noen her som vet om "The Rose" kan funke med gitarkomp?

:stressa:

Åja; salmer er u t e l u k k e t. Dette er ikke en kirkelig vielse.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:55   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjærlighetssanger?

Åsa Jinder : Av lãngtan til deg
Dette er en veldig fin sang, synes jeg!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:58   #3
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker ikke hvordan man legger inn link til den på YouTube. Hjelp, noen?

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
Gammel 09-02-09, 20:02   #4
scilla

scilla sin avatar

Standard

Gammel 09-02-09, 20:02   #5
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

"Et liv för mig" (The Real Group) er fantastisk fin - både melodi og tekst! Men jeg vet ikke helt om det finnes med gitarkomp. da.

En annen som kanskje er passe enkel (?) er "Have I told you lately" (gamle, gode Rod Stewart.)

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:02   #6
scilla

scilla sin avatar

Standard

Se der, ja! Jeg klarte det sjæl.

Gammel 09-02-09, 20:06   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen er ganske lett. Kanskje noe som de i den alderen liker også.

Gammel 09-02-09, 20:10   #8
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Åsa Jinder : Av lãngtan til deg
Dette er en veldig fin sang, synes jeg!

Den skal vi ha i vårt bryllup. Den er nydelig!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:11   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Noen her som vet om "The Rose" kan funke med gitarkomp?

Ja, det funker, men jeg syns den er litt oppbrukt (kommer fra gjeng med mange syngedamer og gitarkompiser).

Gammel 09-02-09, 20:16   #10
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lette etter en annen sang men fant bare denne:

(Kilde: youtube.com)

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:41   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You've got a friend - Carole King.

Gammel 09-02-09, 21:20   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Top 100 love songs for weddings.

More than words, kanskje? Den er fin med gitar.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:24   #13
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

More than words, med Extreme:

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:08   #14
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Takk for innspill. =) Jeg vet at The Rose er litt oppbrukt, men den har en spesiell betydning for mamma og meg, så jeg tror nok jeg velger den uansett. Skal synge to da, så jeg trenger en til.

De svenske som er nevnt her er nydelige viser, men jeg klarer ikke synge med rett aksent, og da får det heller være. Det er horribelt med nordmenn som synger svorsk.

Rod er brukbar, helt klart. Skal se litt på den. =)

Terry Pratchett
Gammel 09-02-09, 23:09   #15
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå vet jeg ikke hva slags vielse de skal ha, eller hvor de skal gifte seg. Vi hadde vielse på tunet på gården der jeg har vokst opp, og der passet "Mitt hjerte er ditt" med tekst av Alf Prøysen perfekt.

Gammel 09-02-09, 23:25   #16
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Nå vet jeg ikke hva slags vielse de skal ha, eller hvor de skal gifte seg. Vi hadde vielse på tunet på gården der jeg har vokst opp, og der passet "Mitt hjerte er ditt" med tekst av Alf Prøysen perfekt.

De skal ha en human etisk vielse hjemme i sin egen stue. "Mitt hjerte er ditt" er en fin vise. Skal se litt på den. =)

Terry Pratchett
Gammel 10-02-09, 00:30   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Songbird.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 02:27   #18
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Tracy Chapman - Wedding Song?

I've been having dreams and visions
In them you are always standing
Right beside me
I reach out for your hand
To see your arms extending
outstretched towards me

For you I don the veil
By your light
Others pale by comparison
I place my faith in love
My fate in this communication

Right beside me
Outstretched towards me

To you I give my pledge
I honor all that's good
In this life we're living
To think not only of myself
But of the greater union

Can I get a witness
There is salvation and rapture for the lonely
Can I get a witness
Bless this day sacred and holy
Sacred and Holy

Right beside me
Outstretched towards me

With you I am revealed
All my shame all my faults and virtues
Behold body mind and spirit
Heart and soul devoted all to you

Can I get a witness
Bless this day sacred and holy
Sacred and Holy

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:19   #19
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Åh, Cassidy! Nydelig stemme på den damen! Dette var to fine forslag, men jeg vet ikke om jeg tør radbrekke noen av dem. Må prøvesynge foran speilet.

Terry Pratchett
Gammel 10-02-09, 14:28   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Kjærlighetsvisa til Halvdan Sivertsen er ganske lett. Kanskje noe som de i den alderen liker også.

Dette er også av mine favoritter. Mannen har sunget den for meg en gang, og da smeltet jeg fullstendig (han har riktig dialekt i tillegg).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.