|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De uønskede mødre
|
|
|
#22 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Ikke helt enig i det første punktet, det må være lov for voksne folk å gjøre dumme ting. Derimot er jeg veldig enig i de siste punktene.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Enig Esme, den første var populistisk i grunnen. |
|
|
|
#25 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De uønskede mødreJeg har lest artikkelen og tårene triller. Skulle nok ventet med å lese til jeg kom hjem fra jobb. Jeg er selv et slik barn, tatt fra mor og overlevert på barnehjem. Jeg tenker på alt den stakkars biologiske moren min måtte gjennom. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men dette er samtidig ting som de fleste av oss blir opprørt over selv i vår tid, bare vi får tilstrekkelig innblikk i tingenes tilstand.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: De uønskede mødreKanskje at man lar mange barn vokse opp med flere hjem? Altså delt omsorg, samvær og sånt som de fleste i dag synes skal til, men som ikke har vært forsøkt før i stor skala. Jeg er ikke så sikker alltid på om sånne ordninger er de beste for alle barn selvom de er det for noen. |
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Ja, den er en sak vi definitivt ikke kommer til å være så stolte over om noen tiår. Tenk når vi ser hvilke traumer barn kan ha fått av disse foreldrevennlige ordningene. |
|
|
|
#29 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#30 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: De uønskede mødreJeg hadde en tante som var mye inn og ut av psykiatriske sykehus da jeg var lita. En gang på midten av 70-tallet ble hun kjørt ned og hardt skadet i det hun krysset gata, ved en godt merket fotgjengerovergang. Hun var forsikret, men forsikringsselskapet utbetalte ikke noen forsikring likevel - "hun var jo gal, så hun merket ikke noe fra eller til om hun ble skadet."
|
|
|
#31 |
|
Absolut ateist
|
I USA var det vanlig å føde med tildekket hode og i tvangstrøye bundet fast til sengen i en periode.
|
|
|
#33 |
|
Princess Skids and Scars
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Mother of Dragons
|
Sånt er jeg ikke redd for, jeg har anmeldt voldelige mennesker til barnevern før, og etter min erfaring er de fleste sånne voksne er ikke noe spesielt aggressive ovenfor andre voksne som kan tenkes å ta igjen.
|
|
|
#35 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De uønskede mødreEr det positivt eller negativt at man har gått så langt bort fra fokuset på adopsjon som en problemløser i forhold til vanskelige situasjoner? Snakker da altså ikke om tvang slik som før, men at det var et reelt valg.
|
|
|
#36 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De uønskede mødreEr nok mye grums fra nåtiden som vil dukke opp igjen i fremtiden. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Har jeg forstått det rett om jeg har forstått det slik at det er bortimot umulig å få adoptert norskfødte barn nå? I såfall syns jeg dette er trist, da jeg tror - og understreker at jeg tror - at kanskje det finnes jenter som ville velge å føde barnet og adoptere det bort framfor å ta abort. Det finnes også mange som kan gi barn et godt hjem, så jeg vil tro det ikke burde være noe problem å finne adopsjonsfamilier. Så lenge en adopsjon foregår på frivillig basis, må jo det være en god løsning?
|
|
|
#38 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De uønskede mødreJeg kjenner at denne tråden går veldig inn på meg. Jeg har en (halv) storebror som ikke lever mer (at han ikke lever har ikke noe med dette å gjøre). Mamma fikk han alene mot slutten av 60-tallet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
|
|