Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du forsikret barnet (barna) dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er dine barn forsikret?
Ja. 133 83,65%
Nei. 18 11,32%
Tenker på det. 8 5,03%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 22:30   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du forsikret barnet (barna) dine?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine er toppforsikret i IF.
Men det minner meg om en ting jeg har lurt på. Forsikringen utbetales jo til overformynderiets ivaretagelse hvis det skjer barna noe. Hvordan funker dette egentlig i praksis? Betyr det at hvis det skjer noe så kan ikke jeg installere rullestolvennlige ting i huset feks?

Jeg kjenner til en sak veldig godt som var på nyhetene i fjor sommer. Etter denne saken ble forsikringsselskapene også mer obs på å informere om overformynderiet på sidene sine.
Det er neimen ikke lett å få penger fra overformyderiet.
De forvalter pengene til barnets beste, men når man må sende inn kvitteringer for hver tannbørste man kjøper så blir det litt i overkant tungvindt. De er/var heller ikke veldig interessert i å betale ut penger på forskudd; altså foreldre må legge ut først.
Loven er nå under revurdering, da den ikke har blitt revidert siden 1927.
Det er bare så synd at slike saker må blåses opp i media før det blir gjort.

Det er allikevel ikke en grunn ti likke å forsikre barna, så mine barn er forsikret, så håper vi det bare er "bortkastede penger" å betale denne forsikringen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.