|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det mange som kjøper økologisk mat her?Jeg begynte vel for ett år siden å kjøpe økologiske grønnsaker og frukt! Synes jeg leste at det var så mye sprøytemidler og slikt som ble brukt i landbruket at det begynte å bli litt småkummelt... Sist redigert av Pope : 13-12-06 kl 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Vi kjøper også endel økologisk
![]() |
#4 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Vi handler økologisk der vi finner alternativer. Har heldigvis noen veldig gode butikker i nærområdet med godt utvalg.
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Vi får økologisk frukt og grønt levert på døren.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Det blir melk og rømme, for vår lokale butikk har ikke så mye. |
![]() |
![]() |
#7 |
re:designer
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Er jeg i butikken, og har valget, så velger jeg økologisk! Synd ikke alle har det! Handler også produkter som er merket med fair-trade, men det er ikke det aller største utvalget på vår nærbutikk.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?TBM: Har du vurdert å kontakte andelslaget SPOR? De er leverandører til bla kolonihagen og holder til på/ved Lillehammer, det skulle vel være ca. innlandet?
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Handler mye økologisk. Vi har vel egentlig totalt endret handlemønster de siste par årene |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Jeg velger økologisk der jeg har mulighet til det. Her i Tromsø er det noen som skal starte hjemkjøring av økologiske grønnsaker (og frukt?) til neste høst, så det venter jeg på i spenning!
![]() |
#13 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Jeg velger økololgiske grønnsaker, frukt og melk når de har det i butikken, men jeg fikk sjokk her om dagen da økologisk paprika kostet 99kr/kg på Meny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Prøvde igår å se hva de hadde på Centra. Men det var faktisk ikke så veldig mye annet enn melk, paprika, agurk, poteter... Savnet ost, egg, kjøtt mm . Kanskje jeg skulle ha prøvd meg på Coop neste gang.
![]() |
#15 |
kross
Hvor: Bergen
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Jeg handler mest mulig økologisk, og er så heldig å ha flere knallgode helsekostbutikker med stort utvalg rett i nærheten.
![]() |
#16 |
godt brukt
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Vi handler økologisk når vi har muligheten og foretrekker det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Kjøper alltid økologisk om det er mulighet for det!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Vi kjøper det aller meste økologisk, for utvalget er så stort her, og prisene ikke fullt så ille som hjemme. Dessuten er alt av vanlig kjøtt og grønnsaker her borte så genmodifisert og sprøytet fulle av dritt at man nesten ikke har noe valg.
![]() |
#20 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?Jeg velger alltid økologiske og/eller rettferdige varer hvis jeg kan. Økologiske grønnsaker får vi på døra en gang i uka. Sunt for folk og sunt for jorda.
![]() |
|
|